اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950615113825763

جایگاه ویژه ماهیان گرم آبی در بازارهای هدف

کد: 13950615113825763

http://goo.gl/TZTFzg

، تهران , (اخبار رسمی): رئیس سازمان شیلات گفت: ماهیان گرم آبی به ویژه گونه کپور ماهیان در بازارهای صادراتی کشورهای منطقه بویژه عراق جایگاه ویژه ای به دست آورده اند

جایگاه ویژه ماهیان گرم آبی در بازارهای هدف

به گزارش اخباررسمی به نقل از سازمان شیلات، حسن صالحی رئیس سازمان شیلات با اشاره به وضعیت تولید ماهیان گرم آبی اظهار  داشت: تولید سالانه آبزیان پرورشی در کشور 340 هزار تن بوده که 220 هزارتن از این میزان را ماهیان گرم آبی به خود اختصاص داده اند.

وی با بیان اینکه تولید ماهیان گرم آبی در مزارع و دریاچه ها صورت می گیرد،گفت: حدود 30 الی 40 هزارتن تولید ماهیان گرم آبی در سدها و دریاچه ها و مابقی در مزارع صورت می گیرد.

صالحی بیان کرد: ماهیان گرم آبی به ویژه کپور بیشترین صادرات را به خود اختصاص داده اند و عراق از جمله بازارهای مهم صادراتی  آن محسوب می شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به این سوال که پرورش دهندگان ماهیان گرم آبی گلایه هایی از سازمان شیلات مبنی بر سخت گیری در صدورمجوزها ، تسهیلات و ... دارند، عنوان کرد: چند ردیف در آبزی پروری تعریف کرده ایم که مهم‌ترین این ردیف‌ها مربوط به گسترش مکانیزاسیون است که تمامی پرورش دهندگان ماهیان گرم آبی می توانند برای تجهیز مزارع خود به سیستم های مورد نیاز از قبیل مواردی همچون پمپاژ آب، برگشت آب و.. استفاده کنند و هر یک از پرورش دهندگان تنها باید به شیلات استان خود مراجعه کنند که در این خصوص هیچ گونه محدودیت وجود ندارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان شیلات ایران

بهره برداری از سواحل جنوبی دریای خرز به صورت اجاره ای - سالانه از سال 1219 شمسی ( زمان سلطنت محمد شاه قاجار) آغاز شد. این نظام حقوقی در بهره برداری به مدت 80 سال تا 1299 شمسی ادامه داشته است. تا زمان محمد شاه, حاکمان هر منطقه به میل خود رودخانه ها و دریا را به اتباع روسیه اجاره می دادند. اما از سال 1215 هجری شمسی این اختیار با فرمان محمد شاه لغو شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]