اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950610107735464

مجری طرح چغندرقند و شکر معاونت زراعت اعلام کرد

توسعه کشت پاییزه چغندرقند در 11 استان کشور

کد: 13950610107735464

https://goo.gl/5gqAq4

، تهران , (اخبار رسمی): در کشت پاییزه امسال در 11 استان کشور و در سطحی معادل 18 هزار هکتار چغندرقند پاییزه کشت می‌شود.

توسعه کشت پاییزه چغندرقند در 11 استان کشور

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، علیرضا یزدانی مجری طرح چغندرقند و شکر معاونت زراعت با اعلام این خبر گفت: با توجه به ضرورت خوداتکایی شکر در کشور با حکم وزیر جهاد کشاورزی، دفتر طرح چغندرقند و شکر، اواخر تیرماه سال جاری آغاز به کار کرد.

وی افزود: توسعه کشت پاییزه با توجه به مسئله کمبود آب در کشور رو به گسترش است و برنامه ابلاغی برای 11 استان کشور برنامه‌ریزی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته حدود شش‌هزار هکتار از اراضی کشور به کشت پاییزه اختصاص یافت و امسال با توجه به نقش این گیاه در تناوب زراعی و اثرات آن در کاهش آفات و بیماری‌ها، آب، سموم و کودهای شیمیایی در سطحی معادل 18 هزار هکتار کشت و تا افق 1404 به 60 هزار هکتار خواهد شد.

یزدانی ادامه داد: استان‌هایی همچون گلستان، خراسان شمالی و کرمانشاه که تاکنون سابقه کشت چغندرقند را نداشته‌اند در پاییز سال جاری بهره‌مند از این کشت خواهند شد و علاوه بر آن در استان‌های خوزستان، فارس، ایلام، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، اردبیل و... کشت انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: در حالی که در سال گذشته 16 هزار یونیت بذر وارداتی تدارک شد، امسال 38 هزار یونیت بذر منوژرم از کشورهای آلمان، فرانسه، آمریکا، سوئد، بلژیک و هلند در حال ارسال به کشور است.

یزدانی یادآور شد: علاوه بر ارقام فوق، چهارهزار یونیت بذر تولیدشده در کشور نیز به زیر کشت خواهد رفت.

آغاز برداشت چغندرقند بهاره از هفته آینده

مجری طرح چغندرقند و شکر معاونت زراعت از آغاز برداشت چغندرقند بهاره از هفته آینده خبر داد و تأکید کرد: پیش‌بینی می‌شود با 20 درصد افزایش تولید روبه‌رو باشیم و در کشت بهاره و پاییزه، تولید یک میلیون و 600 هزار تنی رقم بخورد.

وی اظهار داشت: در سال گذشته در مجموع کشت بهاره و پاییزه یک میلیون و 525 هزار تن محصول در کشور تولید شد.

یزدانی همچنین گفت: در سال زراعی جدید 20 رقم تجاری چغندرقند در عرصه کشت می‌شود و بذور تدارک‌شده، مناسب مناطق مختلف کشور است.

پیشنهاد قیمت 300 تومانی برای چغندرقند پاییزه 

مجری طرح چغندرقند و شکر معاونت زراعت افزود: چغندرقند مشمول خرید تضمینی از سوی دولت است و مسئله پرداخت مابه‌التفاوت باقیمانده از سال‌های 1393 و 1394 همچنان باقی مانده است.

وی خاطرنشان کرد: دولت باید بیش از پنج‌هزار میلیارد ریال بابت مابه‌التفاوت پرداخت کند که امیدواریم تا پیش از آغاز کشت جدید تسویه حساب انجام شود.

یزدانی ادامه داد: در سال گذشته هر کیلوگرم چغندرقند پاییزه با قیمت 270 تومان خریداری شد و امسال وزارت جهاد کشاورزی پیشنهاد قیمت 300 تومانی را داده است که امیدواریم به تصویب شورای اقتصاد برسد.

وی تصریح کرد: تسریع در پرداخت مطالبات چغندرکاران، رسیدن کشور در رسیدن به اهداف خوداتکایی شکر را به جلو می‌اندازد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت جهاد کشاورزی

بخش کشاورزی و توجه به توسعه و عمران روستا ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، همواره مورد اهتمام و تایید قانونگذاران ، برنامه ریزان و دستگاه های اجرایی و محور توسعه اقتصادی و اجتماعی بوده و تحولات وسیعی در عرصه کشاورزی و روستاها و مناطق عشایری به وجود آمده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی