اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950620120036209

همه چیز درباره دوربین مدار بسته

کد: 13950620120036209

https://goo.gl/XVRkeH

، کرج , (اخبار رسمی): دوربین های مداربسته و سیستم های امنیتی نیز مانند هر کالایی دنیای خاص خود را دارد. هر دستگاه کارایی و ویژگی های منحصربفردی دارد که برخی از آنها را مرور کرده ایم.

دوربین مدار بسته و سیستم های امنیتی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شرکت فنی و مهندسی ایلیا، امروزه وجود دوربین مدار بسته در بیشتر اماکن به یک الزام تبدیل شده است و بدون وجود دوربین مداربسته عملیات نگهداری و حراست و حفاظت فیزیکی آن اماکن کاری بسیار دشوار می باشد.دوربین مدار بسته برای کنترل ورود و خروج و حفظ و حراست پیرامونی و فیزیکی و سایر موارد امنیتی کاربرد فراوان دارد.

به کمک یک سییتم نظارتی مدار بسته ، مراکزی که نظارت را به عنوان یک نیاز اساسی می بینند ، براحتی می توانند به تصاویر دوربین دسترسی داشته باشند و عمل نظارت را تسهیل بخشند.در مراکز صنعتی مانند کارخانه کا و گارگاه ها دوربین های مدار بسته می توانند امکان دسترسی و نظارت بر خطوط تولید و انبارها را در اختیار مدیران مرکز قرار دهد.

در فروشگاه ها نیز مهمترین قسمت فروشگاه یعنی صندوق، همواره در معرض تهدید خطرات احتمالی از جمله سرقت قرار دارد.استفاده از تجهیزات نظارتی مدار بسته و همچنین ذخیره تصاویر دوربین می تواند امر بسیار مهمی در زمینه مرتفع نمودن اینگونه موانع و مشکلات به شمار آید و به کمک تصاویر ذخیره شده می توان در صورت بروز مشکل ، مراتب را آسان تر پیگیری کرد.

در پایانه های مسافربری از این دوربین ها جهت بالابردن امنیت مسافران و همچنین کمک به حفظ و حراست تجهیزات ترابری عمومی از قبیل قطارهای مترو و... استفاده می شود.

به طور کلی در کلیه اماکنی که امنیت و کنترل تردد و همچنین حفاظت امری مهم به شمار می رود استفاده از یک سیستم مداربسته به عنوان یک ضرورت تلقی می شود.

اماکنی را تصور کنید که دارای مرکز مانیتورینگ مستقل و متشکل از چندین دوربین که در مناطق حساس نصب شده اند ، باشد.در این اماکن استفاده از تنها یک نفر برای کنترل محدوده وسیعی که توسط دوربین ها پوشش داده شده است کافی می باشد.این در حالی است که همین مجموعه در صورت عدم تجهیز به دوربین مدار بسته به تعداد بیشتری پرسنل برای نگهبانی نیاز دارد.

ساده ترین سیستم دوربین مدار بسته متشکل از یک دوربین و یک نمایشگر تصویر است که تصاویر را بصورت زنده از نمایشگر پخش می کند و توانایی ظبط تصاویر را ندارد.

در حالت پیشرفته تر استفاده از چندین دوربین بهمراه دستگاه ظبط کننده مرکزی متداول است.در یک گام جلوتر دوربین های دارای سیستم کنترلی مانند گردش،تغییر زاویه دید و بزرگنمایی و چند پارچه سازی تصاویر را می توان به مجموعه تجهیزات نظارتی افزود.

تاریخچه ای مختصر در مورد سیستم های مدار بسته

اولین دوربین مدار بسته در کشور آلمان تولید گردید و متعلق به کمپانی زیمنس بود.این سیستم به منظور نظارت بر سکو های موشکی آلمان ها تولید گردید که زمان آن به سال 1942 بر می گردد.امریکایی ها نیز برای اولین بار 7 سال بعد یعنی در سال 1949 تولید این دوربین ها را آغاز کردند.به تدریج سیستم های ظبط تصاویر بوجود آمدند و در پایگاه های فضایی جهت مشاهده و ظبط تصاویر موشک ها و پیگیری مرحله به مرحله پرتاب ، روی موشک ها نصب گردیدند.نخستین دوربین مدار بسته که در اماکن عمومی نصب شد مربوط به دولت ایالات متحده بود که این دوربین در میدان نیویورک تایمز به منظور ثبت تخلف و جلوگیری از جرایم نصب گردید که نقش آن موفق و چشمگیر نبود.در سال 1980 تولید و نصب این دوربین ها توسعه یافت و در نقاط زیادی از ایالات متحده نصب گردید.هدف نصب این دوربین ها جلوگیری از وقوع جرم بود و به تدریج کسانی که حراست مناطق و اماکن شان برای آنها مهم بود اقدام به نصب و راه اندازی سیستم های مدار بسته نمودند.قابلیت motion detect نیز بعد ها به دستگاه های ظبط کننده تصاویر Video recorder اضافه گردید و در سال 1990 پلیس امریکا اقدام به نصب کثیری از دوربین های مدار بسته در سطح شهر و مراکز عمومی از قبیل ترو و ایستگاه های قطار کرد.

نسل اول دوربین های ip نیز در کشور سوئد راه اندازی شد که توسط سیستم عامل لینوکس و پشتیبانی از پروتکل های RTSP و HTTP به وجود آمد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایلیا دیتا

شرکت فنی و مهندسی ایلیا در سال 89 تاسیس شد و مرجع تخصصی نیازمندیهای رایگان سیستم های حفاظتی و امنیتی است

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

حراج و تخفیف | مسابقه و فراخوان