اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950609106555517

90درصد پارچه‌های چادر مشکی وارداتی است

کد: 13950609106555517

http://goo.gl/e0xeoG

، تهران , (اخبار رسمی): با وجود اینکه در ایران بیش از نیمی از بانوان و دختران پوشش چادر را به عنوان حجاب برتر انتخاب کرده‌اند، امّا 90 درصد پارچه‌های چادر مشکی از کره، چین و حتی ژاپن وارد می شود.

90درصد پارچه‌های چادر مشکی وارداتی هستند

به گزارش اخباررسمی و به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف ایران، منصور یزدانی رئیس اتحادیه پارچه فروشان با اشاره به وضعیت پارچه های چادری، اظهار کرد: چادر مشکی در ایران تولید نمی‌شود و تقرییا 90 درصد از پارچه‌های موجود وارداتی هستند ولی پارچه‌های دیگر مثل پارچه‌های ملحفه ای، کت شلواری و… جنس‌های خیلی خوبی هستند که ایران تولید می‌کند.

رئیس اتحادیه پارچه فروشان زابل در ادامه این مطلب گفت: پارچه‌های چادر مشکی معمولاً از چین، کره، ژاپن و… وارد می‌شود، ما سفارش چادر می‌دهیم و آنها چادر برای ما تولید می‌کنند.

وی افزود: ایران برخی از جنس‌های کارخانه بروجرد و بعضی از جنس‌های مرغوب را به کشورهای عراق و پاکستان و کشورهای دیگر صادر می‌کند.

رئیس اتحادیه پارچه فروشان زابل گفت: متاسفانه کارخانه‌ها و ماشین‌آلات ما فرسوده شده و نیاز به نوین سازی دارند تا ایران توانایی رقابت با جنس‌های خارجی را داشته باشد.

یزدانی با اشاره به اینکه بیشترین فروش پارچه مربوط به فصل تابستان است و اجناس بیشتر و راحت‌تر بفروش می‌رسد، گفت: قیمت ها هم بستگی به توان خرید مردم، عرضه و تقاضا و کشش بازار دارد و در منطقه ما گاهی با 10درصد سود نیز اجناس به فروش می‌رسد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما انتظار داریم که دولت از طریق بانک‌ها، به اعضای پروانه‌دار و قابل اعتماد اتحادیه پارچه‌فروشان وام بدهد تا بتوانند راحت جنس برای مغازه بیاورند، اما دولت هیچ حمایتی از صنف ما نمی‌کند و همه وام ها با سود بالا هستند و این باعث ورشکستگی صنف و خوابیدن چرخ تولید می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق اصناف ایران

اصناف و بازاریان همواره به عنوان قشری از جامعه شناخته میشوند که در بستر تحولات اقتصادی و اجتماعی جایگاه و کارکرد گسترده و در عین حال موثری در حوزه های مختلف داشته اند. در اقتصاد ایران اصناف به عنوان آخرین حلقه اقتصادی اهمیت ویژه ای در رشد و پویایی اقتصاد کشور داشته و به دلیل گستردگی ارتباط مستقیم با آحاد مردم مثابه قلب اقتصادی جامعه عمل می کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]