اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950611109705517

سهم 92درصدی صنایع کوچک در رونق اقتصادی

کد: 13950611109705517

https://goo.gl/pbAEtF

، تهران , (اخبار رسمی): صنایع کوچک 92درصد واحدهای صنعتی کشور جزو صنایع کوچک است که با تحقیق و توسعه و تطبیق با شرایط روز می تواند مزیتی برای رونق اقتصادی باشد.

سهم 92درصدی صنایع کوچک در رونق اقتصادی

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف ایران، غلامرضا سلیمانی معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی با اشاره به اینکه در دنیا بنگاه های متوسط و کوچک مورد توجه است و سازمان هایی نیز متولی این بنگاه ها وجود دارد، گفت: بخشی از این بنگاه ها در تولید و بخشی دیگر در حوزه خدمات است.
معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی با اشاره به اینکه این سازمان متولی ساخت و تولید است، اظهار داشت : واحدهای صنعتی از وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز می گیرند ولی ما خدماتی نیز برای برنامه های توسعه خوشه ای در نظر می گیریم که شامل همه بنگاه ها می شود.
سلیمانی در تعریف صنایع کوچک گفت : کارخانه های زیر 50 نفر اشتغال را صنایع کوچک می گوییم که بر اساس آمار 92 درصد واحدهای صنعتی کشور در این حوزه قرار دارد و 24 درصد سرمایه گذاری های صنعتی در این حوزه است و 42 درصد اشتغال در کشور را نیز در بر می گیرد.
سلیمانی با اشاره به اینکه در تعریف اشتغال در ایران و دنیا در حوزه صنایع کوچک نقطه اشتراک داریم، اظهار داشت: اما در حوزه شاخص مالی تعریف متفاوتی داریم زیرا شاخص های مالی ما خیلی قابل اعتنا نیست و به همین جهت نتوانسته ایم آنها را لحاظ کنیم. البته پیش نویسی تهیه کرده ایم شاخص های مالی را نیز بر مبنای سرمایه گذاری ثابت اضافه کرده ایم.
وی درباره توسعه خوشه ای نیز ابراز داشت : خوشه به مجموعه کسب و کارهایی که در یک منطقه جغرافیای خاص قرار گرفته است ، گفته می شود که محصول مشخص و یکسانی را تولید می کند و فعالیت هایشان مکمل و هم افزاست.
بنابر این گزارش ، فرشاد مقیمی معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی یکی از مشکلات حوزه صنعت را فعالیت کمتر از ظرفیت تولید دانست و گفت : خیلی از بنگاه ها برای اینکه مجددا فعالیت کنند، باید نوع فعالیت و بازار خودشان را تغییر دهند و تولیدشان منطبق بر بازار باشد.
وی افزود : ضرورت این مسئله که واحدها نیاز به کار آرندی و تحقیق و توسعه پیدا می کنند این است که خودشان را با شرایط روز تطبیق دهند.
نقش رسانه در ایجاد فرهنگ مصرف کالای ایرانی
معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران همچنین گفت : رسانه ها نقش مهم و تعیین کننده ای در ایجاد فرهنگ مصرف کالای ایرانی در کشور برعهده دارند.
فرشاد مقیمی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدا به ویژه شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت، اظهار داشت: هفته دولت بهترین فرصت برای تبیین گفتمان، خدمات، عملکرد و دستاوردهای دولت برای مردم است.
وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی، گفت: امروز به برکت خون پاک شهدا و هدایتهای ولایت فقیه و همت و پشتکار ملت ایران صنعت و تولید جمهوری اسلامی ایران توانمندیهای خود را به اثبات رسانده است.
مقیمی در ادامه به تشریح نقش رسانه ها در ترغیب مردم به مصرف کالای ایرانی و تبیین برنامه های سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران برای حمایت از تولیدکنندگان و صنعتگران پرداخت و گفت: در جهت حمایت از صنعتگران کارگروه رفع موانع تولیدکنندگان و صنعتگران تشکیل شد
وی با بیان اینکه این کارگروه ضمن بررسی معضلات و مشکلاتی که بر سر راه تولیدکنندگان و صنعتگران وجود دارد راهکارهای لازم را ارائه داده و گامهای مستحکمی در راستای تولیدکنندگان و صنعتگران برداشته است.
گفت: دریافت تسهیلات واحدهای صنعتی از محل 16 هزار میلیارد تومان اعتبار مشخص شده برای احیا وباز فعال کردن واحدهای صنعتی کوچک و متوسط که متوقف و یا زیر ظرفیت اسمی مشغول به فعالیت هستند در حال اجراست.
معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران خاطر نشان کرد: روند پرداخت تسهیلات در قالب این طرح در ابتدا آهسته بود اما اکنون سرعت گرفته است و امیدواریم تا پایان شهریور امسال، بخش عمده ای از هفت هزار و 500 واحد صنعتی نیمه فعال و راکد، این تسهیلات را دریافت کنند.
مقیمی با تاکیدبر اینکه اعطای تسهیلات پایان کار نخواهد بود و بر اساس آیین نامه ای که در کارگروه رفع موانع تولید به ریاست وزیر صنعت، معدن و تجارت تدوین شده است ، ساز و کارهای نظارت بر نحوه هزینه کرد تسهیلات شروع به کار خواهد کرد تا از صحت عملکرد واحدها در خصوص نحوه استفاده از وامهای مشخص شده و اثربخشی طرح مورد نظر اطمینان حاصل شود.
وی افزود: پیش بینی می شود درحالی که وضعیت تولید در حال بهبود است رشد 4.2درصدی در بخش صنعت ومعدن که برای 4 ماهه اول امسال اعلام شد، در نیمه دوم سال 1395 سرعت قابل ملاحظه ای به خود بگیرد.
معاون برنامه ریزی صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با اشاره به وضعیت شرکتها و سرمایه گذاران خارجی در حوزه تولید و صنایع کشور و روند احداث مناطق ویژه اقتصادی اظهار کرد: مناطق ویژه اقتصادی بر مبنای تولید احداث خواهند شد و باید زیرساختهای لازم برای آن مهیا باشد که در حال حاضر ایجاد شهرک صنعتی در منطقه آزاد جاسک به مجلس برای اخذ مصوبه لازم رفته است، همچنین در مناطق آزاد خرمشهر و آبادان نیز زیرساخت های صنعتی ایجاد شده است.
عضو موظف هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران هم گفت : عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی و بازگشت واحدهای تولید غیرفعال به چرخه تولید از اهداف اقتصادی دولت در سال جاری است.
کمال الدین پیرموذن افزود: امروز تعطیلی واحدهای تولیدی روی هم رفته زیر 18 درصد است و برای رونق اقتصادی و افزایش اشتغال مبنای کار دولت تدبیر و امید در بخش تولید و صنعت محسوب می شود.
وی اظهار داشت: هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران وظیفه رصد و ارزیابی عملکرد واحدها و چگونگی راه اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی را برعهده دارد.
پیرموذن ادامه داد: حل مشکلات واحدهای صنعتی و رفع موانع تولید از اهداف اصلی هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق اصناف ایران

اصناف و بازاریان همواره به عنوان قشری از جامعه شناخته میشوند که در بستر تحولات اقتصادی و اجتماعی جایگاه و کارکرد گسترده و در عین حال موثری در حوزه های مختلف داشته اند. در اقتصاد ایران اصناف به عنوان آخرین حلقه اقتصادی اهمیت ویژه ای در رشد و پویایی اقتصاد کشور داشته و به دلیل گستردگی ارتباط مستقیم با آحاد مردم مثابه قلب اقتصادی جامعه عمل می کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]