اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950623123255989

سیستم نورپردازی پروژه گذر موج راه‌اندازی شد

کد: 13950623123255989

http://goo.gl/JYOCBl

، تهران , (اخبار رسمی): جانشین مجری طرح‌های ویژه سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، از راه‌اندازی سیستم نورپردازی پروژه گذر موج (ابنیه تاج سد دریاچه شهدای خلیج فارس) خبر داد.

سیستم نورپردازی پروژه گذر موج راه‌اندازی شد

به گزارش اخبار رسمی  به نقل از معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، مهندس مهدی ذوالفقاریان ضمن اعلام خبر فوق افزود: در طراحی سیستم نورپردازی پروژه گذر موج به گونه‌ای عمل شده که فضا و احجام ابنیه تاج سد دریاچه شهدای خلیج فارس، نما و حس متفاوتی را در طول شب به بازدیدکنندگان القا کند.
وی با بیان آنکه سیستم نورپردازی پروژه گذر موج شامل طیفی متنوع از نور نقطه‌ای تا نور خطی است، یادآور شد ایجاد فضای پرنور در زیر رواق‌ها و سازه‌های قوسی شکل و همچنین خلق فضای کم نور در کنار دریاچه، باعث ایجاد پویایی در ابنیه تاج سد و احساس آرامش در محوطه پیرامون آب شده است.
مهندس ذوالفقاریان هدف از ایجاد فضای نورانی در طرفین قوس میانی و تعبیه چراغ‌های درختی و سکوهای نورانی را، فراهم ساختن فضایی آرام و به دور از هیاهو برای بازدیدکنندگان مجموعه دانست و افزود: مسیر ویژه عبور دوچرخه در این پروژه با استفاده از نورهای نقطه‌ای نزدیک به زمین، از سایر بخش‌ها متمایز شده است.
به گفته جانشین مجری طرح‌های ویژه سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، ایجاد نورهای خطی روی سقف و شکاف‌های سازه‌های قوسی شکل تاج سد، گذر موج را از فواصل دور و از نقاطی از قبیل بزرگراه شهید خرازی، بوستان جنگلی چیتگر و مجتمع‌های مسکونی اطراف دریاچه قابل رویت ساخته است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران

معاونت فنی و عمرانی، یکی از معاونت های شهزداری تهران است که وظیفه ساخت، تجهیز و راه اندازی و نگهداری محدثات شهری را بر عهده دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه