اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950902188015752

اقتصاد معدنی بهترین جایگزین اقتصاد نفتی

کد: 13950902188015752

https://goo.gl/gR871i

، تهران , (اخبار رسمی): رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ایتالیا گفت: حال که برای صنایع نفتی‌ در دنیا جایگزین پیدا شده، وقت آن رسیده بر روی بازارهای مواد معدنی‌ متمرکز شویم.

اقتصاد معدنی بهترین جایگزین اقتصاد نفتی

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی ایران و ایتالیا، احمد پورفلاح رئیس این اتاق با بیان اینکه یکی از مزیت‌های اقتصادی کشور ما ذخایر معدنی است، گفت: اغلب دخایر معدنی ایران در دنیا بی‌نظیر هستند اما هنوز نتوانستیم در صادرات مواد معدنی و برندسازی معادن‌ با سرعت پیش برویم. زیرا متاسفانه تا 4 سال گذشته بخش معدن جدی گرفته نمی‌شد و در اذهان عمومی صادرات مواد معدنی به وسعتی که هست تداعی نمی‌شد و تصور این بود که ایران فقط کمی سنگ صادر می‌کند و گاهی این صادرات به صادرات پوست و سالامبورربط داده می‌شد.

همچنین افزود: ایجاد بنگاه‌های کارآمد و تشکل‌های تخصصی مانند خانه معدن سبب مطرح شدن  بحث‌های علمی و ظرفیت‌های معدنی ایران می شوند و ضعف اطلاع‌رسانی در این حوزه برطرف شود. اگرچه هم‌اکنون بخش معدن با برخی بی‌مهری‌ها روبه‌رو می‌شود و با مشکلات اقتصادی و سیاست‌های نادرست دچار سکته می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ایتالیا در ادامه تصریح کرد: بخش معدن یکی از شانس‌های بزرگ اقتصاد ایران است و با مقایسه صنایع نفتی و صنایع معدنی‌مان متوجه می‌شویم که در حال حاضر با توجه به اینکه برای صنایع نفتی ایران در دنیا جایگزین پیدا شده، اما برای بسیاری از مواد معدنی ما امکان جایگزین پیدا شدن آن وجود ندارد و می‌توان بازارهای این بخش را تقویت کرد و فعالیت‌های معدنی را با توجیه اقتصادی همراه کرد.

پورفلاح افزود: پس از رفع تحریم‌ها امیدواریم با تلاش‌های معدنکاران و خانه معدن ایران نظاره‌گر رشد بیشتر صنایع معدنی‌مان  باشیم همچنین امیدواریم مجلس هم با همکاری بیشتر خود  در زمینه ارائه مشوق‌های یاری دهنده به اقتصاد معادن کشور کمک کند و با شفافیت قوانین بخش معدن درصد زیادی از نیاز ارزی ما در بخش معدن محقق شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق مشترک بازرگانی ایران و ایتالیا

اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران وایتالیا در سال 1992 توسط تعدادی از صاحب نظران اقتصادی و دست اندرکاران خوشنام صنعت و تجارت کشور تاسیس شده و با استقبالی که از طرف بازرگانان و صاحبان صنایع در چند سال گذشته شده است به عنوان یکی از بزرگترین مجموعه اتاقهای بازرگانی مشترک ایران با یک کشور اروپایی درآمده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]