اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950608103935517

رئیس اتحادیه چلوکباب و چلوخورش:

دریافت حق سرویس از مشتریان غیرقانونی است

کد: 13950608103935517

http://goo.gl/bzkMVA

، تهران , (اخبار رسمی): مشتریان با مراجعه به این اتحادیه از واحدهایی که به صورت غیرقانونی حق سرویس دریافت می کنند، شکایت کنند.

دریافت حق سرویس از مشتریان غیرقانونی است

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف ایران، ناصر حسینی تبریزی  با بیان اینکه دریافت حق سرویس از مشتریان غیرقانونی است، اعلام کرد: سازمان تعزیرات باید اعمال قانون کند و در این زمینه با متخلفان برخورد قانونی داشته باشد.

وی با بیان اینکه برای واحدهای صنفی که از مشتریان به صورت غیرقانونی حق سرویس دریافت می کنند، باید جریمه تعیین شود،  افزود: به دو یا چند نفر در یک رستوران یا چلوکبابی حق سرویس تعلق نمی گیرد اما اگر 40 یا 50 نفر ساعت ها فضای یک رستوران را اشغال کنند، قاعدتا باید حق سرویس پرداخت کنند.

رئیس اتحادیه چلوکباب و چلوخورش همچنین متذکر شد: مشتریان می توانند با ارائه فاکتور از واحدهایی که حق سرویس دریافت می کنند، شکایت کنند و پول خود را پس بگیرند.

وی همچنین درباره ی تحویل ظروف یکبار مصرف به مشتریان برای جلوگیری از دور ریز باقی مانده غذا نیز اظهار داشت: واحدهای صنفی اخلاقا نباید از مشتریان بابت ظروف یک بار مصرف پولی دریافت کنند.

حسینی تبریزی در مورد دریافت حق سرویس از سوی واحدهایی که مجوز خود را از سوی میراث فرهنگی دریافت کرده اند، نیز گفت: هیچ ارگانی نباید در امور صنفی دخالت داشته باشد و اگر واحدهای تحت نظارت میراث فرهنگی چنین اقدامی را مرتکب می شوند، جرم کرده اند؛ به عنوان مثال اگر در موزه ای، غذا تهیه و برای فروش به بیرون فرستاده شود، جرم است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق اصناف ایران

اصناف و بازاریان همواره به عنوان قشری از جامعه شناخته میشوند که در بستر تحولات اقتصادی و اجتماعی جایگاه و کارکرد گسترده و در عین حال موثری در حوزه های مختلف داشته اند. در اقتصاد ایران اصناف به عنوان آخرین حلقه اقتصادی اهمیت ویژه ای در رشد و پویایی اقتصاد کشور داشته و به دلیل گستردگی ارتباط مستقیم با آحاد مردم مثابه قلب اقتصادی جامعه عمل می کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی