اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950617117125517

عضو هیات رییسه اتاق اصناف ایران:

صندوق مکانیزه فروش فقط جنبه مالیاتی ندارد

کد: 13950617117125517

http://goo.gl/tYQWSd

، تهران , (اخبار رسمی): بحث صندوق مکانیزه فروش طوری مطرح شد که انگار فقط جنبه مالیاتی ندارد بلکه صندوق مکانیزه انبارسازی، موجودی، درآمد و هزینه ها را در قالب یک نرم افزار و صورت آنلاین و به لحظه به شما نشان می دهد.

صندوق مکانیزه فروش فقط جنبه مالیاتی ندارد

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف ایران، محمدصدیقی عضو هیات رییسه اتاق اصناف ایران گفت: استفاده از صندوق مکانیزه به صنوف کمک می‌کند که مدیریت موفق تری بر کار خود داشته باشند. اگر از یکی از آن ها سوال شود که درآمد و هزینه شما چه قدر است، در هر ماه یا سال، سود فروش تو چه قدر بوده و کجاست نمی دانند که سودش را کجا خرج کرده است. نمی داند چه قدر هزینه کرده است.
صدیقی افزود: تغییر، همیشه با مقاومت هایی روبرو بوده است و این مخصوص قشر اصناف، یا حتی مخصوص جامعه ایرانی و عصر حاضر نیست؛ به بیان دیگر، تا بوده، انسان در برابر تغییر، مقاومت داشته است. حال به این امر، سنتی بودن جامعه صنفی را نیز اضافه کنیم وصندوق مکانیزه فروش یکی از این تغییرات است که برخی از صنوف مقاومت هایی در برابر استفاده از آن دارند.
عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران در خصوص ادغام اتحادیه های صنفی خاطر نشان کرد: اتحادیه هایی که توان مالی برای مدیریت ندارند، اتحادیه هایی که تعداد اعضایشان از حد نصاب پایین تر است و آن ها که تداخل صنفی دارند باید ادغام شوند. به این ترتیب، تشتت آراء و هزینه ها کاهش می یابد و تصمیم گیری ها متمرکز تر و منطقی تر می شود. به نظر بنده، شهرستان هایی که زیر 5 هزار واحد صنفی دارند، اتحادیه نمی خواهد و یک اتاق برای رسیدگی به امور ایشان، کفایت می‌کند.
وی در خصوص نگرانی هایی که درباره ادغام اتحادیه های همگن وجود دارد، گفت: کمسیون های نظارت شهرستان ها تصمیم می‌گیرند که چه اتحادیه هایی ادغام شوند و در جلساتی، کارشناسان، ذی نفع ها را دعوت می‌کنند. روسای اتحادیه ها نیز نظراتشان را مطرح می‌کنند. علاوه بر این، معمولا قبل از این جلسات، رایزنی هایی نیز انجام می دهند. گاهی مقاومت هایی درباره این ادغام ها وجود دارد اما در نهایت تصمیم گیری می شود و باید اجرا شود.
صدیقی افزود: اتحادیه ها باید در چارچوب قانون عمل کنند و پس از ادغام نیز هیچ عضوی از هیات مدیره نمی توانند بیشتر به نفع صنف خودشان کار کنند چرا که تمام تصمیمات چه قبل و بعد از ادغام گروهی و مدار قانون و عقل و عرف است و اتحادیه ها نگران طرح ادغام نباشند، ادغام جای نگرانی ندارد و در کلان منافع واحدهای صنفی و اصناف را تامین و تضمین خواهد کرد و اصناف را چابک تر خواهد نمود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق اصناف ایران

اصناف و بازاریان همواره به عنوان قشری از جامعه شناخته میشوند که در بستر تحولات اقتصادی و اجتماعی جایگاه و کارکرد گسترده و در عین حال موثری در حوزه های مختلف داشته اند. در اقتصاد ایران اصناف به عنوان آخرین حلقه اقتصادی اهمیت ویژه ای در رشد و پویایی اقتصاد کشور داشته و به دلیل گستردگی ارتباط مستقیم با آحاد مردم مثابه قلب اقتصادی جامعه عمل می کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]