اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950620119695464

تولید یک کیلو خربزه با 25 لیتر آب

کد: 13950620119695464

https://goo.gl/DYJhjX

، تهران , (اخبار رسمی): تا پایان امسال 250 هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور به سیستم های نوین آبیاری مجهز خواهد شد.

تولید یک کیلو خربزه با 25 لیتر آب

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی گفت: در برنامه ششم توسعه، تجهیز سالانه 400 هزار هکتار به سیستم های نوین آبیاری پیش بینی شده است و استفاده از روش های نوین آبیاری به منظور افزایش بهره وری، در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.

حجتی با بیان این که در این گلخانه با صرف 25 لیتر آب یک کیلوگرم خربزه تولید شده که این شیوه تولید در سطح کشور کم نظیر است، تصریح کرد: در حال حاضر 35 هزار هکتار از اراضی گندم کشور به سیستم آبیاری تیپ مجهز شده که موجب افزایش تولید و راندمان مصرف آب و همچنین تولید محصول مرغوب شده است.

وزیر جهاد کشاورزی در مورد مطالبات گندمکاران نیز گفت: تاکنون 11 میلیون و 500 هزار تن گندم از کشاورزان سراسر کشور خریداری شده و 8 هزار میلیارد تومان از مطالبات آنها پرداخت شده است.

به گفته وی طی این هفته 3 هزار میلیارد تومان از مابقی طلب کشاورزان از محل فروش اوراق مشارکت پرداخت خواهد شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت جهاد کشاورزی

بخش کشاورزی و توجه به توسعه و عمران روستا ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، همواره مورد اهتمام و تایید قانونگذاران ، برنامه ریزان و دستگاه های اجرایی و محور توسعه اقتصادی و اجتماعی بوده و تحولات وسیعی در عرصه کشاورزی و روستاها و مناطق عشایری به وجود آمده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]