اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950714150916209

آشنایی باابزار آموزشی و نحوه کارکرد آنها

برد هوشمند چیست؟

کد: 13950714150916209

https://goo.gl/Ru1ttR

، کرج , (اخبار رسمی): موارد استفاده برد هوشمند در مدارس به عنوان ابزار کمک آموزشی،در سالن های کنفرانس به عنوان ابزار ارائه و در آموزشگاه های علمی جهت بصری تر کردن آموزش است.

وایت برد الکترونیکی هوشمند

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از ورابط عمومی روابط عمومی ایلیا دیتا، وایت برد الکترونیکی هوشمند ابزاری کاربردی در هر کلاس های آموزشی هوشمند امروز به شمار می رود که به کمک آن می توان فرایند آموزش و یادگیری را متحول کرد . البته این ابزار نوین در کلاس های آموزشی  جایگزین خوبی  برای تخته های گچی بوده و البته کاربردی های افزون تری از  تخته های و وایت برد های معمولی دارند.

به همین منظور کابر برای استفاده از برد هوشمند به هیچ وجه محدودیتی ندشته و حتی می توان به راحتی با ماژیک روی آنها نوشت.

نکته قابل تامل در کاربرد از برد های هوشمند را می توان استفاده از ویدئو پروژکتور  دانست زیرا این ابزار نمایش و تاباندن تصویر روی برد را برعهده دارد و همان تصویر را بصورت لمسی در اختیار کابر قرار می دهد.

از این رو و با اشاره به  ابلاغیه آموزش و پرورش مبنی بر هوشمند سازی مدارس  که البته اکثر آنها نیز در این روند قرار گرفته اند و حتی هوشمند شده اند؛  بردهوشمند به عنوان اصلی ترین  و کارردی ترین ابزار این مدارس به شمار می رود.

چگونگی استفاده

برای استفاده از برد هوشمند به یک ویدئو پروژکتور نیاز است تا تصاویر را روی برد نمایشداده شود و پس از تنظیم کادر تصویر نمایش داده شده توسط ویدئو پروژکتور، روی تخته وایت برد لمسی (برد هوشمند) از طریق کامپیوتر اقدام به کالیبره کردن تخته هوشمند می شود.

کالیبره کردن تصویر برد هوشمند به این معنی است که پس از اتصال برد هوشمند توسط کابل usb یا Lan (در تعداد کمی از برد ها) با توجه به نرم افزار برد هوشمند، ابتدا و انتهای کادر نمایش را از 4طرف برد هوشمند و تصویر تابیده شده به آن را توسط لمس نقاط مشخص شده، به سیستم شناسایی می کنیم  تا با لمس هر نقطه از برد هوشمند مختصات آن محاسبه شده و به سیستم فرستاده می شود.

گفتنی است که به کمک ابزارهای لمسی از پیش تعریف شده توسط هر سیستم عامل، مختصات فرستاده شده به یک نقطه لمس و یا به عبارت دیگر یک کلیک موس، ترجمه و عمل لمس در همان نقطه انجام می شود. کالیبره کردن برد هوشمند توسط لمس نقاط کادر تصویر در گوشه های برد است  که توسط آن سیستم می تواند محدوده کادر نمایش را تشخیص دهد.

قابل ذکر است که برای استفاده از برد هوشمند به یک کامپیوتر و یک ویدئو پروژکتور نیاز داریم؛ وایت برد لمسی توسط یک کابل usb به کامپیوتر متصل شده و تصویر کامپیوتر نیز توسط ویدئو پروژکتور، روی برد نمایش داده می شود و پس از کالیبره کردن تخته هوشمند می توانیم به راحتی از امکان لمسی بودن تخته استفاده کنیم.

بنا بر آنچه تا به اکنون به جهت هوشمندسازی کلاس های آموزشی، تلاش شده تا در طی چند سال گذشته در یک کلاس هوشمند با توجه به ابزار های آموزشی الکترونیکی اقدام به نمایش محتوای آموزشی بصورت بصری شده و دانش آموخته گان می توانند مطالب را بهتر و دقیق تر فرا گیرند.هم اکنون و با مصوبه های ابلغ شده از سوی وزارت آموزش و پرورش کشورمان، استفاده از کلاس هوشمند مدارس به یک اجبار تبدیل شده و حتی بیشتر مدارس با بودجه ی کم،  حداقل دارای یک کلاس هوشمند بصورت اشتراکی شده اند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایلیا دیتا

شرکت فنی و مهندسی ایلیا در سال 89 تاسیس شد و مرجع تخصصی نیازمندیهای رایگان سیستم های حفاظتی و امنیتی است

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]