اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950615113915464

با تصویب شورای شهر اجرایی می‌شود

حق توقف وسائل نقلیه درتره‌باربرگردن کشاورزان

کد: 13950615113915464

http://goo.gl/nrgkkd

، تهران , (اخبار رسمی): با آرای موافق 15 نفر از اعضای شورای شهر، از ابتدای شهریورماه سال جاری، کشاورزان باید بهای توقف ساعتی وسائط نقلیه وارده به میدان مرکزی سازمان میادین میوه وتره‌بار و فرآورده‌های کشاورزی را پرداخت کنند.

حق توقف وسائل نقلیه درتره‌باربرگردن کشاورزان

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، دبیر سابق اتحادیه بارفروشان تهران با اعلام این خبر گفت: سازمان میادین با مطرح کردن اخذ ورودی و توقف در پارکینگ در شورای شهر بدون حضور نمایندگان صنف در تاریخ 12 اردیبهشت‌ماه 95 اصلاحیه‌ای را به تصویب رسانده‌اند.

علی حاج‌فتحعلی افزود: به‌موجب آن حجره بارفروشان که سرقفلی آن را پرداخت شده و اجاره ماهانه آن هم پرداخت می‌شود، به‌عنوان پارکینگ نام برده و پیشنهاد سازمان میادین میوه و تره‌بار را تصویب کرده‌اند که به دور از انصاف و عدالت است و اینکه نشان می‌دهد 15 نفر از 29 نفر نمایندگان حاضر در جلسه هیچ اشرافی به میدان بزرگ میوه و تره‌بار ندارد و این میدان را همانند سطح شهر از آن سازمان میادین می‌دانند، در صورتی که ما سازمان میادین را فقط نماینده مالک ملک خود که سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور است، می‌دانیم.

وی خاطرنشان کرد: توقف ماشین در حجره بارفروشان اجحاف در حق کشاورزان است؛ علاوه بر اینکه میدان بزرگ میوه و تره‌بار دارای چهار پارکینگ بزرگ بوده که سازمان میادین می‌تواند با قرار دادن کیوسک در ورودی‌ها حق پارکینگ و حق توقف دریافت کند. یعنی همان که شورای شهر تصویب کرده است.

دبیر سابق اتحادیه بارفروشان تهران ادامه داد: متأسفانه سازمان، حجره‌های بارفروشان را پارکینگ می‌بیند و اگر مصوبه جدید شورای شهر اصلاح نشود، صنف آماده یک اقدام عملی است.

حاج‌فتحعلی از اجرای طرح از ابتدای شهریورماه خبر داد و تصریح کرد: طرح به اجرا درآمده و صدای کشاورزان هم درآمده است، چون راننده‌ها که پول توقف را نمی‌دهند، بارفروشان هم که نباید مبلغی پرداخت کنند، زیرا حجره او پارکینگ نیست و لذا دود آن به چشم کشاورزان می‌رود.

وی تأکید کرد: کشاورزان در نهایت تا آنجا که امکان دارد محصولات خود راب ه مکان‌هایی می‌برند که به دور از زورگویی و تحمیل هزینه نابه‌جا باشد.

حاج‌فتحعلی در پایان اظهار داشت: اگر هرچه زودتر اصلاح این مصوبه انجام نشود، ناامیدی و یأس کشاورزان و حجره‌داران بیشتر خواهد شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت جهاد کشاورزی

بخش کشاورزی و توجه به توسعه و عمران روستا ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، همواره مورد اهتمام و تایید قانونگذاران ، برنامه ریزان و دستگاه های اجرایی و محور توسعه اقتصادی و اجتماعی بوده و تحولات وسیعی در عرصه کشاورزی و روستاها و مناطق عشایری به وجود آمده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]