اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970229296146209

برتری‌های دوربین مدار بسته تحت شبکه نسبت به آنالوگ

کد: 13970229296146209

https://goo.gl/LMX1hs

، کرج , (اخبار رسمی): دوربین‌های مداربسته در دو نوع آنالوگ و تحت شبکه وجود دارند و نوع تحت شبکه به دلیل انعطاف در بسترسازی و امکانات جانبی بالاتر برای مصارف حرفه‌ای مناسب‌تر است.

برتری های دوربین مدار بسته تحت شبکه نسبت به آنالوگ
برتری‌های دوربین مدار بسته تحت شبکه نسبت به آنالوگ

به گزارش ایلیا دیتا، پیش‌ترها دوربین‌های تحت شبکه دارای رزولوشن تصویر بالاتری از نوع آنالوگ بودند. تا پیش از ارائه تکنولوژی‌های AHD ,HDCVI ,HDTVI دوربین‌های آنالوگ تنها به صورت رزولوشن‌های TV line می‌توانستند تصاویر را تولید کنند که در مقایسه با دوربین‌های تحت شبکه که به صورت مگاپیکسلی تصاویر را ارائه می‌دادند مقیاس بسیار کمی بود که به هیچ وجه این دو قابل مقایسه نبوده و در مبحث رزولوشن و وضوح تصویر، دوربین‌های تحت شبکه حرف اول و آخر را می‌زدند.

دلیل کیفیت پایین تصویر در دوربین‌های آنالوگ به نوع سنسور تصویر و لنز دوربین مداربسته مربوط نمی‌شد. بلکه تکنولوژی انتقال تصاویر بر بستر کابل کواکسیال به حدی نبود که بتوانید تصاویر با وضوح بالا را توسط این بستر ارسال کرد و در سمت گیرنده نیز بستری نبود که بتون این تصاویر را دریافت کند.

بعدها کمپانی NextChip توانست اولین دوربین مدار بسته AHD را با رزولوشن تصویر ۷۲۰p تولید کند که می‌توانست توسط کابل کواکسیال اقدام به تولید تصاویر بسیار با کیفیت‌تری در مقابل نوع قدیمی‌تر آنالوگ کند که در این بین استفاده از Encoder‌ها و Decoder‌ها بسیار دچار تغییرات شد که اساس پیشرفت دوربین مداربسته آنالوگ را به وجود آورد.

نسل‌های بعدی AHD قادر بودند تا رزولوشن تصویر ۲ مگاپیکسل را بر بستر کابل کواکسیال ارسال کنند که موفقیت بسیار چشمگیری بود. پس از آن نسل‌های ۳ مگاپیکسلی و ۴ و ۵ مگاپیکسلی نیز ارائه شدند و همیشه در ابتدای ارائه رزولوشن بالاتر، نرخ فریم نسبت به نسل قبلی محدودتر می‌شود و پس از مدت کمی از ارائه آن باگ‌های آن گرفته شده و نرخ فریم افزایش پیدا می‌کند.

گفتیم پیش‌ترها یکی از بزرگترین برتری‌های دوربین تحت شبکه نسبت به دوربین مداربسته آنالوگ همان وضوح تصویر بود. اما  امروزه شاهد تولید تصاویر ۴K با دوربین‌های آنالوگ هستیم. پس چه چیزی می‌تواند باعث برتری دوربین‌های تحت شبکه شود؟

بستر انتقال مهم‌ترین ویژگی مثبت دوربین مداربسته تحت شبکه به نسبت دوربین مداربسته آنالوگ HD است. دوربین مداربسته تحت شبکه از بستر شبکه‌های کامپیوتری برای انتقال داده‌ها استفاده می‌کنند و با توجه به طیف وسیع تجهیزات در شبکه‌های کامپیوتری، می‌توان به این موضوع رسید که بستر منعطف شبکه‌های کامپیوتری بزرگترین مزیت دوربین‌های تحت شبکه محسوب می‌شود.

هنگامی که فواصل دوربین‌ها از همدیگر و از دستگاه ذخیره کننده تصاویر مرکزی دور باشد کابل کشی کواکسیال امکان‌پذیر نبوده و در برخی موارد بسیار هزینه‌بر است که در این موارد می‌توان از دوربین تحت شبکه و بستر شبکه‌های کامپیوتری استفاده کرد.

لینک‌های رادیویی، پورت‌های Uplink، سوئیچ‌های شبکه، فیبر نوری، توپولوژی‌های شبکه و … همه از مواردی هستند که می‌توانند داده‌های شبکه‌های کامپیوتری را بر بسترهای مختلف ارسال کنند که مزیت بسیار بزرگی محسوب می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایلیا دیتا

شرکت فنی و مهندسی ایلیا در سال 89 تاسیس شد و مرجع تخصصی نیازمندیهای رایگان سیستم های حفاظتی و امنیتی است

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی