اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950620119545464

رییس مجمع ملی صادرکنندگان دام زنده ایران:

قیمت خدمات کشتارگاهی، دو برابر شد

کد: 13950620119545464

http://goo.gl/D26xk8

، تهران , (اخبار رسمی): مجمع ملی صادرکنندگان دام زنده برای عرضه گوسفند به صورت مستقیم در روز عید قربان حداقل 3 هزار تومان کمتر از قیمتی که اتحادیه گوشت گوسفندی برای گوسفند زنده به ازای هر کیلوگرم اعلام آمادگی کرد.

قیمت خدمات کشتارگاهی، دو برابر شد

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، منصور پوریان رییس مجمع ملی صادرکنندگان دام زنده ایران،  گفت: مدعیان واردات، حدود 160 هزار راس گوسفند از ارمنستان خریده و قصد دارند بعد از ذبح، گوشت آن را وارد ایران کنند.

وی با اشاره به اینکه مدتی است گروهی سعی دارند با بهانه‌های گوناگون، راه را برای واردات باز کنند، افزود: این گروه، با بالا بردن قیمت گوشت گوسفند در سطح شهر می‌خواهند بازار را به گونه‌ای نشان دهند که نشانه‌های کمبود به مسوولان و مردم القا شود.

پوریان خاطرنشان کرد: این در حالی است که نه تنها کمبودی در این زمینه نیست، بلکه صادرات دام نیز از ابتدای هفته جاری،متوقف شده تا بازار بتواند جوابگوی نیاز مردم در آستانه عید قربان باشد.

وی تاکید کرد: در صورت نیاز، مجمع می‌تواند گوسفند زنده را به صورت مستقیم و در میادین تعیین شده برای روز عید قربان با قیمت بسیار متعادل، عرضه کند تا دست دلالان بی‌شمار کوتاه شود؛ آن هم حداقل 3 هزار تومان کمتر از قیمتی که اتحادیه برای گوسفند زنده به ازای هر کیلوگرم تعیین کرده است.

رییس مجمع ملی صادرکنندگان دام زنده ایران در بخش دیگری از سخنانش گفت: متاسفانه کشتارگاه‌ها هم نرخ خدمات خود را دو برابر کرده‌اند. به عنوان مثال، اکنون برای هر راس گوساله 100 هزار تومان و برای گوسفند 20 هزار تومان پرداخت می‌شود. این در حالی است که این نرخ تا چند روز پیش برای گوسفند 3 تا 5 هزار تومان و گوساله 50 هزار تومان بود.

به گفته پوریان، به موازات این اتفاق، قیمت دام زنده نیز در هر کیلوگرم کاهش یافت و طبق آخرین آمارها به زیر 10 هزار تومان رسید.

وی مدعی شد: اکنون گوشت 70 درصد قصابی‌ها بره نیست و اکثر آنها میش هستند. اما مدعیان واردات، ادعای کمبود برای گوشت بره را دارند که این موضوع اصلا با منطق جور در نمی‌آید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت جهاد کشاورزی

بخش کشاورزی و توجه به توسعه و عمران روستا ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، همواره مورد اهتمام و تایید قانونگذاران ، برنامه ریزان و دستگاه های اجرایی و محور توسعه اقتصادی و اجتماعی بوده و تحولات وسیعی در عرصه کشاورزی و روستاها و مناطق عشایری به وجود آمده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]