اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950928202065752

با امضای یک تفاهم نامه آغاز شد

همکاری ایران و ایتالیا در مالکیت معنوی

کد: 13950928202065752

https://goo.gl/LNCITo

، تهران , (اخبار رسمی): این تفاهمنامه درباره همکاری در زمینه ثبت و حمایت از مالکیت صنعتی بوده که به عنوان نخستین تفاهم میان ایران با یک کشور عضو اتحادیه اروپا برشمرده می شود.

همکاری ایران و ایتالیا در مالکیت معنوی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از اتاق بازرگانی ایران و ایتالیا، این تفاهمنامه که جمعه شب به امضای محمد حسن کیانی رئیس مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت ایران و لوردانا گولینو رئیس مرکز مبارزه با رقابت ناسالم و مالکیت معنوی کشور ایتالیا در رم رسید، در باره همکاری در زمینه ثبت و حمایت از مالکیت صنعتی است و نخستین از نوع خود میان ایران با یک کشور عضو اتحادیه اروپا به شمار می رود.

تفاهمنامه در نشستی در محل وزارت توسعه اقتصادی ایتالیا در رم و با حضور احمد تویسرکانی معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک ایران و جهانبخش مظفری سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا به امضا رسید.

احمد تویسرکانی گفت: امضای این تفاهمنامه منافع بسیاری به همراه خواهد داشت و ما امیدواریم با امضای این یادداشت تفاهم، حجم روابط دو کشور در حوزه اقتصادی و ماکلیت معنوی توسعه یابد، چرا که حقوق و مالکیت معنوی رابطه ای تنگاتنگ با موضوع تجارت بین الملل دارد و امضای این تفاهمنامه موجب گسترش هر چه بیشتر روابط اقتصادی، تجاری و صنعتی میان دو کشور خواهد شد.

وی افزود: این تفاهمنامه که در زمینه تبادل کارشناس و همکاری های دوجانبه است، حتما می تواند در جلوگیری از برند سازی جعلی و نیز جلوگیری از تعرض به حقوق دارندگان مالکیت معنوی تاثیر مهمی داشته باشد.

لوردانا گولینو رئیس مرکز مبارزه با رقابت ناسالم و مالکیت معنوی ایتالیا نیز گفت: ایران و ایتالیا اهمیت زیادی برای توسعه صنعتی و اقتصادی خود قائل هستند و مالکیت صنعتی را اهرمی برای تحقق این اهداف می دانند. دو کشور از امروز می توانند همکاری های دوجانبه خود را با تبادل تجربیات خود در زمینه توسعه مالکیت معنوی و زمینه های مختلف مالکیت صنعتی بویژه روند ثبت اختراع طرح های صنعتی و همچنین در زمینه ارائه خدمات ثبت الکترونیکی ارتقا بخشند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق مشترک بازرگانی ایران و ایتالیا

اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران وایتالیا در سال 1992 توسط تعدادی از صاحب نظران اقتصادی و دست اندرکاران خوشنام صنعت و تجارت کشور تاسیس شده و با استقبالی که از طرف بازرگانان و صاحبان صنایع در چند سال گذشته شده است به عنوان یکی از بزرگترین مجموعه اتاقهای بازرگانی مشترک ایران با یک کشور اروپایی درآمده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]