اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950616116445608

وضعیت فعالیت شبکه های بومی امید بخش است

کد: 13950616116445608

http://goo.gl/qYs02N

، تهران , (اخبار رسمی): معاون وزیر ارتباطات بر لزوم پشتیبانی فنی، حقوقی و مالی از شبکه های بومی و حمایت های زیر ساختی با ارایه بستر ها و ابزار ها فنی و زیر ساخت های فناورانه ارزان قیمت تاکید کرد.

وضعیت فعالیت شبکه های بومی امید بخش است

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان فناوری اطلاعات ایران،  نصرالله جهانگرد در همایش ملی حمایت از توسعه شبکه های اجتماعی بومی اظهار داشت: روند رشد تکنولوژی شبکه های اجتماعی در جهت سهولت استفاده کاربران از ابزار های آن بوده که در این میان با گسترش استفاده از دستگاه های همراه ، با رشد انفجاری کاربران مواجه شده ایم.

معاون وزیر ارتباطات با بیان این که وضعیت شبکه های بومی امید بخش است بر لزوم پشتیبانی فنی، حقوقی و مالی از شبکه های بومی و حمایت های زیر ساختی با ارایه بستر ها و ابزار ها فنی و زیر ساخت های فناورانه ارزان قیمت تاکید کرد.
رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران با بیان این که امروز شبکه های اجتماعی به یکی از رسانه های ارتباطی اصلی در عصر نوین تبدیل شده گفت : شبکه های اجتماعی بستر توسعه افزونه ایجاد مشاغل و کسب و کارهای جدید را فراهم می آورد و با ایجاد روابط اجتماعی بین فعالان اقتصادی و متخصصان ارتباط موثر به وجود می آورد.
 معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه ارائه پهنای باند ارزان قیمت به شبکه های اجتماعی داخلی از مهمترین اقدامات لازم در جهت رشد شبکه های بومی است خاطر نشان کرد : از جمله برنامه های ما برای تولید کنندگان دیتای حجیم کاهش قیمت ترافیک و پهنای باند است .
جهانگرد با بیان این که میزان و حجم داده های فضای سایبر به خط و زبان هر کشور مرز و گستره منافع ان کشور را در فضای سایبر نشان می دهد و لذا تولید و عرضه محصول به خط و زبان فارسی یک عملکرد استراتژیک بوده همچنین  ایران به عنوان قطب شیعه جهان اسلام در شبکه های اجتماعی فرصت مناسبی را برای توسعه فرهنگی و اسلامی در اختیار خواهد داشت :کشور ما به عنوان قوی ترین و غنی ترین کشور فارسی زبان دنیا با بهره گیری از شبکه های اجتماعی افزایش موثری را در گسترش فرهنگ ایرانی اسلامی ایفا می کند.
وی در این راستا بر ایجاد شبکه های اجتماعی خاص با هدف گسترش دامنه کاربرد شبکه های اجتماعی بومی تاکید کرد و گفت: همچنین با بهره گیری از شبکه ملی اطلاعات می توان به توسعه شبکه های بومی کمک کرد .
جهانگرد  تامین اعتماد کاربران برای حفظ حریم خصوصی و حفظ امن داده های کاربران  را از اصول پایه دانست و همچنین تمرکز بر حوزه امنیت و حریم خصوصی کاربران را مهمترین اقدام در جهت حمایت از شبکه اجتماعی بومی عنوان کرد .
وی افزود : ارائه توصیه نامه های امنیت و حریم خصوصی برای استفاده در شبکه های اجتماعی ساخته شده و در حال توسعه برای مقابله با حملات امنیتی از جمله اقدامات صورت گرفته در این راستا بوده است .
رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران حمایت و ارائه مشاورهای کسب و کاری فنی و امنیتی و شبکه های اجتماعی بومی تشکیل مرکز تخصصی پشتیبانی از شبکه های اجتماعی بومی با همکاری بخش دانشگاهی همچنین تمرکز خاص بر تلفن همراه   را ازجمله برنامه های سازمان فناوری اطلاعات ایران دانست و گفت : ارئه خدمات رایانش ابری برای کسب و کارهای نوپا با تمرکز خاص بر روی شبکه های داخلی و اعطای تسهیلات برای طرح های فناورانه با بهره کم را نیز در این جهت در دست داریم .

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان فناوری اطلاعات ایران

سازمان فناوری اطلاعات ایران نهادی است دولتی وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که با ایجاد و بکارگیری سازوکارهای لازم، حوزه ی فناوری اطلاعات کشور از بخش های دولتی، عمومی و خصوصی را از طریق اعمال سیاست ها، مقررات، استاندارد ها و ... بر پایه مصاح، منافع و امنیت ملی و عمومی، سازماندهی، هدایت و راهبری و کنترل می کند و به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران منافع و مصالح ملی و سیاست های ابلاغی در حوزه فناوری اطلاعات را از طریق نهادها و مجامع بین المللی ذیربط پیگیری می کند. ماموریت این سازمان شامل هدف گذاری، هدایت، نظارت راهبردی، ساماندهی و توسعه امن، ایمن و پایدارفناوری اطلاعات کشور در راستای تامین منافع، مصالح، امنیت ملی، رفاه عمومی و توسعه همه جانبه و پایدارکشور می شود .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]