اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950618118700005

اصول نگارش خبر

لید ترکیبی از کلیدواژه های مهم خبر شماست

کد: 13950618118700005

http://goo.gl/XVcQfS

، تهران , (اخبار رسمی): در لید از کلید واژه ها استفاده کنید تا هم خبر شما گویا تر شود و هم احتمال یافتن آنها توسط موتورهای جستجوی آنلاین بیشتر شود.

لید ترکیبی از کلیدواژه های مهم خبر شماست

در لید و بدنه خبر باید به 5 سوال مهم پاسخ دهید تا خبری بدون نقص و گویا تهیه کنید.

به گزارش روابط عمومی اخبار رسمی هنگام نوشتن لید، مهمترین بخش از خبر شما است زیرا تعیین می کند که تا چه حد خبر شما ارزش خبری دارد. بنابراین برای نوشتن لید خبر خود از کلید واژه هایی استفاده کنید که مهم و اثر گذار باشند.

شما مجموع کلید واژه های مهم خبر را در نظر بگیرید و جمله های منطقی  که توجه مخاطب را جلب کند را بنویسید.استفاده از این کلید واژه ها در لید مطلب سبب می شود که  هنگام جستجوی این کلید واژه ها در موتورهای جستجوی آنلاین  خبر شما سریعتر دیده شود.از طرفی شما با این کار به روزنامه نگاران و مخاطبان خبر خود این امکان را می دهید که سریع تر  ایده کلی خبر شما را متوجه شوند  .

در  لید خبر باید به پنج سوال اصلی به صورت موجز و خلاصه پاسخ بدهید و بدانید که تمام پاسخ ها باید در بخش لید پاسخ داده شود.

اول: خبر شما در مورد کیست؟ آیا در مورد فرد خاصی خبر تهیه می کنید یا این خبر در مورد یک رویداد یا محصول تازه است ؟

دوم: :خبر اصلی شما چیست؟ در مورد چه مساله ای صحبت می کنید و دلیل اهمیت آن مساله در چیست؟

سوم: اگر در مورد یک رویداد خبر تهیه می کنید بیان کنید که چه زمانی این رویداد اتفاق می افتد یا اگر در مورد یک محصول خبر تهیه می کنید بگویید که چه زمانی این محصول وارد بازار می شود؟

چهارم:  این خبر در کجا اتفاق می افتد یعنی  اگر خبر عرضه محصولی را می دهید بیان کنید که چه شرکتی آن را تولید می کند و در کدام منطقه توزیع می شود.

پنجم اینکه چرا این خبر را بیان می کنید  و ارزش خبری آن چقدر است ؟پاسخ کوتاه به این سوالات زمینه را برای ایجاد یک لید مناسب برای خبر شما فراهم می کند. باید بدانید که این لید کوتاه  و کامل نقش مهمی در خبر شما دارد و بهتر است پاسح کوتاه این سوالات را در لید بیاورید و به تفصیل در بدنه خبر در مورد آنها توضیح دهید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اخبار رسمی

«اخبار رسمی»، نخستین نیوزوایر بین المللی ایران است که به کسب وکارها کمک می‌‎کند تا با اجرای کمپین‌های خبری در رسانه‌ها دیده شوند. اخباررسمی یک پلتفرم رسانه ای است و به عنوان یک پل ارتباطی، میان شرکت‌ها و رسانه ها عمل می‌کند تا از طرفی روابط عمومی و برندینگ شرکت‌ها توسعه یابد و از طرفی رسانه‌ها بتوانند به محتوای موثق و رسمی از شرکت‌ها دسترسی داشته باشند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

رسانه‌ها