اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950613110525517

تسهیلات متعلق به استفاده کنندگان صندوق فروش

کد: 13950613110525517

http://goo.gl/9VCH5i

، تهران , (اخبار رسمی): یکی از مهمترین اهداف سازمان مالیاتی کشور، شفاف سازی مبادلات تجاری و فعالیتهای مالی است، صندوق فروش یکی از ابزارهاست که می توان با استفاده از آن دارای اقتصادی شفاف و در پی آن شاهد عدالت مالیاتی باشیم.

تسهیلات متعلق به استفاده کنندگان صندوق فروش

به گزارش اخباررسمی به نقل پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، در ماده 121 قانون برنامه پنجساله پنجم تجهیز واحدهای صنفی به صندوق مکانیزه فروش در راستای شفاف سازی مبادلات تجاری و فعالیت‌های مالی، همسو با اهداف طرح تحول اقتصادی و قانون مالیات بر ارزش افزوده مورد نظر قرار گرفته است .

در متن این ماده آمده است : به منظور شفافیت در مبادلات اقتصادی و تشخیص درآمدهای مودیان مالیاتی و مالیات بر ارزش افزوده، وزارت بازرگانی مکلف است با هماهنگی سازمان امور مالیاتی کشور و اصناف کشور تا پایان سال دوم برنامه صاحبان مشاغل را براساس اولویت، ملزم به استفاده از سامانه های صندوق فروش (مکانیزه فروش) نماید.

برهمین اساس قانونگذار در اصلاحیه قانون مالیاتهای مستقیم مصوب 31/4/94 به منظور تشویق صاحبان مشاغل برای استفاده از صندوق فروش ، تسهیلات و امتیازاتی را پیش بینی کرده است . در تبصره 2 ماده 169 این قانون آمده است : معادل هزینه های انجام شده بابت خرید ، نصب و راه اندازی تجهیزات فوق اعم از نرم افزاری و سخت افزاری ، از مالیات قطعی شده مودیان در اولین سال استفاده و یا سالهای بعد آن قابل کسر می باشد .همچنین معادل ده درصد از مالیات ابرازی عملکرد مودیانی که توسط سازمان امور مالیاتی ملزم به استفاده از سامانه صندوق فروش و تجهیزات مشابه شده اند ، مشروط به رعایت آیین نامه اجرایی مربوط ، برای مدت دو سال اول بخشوده می شود . همچنین جریمه نصب نکردن و عدم استفاده از سامانه صندوق فروش برای مودیان مشمول هم، دو درصد میزان فروش تعیین شده است .

در پایان یادآور می شود الزام واحدهای صنفی به صندوق‌های مکانیزه فروش، منافع زیادی را برای همه ذینفعان شامل دولت، واحد صنفی و مصرف‌کنندگان دارد. شفافیت در شناسایی میزان درآمد و هزینه، تعیین عادلانه مالیات ، جلوگیری از فرار مالیاتی و رضایت مندی مصرف‌کنندگان از مزایای استفاده از صندوق فروش است.

متاسفانه هم اکنون درصد کمی از صاحبان مشاغل نسبت به نصب و راه اندازی صندوق اقدام نموده اند که این امر بدلیل فقدان آموزش صنفی در جهت معرفی مزایای صندوق فروش و نبود ضمانت اجرای قوی می باشد. اما انتظار می رود با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی وسیع تر و توجه اصناف به اهمیت استفاده از صندوق فروش در آینده ای نزدیک ، این امر در سراسر کشور نهادینه شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق اصناف ایران

اصناف و بازاریان همواره به عنوان قشری از جامعه شناخته میشوند که در بستر تحولات اقتصادی و اجتماعی جایگاه و کارکرد گسترده و در عین حال موثری در حوزه های مختلف داشته اند. در اقتصاد ایران اصناف به عنوان آخرین حلقه اقتصادی اهمیت ویژه ای در رشد و پویایی اقتصاد کشور داشته و به دلیل گستردگی ارتباط مستقیم با آحاد مردم مثابه قلب اقتصادی جامعه عمل می کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]