اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950621121080005

اصول نگارش خبر

در بدنه خبر از جملات کوتاه استفاده کنید

کد: 13950621121080005

http://goo.gl/DpkEb9

، تهران , (اخبار رسمی): در بدنه خبر باید از جملات کوتاه استفاده کنید و از تکرارهای پی در پی و استفاده از کلمات مختلف برای بیان معانی مختلف بپرهیزید. این کار اعتبار خبر شما را کاهش می دهد.

در بدنه خبر از جملات کوتاه استفاده کنید

در تهیه خبر فقط به حقایق توجه کنید و از گمانه زنی و بیان ادعاهای بی پایه و اساس اجتناب کنید.

به گزارش روابط عمومی اخبار رسمی  لید خبری که برای رسانه ها ارسال می کنید باید  حداکثر سه جمله باشد،  ولی در بدنه خبر فرصت بیشتری برای تشریح موضوع دارید .سه جمله اول باید در بردارنده اصلی ترین بخش های خبر باشد . اما در نظر داشته باشید  در بدنه خبر از جملات کوتاه استفاده و از تکرار های پی در پی اجتناب کنید.

استفاده از جملات کنایه آمیز یا جملاتی که بار طنز داشته باشد می تواند اعتبار خبر را خدشه دار کند . در هر جمله ای که می نویسید به این مساله توجه داشته باشید خبری که تهیه می کنید خبری کوتاه و با جملاتی ساده است  ولی در عین حال باید اطلاعاتی داشته باشد که توجه رسانه ها و خواننده های خبر را جلب کند. نکته دیگری که در تهیه خبر باید به آن دقت کنید این است که خبر شما باید عاری از ایرادات نگارشی باشد .

هنگامی که این خبر به سر دبیر یک نشریه یا دبیر سرویس های مربوطه می رسد اولین مساله ای که به آن توجه می شود این است که برای چاپ این خبر چقدر زمان باید صرف شود . اگر خبر شما پر از ایرادات نگارشی و ادبیاتی باشد بدون شک  کنار گذاشته می شد زیرا زمانی که برای تنظیم مجدد خبر شما باید صرف شود بسیار زیاد است .

این ایرادها و نحوه نادرست تنظیم خبر نشان می دهد که در شرکت شما کسی به اهمیت  خبر رسانی توجه ندارد و برای این کار زمان و انرژی کافی در نظر گرفته نشده است. پس در تنظیم خبر دقت کنید در غیر این صورت خبری که به رسانه ها ارسال می کنید امکان انتشار نخواهد داشت و شما به هدف خود نمی رسید.

.نکته مهم دیگر این است که به حقایق دقت کنید  و در خبر خود به جای گمانه زنی و حدس تنها و تنها از حقایق استفاده کنید. حقایقی در مورد کالای تولیدی شما و افراد و خدمات و اهدافی که دارید می تواند محور خبر شما را تشکیل دهد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اخبار رسمی

«اخبار رسمی»، نخستین نیوزوایر بین المللی ایران است که به کسب وکارها کمک می‌‎کند تا با اجرای کمپین‌های خبری در رسانه‌ها دیده شوند. اخباررسمی یک پلتفرم رسانه ای است و به عنوان یک پل ارتباطی، میان شرکت‌ها و رسانه ها عمل می‌کند تا از طرفی روابط عمومی و برندینگ شرکت‌ها توسعه یابد و از طرفی رسانه‌ها بتوانند به محتوای موثق و رسمی از شرکت‌ها دسترسی داشته باشند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

رسانه‌ها