اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950613110545793

تغییرسبک مصرف به استفاده از صنایع دستی

کد: 13950613110545793

http://goo.gl/4etpZO

، تهران , (اخبار رسمی): معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گفت: شیوه مصرف در جامعه باید به استفاده از محصول صنایع دستی برای تقویت اقتصاد رو به رشد کشور باشد.

تغییرسبک مصرف به استفاده از صنایع دستی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان  میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، بهمن نامور مطلق در دیدار با فعالان عرصه صنایع دستی شهرستان بشرویه  بااعلام این خبرافزود: صنایع دستی میراث پدران ماست که برخی رشته های آن در حال منسوخ شدن است.
وی ادامه داد: همه در احیا و حفظ صنایع دستی مسئول هستیم، در صورتی که صنایع دستی و هنرهای سنتی که از فرهنگ اصیل و غنی برخوردار است از بین بروند آینده نگران کننده ای پیش روی فرهنگ و همچنین اقتصاد ما خواهد بود.
وی اضافه کرد: در جهان رقابتی امروز با توجه به مشکلات اقتصادی موجود اگر نتوانیم با تکیه به داشته های داخلی از کمترین امکانات بهترین بهره وری را داشته باشیم باید منتظر به فراموشی سپرده شدن صنایع دستی باشیم.
نامور مطلق تاکید کرد: باید تلاش شود با گفتمان سازی بستر مناسب برای ایجاد بازار مصرف صنایع دستی، تجاری سازی و صادرات رشته های مختلف صنایع دستی فراهم شود.
وی اظهار کرد: با توجه به خشکسالی های در کشور می توان گفت، بهترین صنایع جایگزین تکمیلی برای شکوفایی اقتصادی و جبران خسارت های مالی ناشی از خشکسالی، مقوله صنایع دستی است.
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی یادآور شد: فعالان عرصه صنایع دستی می توانند با مدیریتی صحیح و بهره گیری از ایده ها و طرح های جدید و بررسی و کار بیشتر روی مواد اولیه، توجه مصرف کنندگان را از سوی کالاهای خارجی به تولید صنایع دستی داخل کشور جلب کنند.
نامور مطلق شهرستان بشرویه را یکی از قطب های صنایع دستی خراسان جنوبی و حتی منطقه دانست و افزود: مردم محلی هر منطقه باید خود در راستای حفظ صنایع دستی و اشاعه فرهنگ مصرف آن در جامعه تلاش کنند.
وی با اشاره به صنعت فراموش شده برک بافی که در قدیم در بشرویه رواج داشته است اظهار کرد: صنایع دستی کاربردی نظیر برک بافی باید به خوبی حمایت شود تا دو باره رواج پیدا کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری

گردشگری در سرزمین ایران از پیشینه‌های چند هزار ساله برخوردار است. در تمامی دوران باستان، تا قبل از اسلام مستندات تاریخی حکایت از گسترش شهرها، راه‌ها و اقامتگاه‌ها در سرزمین پهناور ایران دارد. آثار مکتوب‌ بر جای مانده حاکی از سفر یونانیان و رومیان به ایران است، اگرچه از سیاحانی که قبل از اسلام به ایران سفر کرده‌اند اطلاع دقیقی در دست نیست. در قرون اولیه پس از اسلام، بعد از پشت سر نهادن یک دوره بحرانی، رویکرد ادبی، فرهنگی و علمی در ایران آغاز شد و از رونقی بی‌نظیر برخورداد گردید . شاعران و نویسندگان به گشت و گذار در سرزمین اسلامی پرداختند که حاصل آن سفرنامه‌هایی بود که اکنون بر جای مانده و از خلال آنها می‌توان با جغرافیا، فرهنگ و تمدن آن روزگار آشنا شد. از جمله معروفترین این جهانگردان می‌توان به ناصرخسرو قبادیانی شاعر، فیلسوف و سفرنامه‌نویس قرن پنجم اشاره کرد. از سوی دیگر به تدریج و به ویژه طی قرون هفتم به بعد جهانگردان غربی نیز در پی سفر به شرق و از جمله ایران برآمدند. در همان دوران اقامتگاه‌هایی در ایران تأسیس شد که بسیاری از آنها همچنان بر جای مانده است. ایران در دوران صفویه و علی‌الخصوص در دوره شاه عباس اول به عنوان کشوری جذاب نظر بسیاری از جهانگردان اروپایی را به خود جلب کرد. به همین دلیل می‌توان دوره سلطنت شاه عباس اول تا انقراض سلسله صفوی را یکی از مهمترین ادوار توسعه جهانگردی در ایران به حساب آورد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

گردشگری و میراث فرهنگی | محیط زیست