اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960702261876209

نکات مهم برای نصب دوربین مدار بسته در آپارتمان‌ها

کد: 13960702261876209

https://goo.gl/3E7wGZ

، کرج , (اخبار رسمی): اگر شما قصد نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته را در آپارتمان خود دارید، خواندن این مقاله خالی از لطف نخواهد بود.در این مقاله شما نکات مهمی را در زمینه نصب و استفاده از دوربین مدار بسته فرا می‌گیرید که می‌تواند در مواقع لازم بسیار پر کاربرد باشند.

نکات مهم برای نصب دوربین مدار بسته در آپارتمان ها
نکات مهم برای نصب دوربین مدار بسته در آپارتمان‌ها

چنانچه موارد ایمنی فیزیکی تجهیزات دوربین مدار بسته رعایت نشوند، نمی توانند برای امنیت اماکن شما کاربرد داشته باشند.

به گزارش شرکت ایلیا دیتا، دوربین مدار بسته در آپارتمان‌ها، باید مناطق حساس را تحت پوشش قرار داد.

مناطق حساس و ضروری در آپارتمان‌ها شامل : ورودی‌ها از قبیل ورودی نفر رو، ورودی خودرو، ورودی راه پله‌ها، ورودی انباریها و ورودی آسانسور هستند که نصب دوربین مداربسته در ورودی درب پشت بام نیز می‌تواند دارای اهمیت باشد.

نوع دوربین مدار بسته نیز مهم است و استفاده از دوربین مداربسته تحت شبکه به دلیل قیمت بالا و عدم نیاز به این تجهیزات توصیه نمی‌شود مگر با دستور کارفرما و برای این اماکن بهتر است از انواع دوربین مدار بسته آنالوگ HD استفاده شود.

در هنگام پوشش نقاط حساس باید دقت داشت که تمام این مناطق به خوبی توسط دوربین مدار بسته پوشش داده شوند و همچنین میزان نور ورودی به دوربین و تنوع نور در نقاط مختلف کادر تصویر را در نظر بگیرید و اگر نمی‌توانید جانمایی دوربین را عوض کنید، حتما از انواع دوربین مدار بسته با قابلیت WDR استفاده کنید.

نکته مهم دیگر در نصب دوربین مدار بسته در آپارتمان، نحوه سیم کشی و داکت کشی است.ضمن در نظر گرفتن زیبایی بستر سازی، حفظ امنیت فیزیکی کابل‌ها بسیار مهم است.

چنانچه قصد نصب دوربین مدار بسته بیسیم را دارید باید از سیگنال دهی کافی این دوربین‌ها اطمینان حاصل کنید زیرا افت سیگنال تصویر می‌تواند باعث قطع و وصل شدن تصاویر شما شود.

کابل های شما نباید به راحتی در دسترس باشند و اگر امنیت محیط دارای اولویت بالایی است باید برای هر دوربین مداربسته از سیستم تغذیه مرکزی با خروجی های مجزا و دارای فیوز جداگانه استفاده کنید تا در صورت اتصال کوتاه بین قطب های مثبت و منفی سیم کشی یکی از دوربین‌ها، سایر تجهیزات از کار نیفتند.

در دسترس نبودن خود دوربین نیز عامل بسیار مهم در نصب دوربین مدار بسته برای آپارتمان است. بیشتر دوربین های سقفی معمولی را می‌توان به راحتی دچار تغییر کادر تصویر کرد و ضمن همپوشانی تصاویر دوربین‌ها، باید از دوربین های دارای کیس بدنه Vandal resistant استفاده کردتا کادر تصویر دوربین براحتی و توسط دست قابل تغییر نباشد.

اگر داکت کشی می‌کنید سعی کنید ابتدا، وسط و انتهای داکت‌ها را با بست کمربندی مهار کنید تا نتوان براحتی درب داکت‌ها را باز کرد.همچنین لوله های فلکسیبل را نیز با بست‌ها محکم مهار کنید تا نتوان به آنها آسیبی وارد کرد.

مورد بعدی که  بسیار مهم است محل قرارگیری دستگاه دی وی آر دوربین مدار  بسته است.دستگاه دی وی آر شما نباید در محل هایی قرار گیرد که بتوان براحتی به آن دسترسی پیدا کرد.زیرا با سرقت دستگاه دی وی آر دیگر شما آرشیو تصاویری ندارید که در صورت بروز مشکل بتوانید به آن دسترسی داشته باشید.

مورد مشترک در تمام پروژه های دوربین مدار بسته نیز استفاده از هارد دیسک مخصوص دوربین مداربسته بجای هارد دیسک های معمولی است.زیرا هارد دیسک های معمولی، ضمن کاهش نرخ فریم در ذخیره تصاویر، احتمال خرابی هارد دیسک و از کار افتادن سیستم ذخیره تصاویر را دارند که این مورد نیز بسیار مهم است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایلیا دیتا

شرکت فنی و مهندسی ایلیا در سال 89 تاسیس شد و مرجع تخصصی نیازمندیهای رایگان سیستم های حفاظتی و امنیتی است

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

مسکن و ساختمان | علم و آموزش