اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950615114005517

دبیر انجمن صنایع لبنی:

قیمت گذاری سازمان حمایت مربوط به دهه 60 است

کد: 13950615114005517

https://goo.gl/aEtPHf

، تهران , (اخبار رسمی): روش قیمتگذاری سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان را مربوط به دهه 60 است و اگر این روزها صحبت از گرانفروشی و اجحاف به مصرف کنندگان می شود، سازمان های قیمتگذار مسئول این موضوع هستند.

قیمت گذاری سازمان حمایت مربوط به دهه 60 است

به گزارش اخباررسمی و به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف ایران، رضا باکری دبیر انجمن صنایع لبنی ایران درباره "قیمتگذاری و صادرات فرآورده های لبنی" گفت: با روش های اشتباه و قیمتگذاری به شیوه دهه 60 بخش خصوصی زیر فشار قرار می گیرد.

وی از عملکرد سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان انتقاد کرد و گفت: سیاست قیمتگذاری نامناسب این سازمان موجب شده است در حق تولیدکنندگان و مصرف کنندگان اجحاف شود.
دبیر انجمن صنایع لبنی ایران تاکید کرد با وجود سیاستگذاری دولتی برای تعیین قیمت این محصول کار به جایی رسیده است که خطا را به گردن بخش خصوصی می اندازند.
باکری اضافه کرد: دستورالعمل و مقرراتی که پس از انقلاب در شرایط کمبود کالا (کالای کوپنی) تنظیم شد اکنون باید با وضعیت بازار متحول شود، زیرا از دهه 80 به بعد صنایع غذایی مانند لبنیات از رشد تولید بالایی برخوردار بوده است.
وی تاکید کرد هیچ گرانفروشی در صنعت لبنیات صورت نگرفته است و گفت: روش های کنونی قیمتگذاری بخش دولتی برای بنگاه های خصوصی به دهه 60 برمی گردد؛ در حالی که بخش دولتی باید رقابت آزاد و قیمتگذاری براساس عرضه و تقاضا را بپذیرد و سیاست های خود را منطبق بر دهه 90 بنا نهد.

** حاشیه سود صنایع لبنی 1.5 درصد است
دبیر انجمن صنایع لبنی ایران کیفیت شیر را یکی از عوامل موثر در قیمتگذاری برشمرد و اضافه کرد: بارها از مسئولان خواسته ایم اجازه دهند صنایع لبنی با توجه به نوع کیفیت شیر خام، شیوه بسته بندی و تنوع کالا قیمتگذاری شوند؛ زیرا بین شیر خام دارای بار میکروبی دو هزار و شیر دارای بار میکروبی 50 هزار تفاوت زیادی وجود دارد.
وی اضافه کرد: طبق دستورالعمل سازمان حمایت حاشیه سود پتروشیمی ها از بالای 300 درصد آغاز می شود؛ در حالی که حاشیه سود صنایع لبنی 1.5 درصد است.
به گفته دبیر صنایع لبنی ایران، حاشیه سود صنایع لبنی باید 14 درصد باشد.

** شرط صادرات لبنی به روسیه و اوراسیا
باکری درباره صادرات محصولات لبنی به روسیه و کشورهای اوراسیا افزود: این کشورها استانداردهای خاصی برای صادرات فرآورده های لبنی دارند که سازمان دامپزشکی کشور باید به آن توجه کند؛ زیرا حتی دامداری هایی که با کارخانه های فرآورده های لبنی همکاری می کنند باید استانداردهای بهداشتی فدراسیون روسیه را داشته باشند.
باکری افزود: طبق استانداردهای فدراسیون روسیه دامداری های تامین کننده شیر کارخانه ها باید عاری از پنج بیماری دامی باشند.
وی ادامه داد: بنابراین صنایعی که به دنبال صادرات فرآورده های لبنی به روسیه هستند باید برای بازدید کارشناسان فدراسیون روسیه از کارخانه ها و دامداری های تامین کننده شیر خام خود هزینه بپردازند تا آنان مجوز بهداشتی صادر کنند.
به گزارش ایرنا، دبیر نخستین نمایشگاه بین المللی لبنیات و صنایع وابسته امروز (یکشنبه) در نشست خبری «قیمتگذاری و صادرات فرآورده های لبنی» گفت: در سه سال گذشته با خودکفایی در تولید فرآورده های لبنی تا 700 میلیون دلار به کشورهای هدف صادر شد که با احتساب کاهش 400 میلیون دلاری واردات این محصولات یک میلیارد و 100 میلیون دلار ارزآوری صورت گرفت.
«حسین چمنی» افزود: تا پیش از این سالیانه 400 میلیون دلار واردات فرآورده های شیری مانند پنیر، شیرخشک و کره انجام می شد که با همت صنایع لبنی این مشکل مرتفع شده است.
وی تاکید کرد صنعت لبنیات در چند سال گذشته افزون بر خودکفایی و صادرات پایدار توانسته است اشتغالزایی کند و جلو مهاجرت را بگیرد.
چمنی اعلام کرد اکنون دو میلیون نفر در حلقه های مرتبط با تولید صنایع لبنی شامل تولید علوفه، دامپروری، صنایع تبدیلی، حمل و نقل، توزیع و فروش به کار مشغول هستند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق اصناف ایران

اصناف و بازاریان همواره به عنوان قشری از جامعه شناخته میشوند که در بستر تحولات اقتصادی و اجتماعی جایگاه و کارکرد گسترده و در عین حال موثری در حوزه های مختلف داشته اند. در اقتصاد ایران اصناف به عنوان آخرین حلقه اقتصادی اهمیت ویژه ای در رشد و پویایی اقتصاد کشور داشته و به دلیل گستردگی ارتباط مستقیم با آحاد مردم مثابه قلب اقتصادی جامعه عمل می کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]