اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950614113125517

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد

شفافیت قتصادی،مزیت صندوق مکانیزه فروش

کد: 13950614113125517

http://goo.gl/gubCNo

، تهران , (اخبار رسمی): عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: نصب صندوق های مکانیزه فروش اقدامی مهم در توسعه حسابداری و شفافیت در فعالیت های اقتصادی است.

شفافیت قتصادی،مزیت صندوق مکانیزه فروش

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف ایران ،محمد حسینی  افزود: موضوع نصب صندوق های مکانیزه فروش نخستین بار سال 78 کلید خورد و پس از آن بحث نصب این صندوق ها در فروشگاه های بزرگ مطرح شد اما به طور کامل اجرایی نشد و اکنون اصناف به دنبال اجرای کامل این طرح هستند.

وی با اشاره به اهمیت نصب صندوق های مکانیزه فروش در واحدهای صنفی تصریح کرد: برای نصب صندوق های مکانیزه ابتدا باید بتوان سیستم خرید و دریافت پرداخت ها را از حالت نقدی خارج کرد و به سمت پرداخت وجه کالاها از طریق کارت های اعتباری پیش رفت.

حسینی ادامه داد: نکته دیگر اینکه صندوق های فروش زنجیره تولید تا مصرف را به نوعی کنترل می‌کنند و قانون مالیات بر ارزش افزوده با نصب این صندوق ها  قابلیت اجرایی پیدا می‌کنند و تولیدکننده و مصرف کننده مشخص هستند .

وی افزود: ساختار صندوق فروش به نوعی طراحی شده که به کاربر نظم می دهد ضمن اینکه از دیگر مزایای کار با این دستگاه امکان دسترسی به گزارش واقعی روزانه و آگاهی یافتن از اینکه کدام کالا پرفروش یا کم فروش تر بوده اند، است.

این نماینده مجلس صرفه جویی در هزینه ها را یکی دیگر از مزیت های صندوق مکانیزه فروش برشمرد و گفت: از اهداف مهم استفاده از صندوق فروش، شفافیت امور مربوط به هزینه هاست چرا که از طریق ارائه فاکتور و ثبت مبادلات، فعالیت های اقتصادی قابل استناد می شوند.

حسینی تاکید کرد: با توجه به حجم نقدینگی در کشور که باعث تورم زایی می‌شود، نصب صندوق های مکانیزه فروش از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق اصناف ایران

اصناف و بازاریان همواره به عنوان قشری از جامعه شناخته میشوند که در بستر تحولات اقتصادی و اجتماعی جایگاه و کارکرد گسترده و در عین حال موثری در حوزه های مختلف داشته اند. در اقتصاد ایران اصناف به عنوان آخرین حلقه اقتصادی اهمیت ویژه ای در رشد و پویایی اقتصاد کشور داشته و به دلیل گستردگی ارتباط مستقیم با آحاد مردم مثابه قلب اقتصادی جامعه عمل می کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید