اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950608103585752

رییس اتاق ایران و ایتالیا اعلام کرد

خوش بینی فعالان خصوصی به آینده اقتصاد برجام

کد: 13950608103585752

http://goo.gl/X9tQ3c

، تهران , (اخبار رسمی): رشد4.4 درصدی اقتصاد در سه ماه اول سال جاری را نمی توان رشدی اشتغالزا و برآمده از نتایج واقعی برجام دانست اما به گفته پورفلاح باید نسبت به آینده امیدوار بود.

خوش بینی فعالان خصوصی به آینده اقتصاد برجام

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی ایران و ایتالیا،  احمد پورفلاح، رییس اتاق ایران و ایتالیا با اشاره به رشد 4.4 درصدی اقتصاد در سه ماه اول سال جاری گفت: رشد 4.4 درصدی اعلام شده از سوی رییس جمهور در فضای کسب و کار به ویژه شرکت های کوچک و صنایع متوسط قابل لمس نیست. این رشد ناشی از مجموعه ای از فعالیت های بزرگ دولت است و به دلیل افزایش صادرات نفت ایران و توفیقات ایران در حوزه صنایعی مثل فولاد حاصل شده است. در قالب فضای کسب و کار شاهد اثرات این رشد که منجر به رونق تولید و افزایش اشتغال شود نبودیم.

پورفلاح در این باره که چگونه به رشد حقیقی و اشتغالزا می رسیم گفت: دولت تنها در شرایط افزایش بودجه عمرانی و عدم از انحراف از برنامه بودجه به سوی هزینه هایی که ناگهانی در بودجه خودش را نشان می دهد می تواند به رشد حقیقی در اقتصاد برسد. ما امیدوار به تحقق تمام زیرساخت هایی هستیم که فکر می کردیم بعد از برجام عملیاتی می شود. این زیرساخت ها می تواند رشد حقیقی را تضمین کند اما  هنوز آماده نشده و هنوز آنچه نتایج برجام است در اقتصاد ظهور نکرده است. هنوز شرایط انتقال پول عادی نشده است، سویفت راه نیفتاده است و گشایش ال.سی به راحتی برای شرکت های ایرانی ممکن نیست و بانک های محدودی از بانک های خارجی با ما کار می کنند. چند صدایی که در داخل کشور وجود دارد باعث تردید و تعلل بانک های بزرگ شده است و از سوی دیگر شیطنت های معمول طرف های خارجی در این قضیه باعث تاخیر در بروز دستاوردهای برجام شده است.

رییس اتاق ایران و ایتالیا در ادامه با تاکید بر اینکه باید به آینده خوش بین و امیدوار بود گفت: من کماکان نسبت به دستاوردهای برجام خوش بینم و فکر می کنم به زمان بیشتری برای بروز آن در اقتصاد کشور نیاز داریم. امیدواریم همانطور که دست دولت در فروش نفت و افزایش صادرات نفت نسبتا باز شده است، مسائل دیگر ناشی از تحریم از جمله مشکلات مربوط به انتقال پول و سویفت حل شود. سه سال از دوره تصدی گری دولت یازدهم صرف برجام شده است و تحقق دستاوردهای آن تنها چندماه بعد از برجام ممکن نیست. دستاوردهایی که مورد انتظار فعالان اقتصادی از برجام است هنوز عملیاتی نشده است و ممکن است رشد های اقتصادی ایده آل پیش بینی شده در برنامه ها و سند چشم انداز به دست نیاید. با وجود این من نسبت به دولت خوش بین هستم و عزم دولت  برای تحقق رشد بالا در اقتصاد کشور مشهود است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق مشترک بازرگانی ایران و ایتالیا

اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران وایتالیا در سال 1992 توسط تعدادی از صاحب نظران اقتصادی و دست اندرکاران خوشنام صنعت و تجارت کشور تاسیس شده و با استقبالی که از طرف بازرگانان و صاحبان صنایع در چند سال گذشته شده است به عنوان یکی از بزرگترین مجموعه اتاقهای بازرگانی مشترک ایران با یک کشور اروپایی درآمده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]