اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950617117045763

ایران در ردیف 5 کشور برتر تولید کننده خاویار

کد: 13950617117045763

https://goo.gl/ofyWg4

، تهران , (اخبار رسمی): معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران با اشاره به رشد چشمگیر آبزی‌پروری ماهیان خاویاری در کشور، از قرار گرفتن ایران بین پنج کشور برتر دنیا در زمینه تولید ماهیان خاویاری خبر داد.

ایران در ردیف 5 کشور برتر تولید کننده خاویار

به گزارش اخباررسمی به نقل از سازمان شیلات ایران، حسینعلی عبدالحی معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران با بیان اینکه ایران در زمینه پرورش و افزایش ذخایر ماهیان خاویاری گام های بسیار خوبی برداشته است، گفت: ایران در ردیف پنج کشور  تولید کننده ماهیان خاویاری در دنیا قرار دارد.

وی ادامه داد:  توسعه و بازسازی ذخایر و مراکز تکثیر در زمینه پرورش ماهیان خاویاری بسیار تأثیرگذار بوده که خوشبختانه ایران نیز در این زمینه فعالیت های خوبی انجام داده است و استان های مازندران و خوزستان از این نظر شاهد رشد خوبی بوده اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پنج مرکز و 82 مرزعه در کشور در این زمینه  فعال هستند، افزود: بزرگترین مزرعه پرورش ماهیان خاویاری کشور در جویبار مازندران با پرورش 30 تن ماهی خاویاری در حال فعالیت است.

وی با اشاره به بهره گیری از شرکت های بزرگ برای تولید و پرورش ماهیان خاویاری در دریای خزر، اظهار کرد: این شرکت ها در رقابت در سطحی جهانی بسیار حائز اهمیت هستند.

معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران در ادامه یکی از برنامه های سازمان شیلات را توسعه پرورش ماهیان خاویاری در استان های شمالی به صورت خرد دانست و افزود: فعالیت شرکت های کوچک در طی دوسال گذشته با هماهنگی سازمان پرورش ماهیان خاویاری اجرایی شده است.

وی با تأکید برضرورت توجه به تنوع گونه ای در پرورش ماهیان خاویاری، گفت: بیشتر بچه ماهیان خاویاری از بین ماهیان پرورشی موجود تولید می شود.

به گفته این مسئول حدود 300 هزار قطعه فیل ماهی در مراکز پرورش ماهیان خاویاری کشور وجود داشته که سرمایه بزرگی برای توسعه پرورش ماهیان خاویاری است.

وی همچنین به پرورش و توسعه تاس ماهی در ایران اشاره و خاطرنشان کرد: این گونه ماهی ایران در جهان دارای بازار بسیار خوبی است.

معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران با اشاره به اینکه روسیه بازار بسیار مناسبی برای فروش خاویار است، افزود: با توجه به اینکه تولید خاویار در این کشور کاهش یافته باید از این پتانسیل برای فروش خاویارهای تولید شده ایران  بهره ببریم.

همایش بین‌المللی دورنمای آبزی‌پروری ماهیان خاویاری توسط موسسه تحقیقات بین‌المللی تاس‌ماهیان دریای خزر و موسسه تحقیقات علوم شیلاتی با همکاری دانشگاه گیلان، انجمن جهانی حفاظت از ماهیان خاویاری، سازمان شیلات ایران برگزار شد

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان شیلات ایران

بهره برداری از سواحل جنوبی دریای خرز به صورت اجاره ای - سالانه از سال 1219 شمسی ( زمان سلطنت محمد شاه قاجار) آغاز شد. این نظام حقوقی در بهره برداری به مدت 80 سال تا 1299 شمسی ادامه داشته است. تا زمان محمد شاه, حاکمان هر منطقه به میل خود رودخانه ها و دریا را به اتباع روسیه اجاره می دادند. اما از سال 1215 هجری شمسی این اختیار با فرمان محمد شاه لغو شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]