اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950618118910005

اصول نگارش خبر

در تهیه خبر به ارزش خبری موضوع توجه کنید

کد: 13950618118910005

http://goo.gl/6yVvBN

، تهران , (اخبار رسمی): هنگام تهیه خبر به این نکته توجه کنید گه آیا خبری که تهیه می کنید ارزش خبری دارد یا خیر. اگر موضوع شما ارزش خبری نداشته باشد رسانه ها به آن توجهی نخواهند کرد.

در تهیه خبر به ارزش خبری موضوع توجه کنید

اخباری مورد توجه قرار می گیرند که به جنبه ای از نیازها و خواسته های انسان توجه داشته باشند

به گزارش روابط عمومی اخبار رسمی، هنگامی که تصمیم به انتشار خبری در مورد کسب وکار و شرکت خود در رسانه ها می گیرید در درجه اول به این مساله توجه کنید که آیا سوژه ای که در مورد آن خبر تهیه می کنید ارزش خبری دارد یا خیر. بسیاری از شرکتها بدون توجه به این مساله اقدام به خبر نویسی می کنند و به همین دلیل اخباری که تهیه می کنند اصلا مورد توجه رسانه ها قرار نمی گیرد.

هدف شما از تهیه خبر انتشار آن در رسانه های مد نظر شما و توجه اصحاب رسانه به خبر است، پس سعی کنید در مورد مسایلی خبر تهیه کنید که ارزش خبری داشته باشند. حال این سوال ایجاد می شود که روزنامه نگاران به چه اخباری توجه می کنند؟ چگونه می توان سوژه هایی که ارزش خبری دارند را از سوژه هایی که ارزش خبری ندارند جدا کرد؟

 مطالعات نشان می دهد اخباری مورد توجه قرار می گیرد که  بخشی از نیازها و خواسته های انسان را برطرف کند.به تعبیر بهتر اخباری که بعدی مرتبط با انسان و خواسته ها و نیازهای آن دارند بیشتر مد نظر قرار می گیرند. بنابراین شما باید خبر خود را طوری تنظیم کنید که نشان دهد روی زندگی مردم اثر گذار است .

مثلا محصولی عرضه کردید که بخشی از نیازهای مردم را برطرف می کند یا ویژگی نسبت به دیگرکالاهای مشابه دارد که نیازی از مردم را بهتر برآورده می کند. در تهیه خبر در مورد خدمات و رویدادها و غیره هم همین مساله را مد نظر قرار دهید. تهیه اخبار در مورد درآمد زایی شرکت و میزان فروش و سودآوری در صورتی که در دوره های زمانی منظم باشد  اهمیت زیادی دارد . به خصوص اگر شرکت شما سهامدار عام دارد  و مردم علاقمند به آگاهی در مورد میزان درآمد و سوددهی آن باشند.

اخبار مربوط به تغیر مدیران ارشد از این جهت اهمیت دارد که می تواند سیاست های آتی شرکت را نشان دهد و اخبار مربوط به اخراج ها و استخدامها هم می تواند تصویری از بازار کار را ترسیم کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اخبار رسمی

«اخبار رسمی»، نخستین نیوزوایر بین المللی ایران است که به کسب وکارها کمک می‌‎کند تا با اجرای کمپین‌های خبری در رسانه‌ها دیده شوند. اخباررسمی یک پلتفرم رسانه ای است و به عنوان یک پل ارتباطی، میان شرکت‌ها و رسانه ها عمل می‌کند تا از طرفی روابط عمومی و برندینگ شرکت‌ها توسعه یابد و از طرفی رسانه‌ها بتوانند به محتوای موثق و رسمی از شرکت‌ها دسترسی داشته باشند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

رسانه‌ها