اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950614112256119

خیابان‌های فردا؛ پر از ماشین‌های هوشمند،یا خالی و سوت‌وکور

اینترنت اشیا و آینده خودروهای بدون‌راننده

کد: 13950614112256119

http://goo.gl/BgMEXP

، تهران , (اخبار رسمی): در جریان توسعه “اینترنت اشیا” و “یادگیری ماشینی” (machine learning) ، حمل‌ونقل، تنها صنعتی نیست که گرگون می‌شود.

خودرو بدون‌راننده وقتی می‌آید که نیازی به آن‌ نیست

به گزارش روابط عمومی «آی او تی تی»، با نگاهی کوتاه به روند تغییر درمی‌یابیم که خودروهای بدون راننده زمانی به دست ما می‌رسند، که دیگر نیاز چندانی به آن‌ها نداریم.

 در این حوزه باید بدانید، از زمانی که وسیله نقلیه پا به زندگی انسان گذاشت، آرزوی داشتن خودرویی بدون راننده نیز در ذهن او شکل گرفت و حالا بیش از هر زمان دیگری می‌بینیم که چطور رؤیاهای بشر یکی پس از دیگری به واقعیت می‌پیوندند.

بنا بر ارزیابی‌های صورت گرفته، پیش‌بینی می‌شود تا سال 2020 حدود 10 میلیون وسیله نقلیه خودران در خیابان‌های آمریکا تردد کنند و رفته‌رفته “رانندگی” به تاریخ بپیوندد.

برخی آینده را شبیه به فیلم Minority Report می‌بینند و منتظر ماشین‌های جمع‌وجور خودرانی هستند که مقصد را به آن‌ها می‌دهیم و میان خیابان‌ها جولان می‌دهند.

بر این اساس، تصور خودروهای بدون راننده دور از واقعیت نیست اما تصویر دقیقی از آینده ارائه نمی‌کند؛ به‌خصوص زمانی که تکامل این تکنولوژی را در مقیاسی بزرگ‌تر و در قیاس با رشد باقی فناوری‌ها بررسی می‌کنیم.

بر این پایه، صنعت حمل‌ونقل، تنها صنعتی نیست که در جریان توسعه “اینترنت اشیا” و “یادگیری ماشینی” (machine learning)، دگرگون می‌شود.

تقریباً تمام جنبه‌های زندگی ما تغییر خواهد کرد و با یک نگاه کوتاه به این روند تغییر درمی یابیم که خودروهای بدون راننده زمانی به دست ما می‌رسند، که دیگر نیاز چندانی به آن‌ها نداریم!

هدف خیال‌پردازی در مورد آینده نیست اما  آن‌چه مدنظر است این است که با پیشرفت تکنولوژی، نیاز به حضور فیزیکی انسان برای پیشبرد کارها در تمام جنبه‌های زندگی کاهش می‌یابد. وسایل نقلیه قرار است ما را به کجا برسانند وقتی تحصیل، کار، ملاقات، خرید، تفریح، درمان و … را بتوان از راه دور انجام داد؟

 مطلب کامل را اینجا بخوانید

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آی‌اوتی‌تی iott

آی‌اوتی‌تی(iott.ir) جامع‌ترین مرجع اینترنت اشیاء در ایران،دریچه‌ای است رو به دنیای فناوری‌های نوین. آی‌اوتی‌تی بر آن است تا دانش و تکنولوژی روز را با مخاطب سهیم شده و سهمی در رشد و توسعه آن داشته باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | شهر و جامعه