اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950616115945464

انگور ملکان به قفقاز و روسیه صادر می شود

کد: 13950616115945464

http://goo.gl/Zo9fcH

، تهران , (اخبار رسمی): ایران با تولید 3 میلیون تن انگور در سال، رتبه 11 تولید درجهان را دارد و در صادرات کشمش نیزرتبه سوم را به خود اختصاص داده و شهرستان ملکان با تولید 250هزار تن انگور، یک دهم انگور کشور را تامین می کند.

انگور ملکان به قفقاز و روسیه صادر می شود

به گزارش اخباررسمی به نقل روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی، محسن قهرمان نژاد مدیر تنظیم بازار محصولات و نهاده های کشاورزی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی، نبود تشکل صنفی را از مشکلات اساسی انگور کاران دانست و گفت: ایجاد این تشکل نقش مؤثری در زمینه بازاریابی فروش و تکمیل زنجیره تأمین، تولید و توزیع این محصول ایفا می کند.

وی از آمادگی سازمان جهاد کشاورزی استان به منظور هماهنگی لازم برای واگذاری غرفه عرضه مستقیم انگور در میادین میوه و تره بار تهران و تبریز خبر داده و یادآور شد: در میادین میوه و تره بار کشور نیز انگور ملکان به صورت تازه خوری عرضه می شود.

وی پیش بینی کرد امسال 70 هزار تن کشمش خشک در استان تولید می شود که نسبت به سال گذشته 10 هزار تن افزایش می یابد ضمن آنکه ایران با تولید 3 میلیون تن انگور در سال، رتبه 11 تولید در جهان را دارد و در صادرات کشمش نیز رتبه سوم را به خود اختصاص داده و شهرستان ملکان با تولید 250 هزار تن انگور، یک دهم انگور کشور را تأمین می کند.

محمدباقر خانی سرپرست فرمانداری ملکان نیز از صادرات انگور این شهرستان به کشورهای آذربایجان، ارمنستان و روسیه خبر داد و گفت: روسیه از کشورهای خریدار انگور ملکان به صورت تازه خوری محسوب می شود و سال گذشته نیز 300 تن انگور به این کشور صادر شده است البته به علت مرغوبیت و کیفیت انگور ملکان، طرف های خارجی برای خرید آن اعلام آمادگی کرده اند.

وی یادآوری کرد: خانی پیش بینی کرد امسال بیش از 2 هزار تن انگور ملکان به صورت تازه خوری به خارج صادر شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت جهاد کشاورزی

بخش کشاورزی و توجه به توسعه و عمران روستا ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، همواره مورد اهتمام و تایید قانونگذاران ، برنامه ریزان و دستگاه های اجرایی و محور توسعه اقتصادی و اجتماعی بوده و تحولات وسیعی در عرصه کشاورزی و روستاها و مناطق عشایری به وجود آمده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]