اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950621122305517

آل اسحاق ارایه داد

راهکار برتری بازار کالاهای داخلی

کد: 13950621122305517

http://goo.gl/kOY4aU

، تهران , (اخبار رسمی): درحال حاضر به واسطه برخی از نقایص کفه ترازوی بازار به نفع کالاهای وارداتی سنگین شده است ولی می توان با حمایت از کالاهای داخلی این روند را تغییر داد.

فروش کالای ایرانی و امتیازهای آن

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف ایران، یحیی آل اسحاق، عضو  هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در یادداشتی نوشت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره حمایت از کالاهای ایرانی، بر همگان لازم است که با کاهش تقاضای خرید کالاهای مصرفی و لوکس خارجی در تحقق این فرمایش گام بردارند، چراکه کم‌شدن سهم فروش محصولات داخلی عاملی در رکود، کاهش میزان اشتغال و سرانجام مشکلات دیگر خواهد بود.

دراین یادداشت آمده است: مسئولان و متصدیان بارها و بارها درباره چگونگی حمایت از تولیدات داخلی و همچنین رفع رکود از تولید کشورمان سخنرانی و برای آن سیاستگذاری کرده‌اند، اما مهم‌ترین نکته‌ای که اکنون باعث شده تا سهم فروش کالاهای ایرانی در رقابت نابرابر با تولیدات خارجی بشدت کاهش داشته باشد، عرضه نشدن صحیح و کم شدن تقاضا به دلیل مشکلات اقتصادی است. دو عاملی که در صورت برطرف شدن آنها می‌توانیم به رونق تولید و همچنین جلوگیری از خروج ارز برای ورود کالاهای مصرفی خارجی امیدوار باشیم. حال سوال اینجاست که چگونه این دو عامل را برطرف کنیم و درنهایت فایده این کار چیست؟

گرچه کاهش تقاضا به نوعی در نزولی شدن فروش محصولات ایرانی دخالت داشته، ولی نکته پنهان این است که در سطح فروشگاه‌ها توزیع نادرستی برای کالاهای ایرانی شکل گرفته و اکنون علی‌رغم کمبود تقاضا، بازی به نفع وارداتی‌ها شکل گرفته است. به همین دلیل حالا که برخی واحدهای صنفی باغیرت دست به تشکیل کمپین فروش کالاهای ایرانی زده‌اند، لازم است از این روند با شیوه‌های مختلف حمایت کنیم تا سطح نابرابر عرضه کالاهای خارجی به نفع عرضه گسترده و صحیح محصولات ایرانی تغییر جهت داده و زمینه رونق تولید و افزایش تقاضا را برای صنعت کشورمان به ارمغان آورد. اما فواید این کار را می‌توان در دو بخش کاملا مشخص خلاصه کرد که این موارد عبارتند از:

1ـ افزایش سطح کیفی محصولات داخلی: با افزایش تقاضا برای خرید کالاهای تولید داخل بدون تردید تولیدکنندگان نیز تشویق به افزایش سطح کیفی محصولات خود می‌شوند و کم‌کم زمینه تولید به شکلی تغییر جهت می‌دهد که محصولات ایرانی هیچ تفاوتی با برندهای معتبر نخواهند داشت، چون تولیدکننده یقین دارد تقاضا همواره برای محصولات باکیفیت وجود دارد.

2ـ حذف قاچاق کالا: به‌طور کلی قاچاق زمانی شکل می‌گیرد که تقاضا برای محصولات خارجی وجود داشته باشد، اما وقتی کالاهای ایرانی نیازهای اعظم و عمده خانواده را تأمین ‌کنند، به‌طور کلی کالاهای خارجی اصلا جایگاهی در سبد خرید خانواده نخواهند داشت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق اصناف ایران

اصناف و بازاریان همواره به عنوان قشری از جامعه شناخته میشوند که در بستر تحولات اقتصادی و اجتماعی جایگاه و کارکرد گسترده و در عین حال موثری در حوزه های مختلف داشته اند. در اقتصاد ایران اصناف به عنوان آخرین حلقه اقتصادی اهمیت ویژه ای در رشد و پویایی اقتصاد کشور داشته و به دلیل گستردگی ارتباط مستقیم با آحاد مردم مثابه قلب اقتصادی جامعه عمل می کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]