اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950623124175517

سامانه ثبت معاملات خودرو به نفع مصرف کنندگان

کد: 13950623124175517

http://goo.gl/KZtU7s

، تهران , (اخبار رسمی): ثبت سامانه معاملات خودرو کمک بزرگی در کاهش مشکلات صنف خواهد داشت و به نفع اصناف و مصرف کنندگان خواهد بود.

سامانه ثبت معاملات خودرو به نفع مصرف کنندگان

به گزارش اخباررسمی به نقل روابط عمومی اتاق اصناف ایران، حسن ضیایی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو یزد گفت: تمام نمایشگاه داران خودرو در استان یزد با اجرایی شدن سامانه ثبت معاملات خودرو موافق هستند و به عنوان کاسب موافق اجرای طرح برد برد هستیم و امیدواریم این ساماندهی بتواند نگاه های منفی  را ازاین صنف بردارد.

ضیایی با تاکید بر اینکه صنف نمایشگاه داران خودرو جزء شریف ترین صنوف هستند ، افزود: یکی از مسایل این صنف بحث ثبات قولنامه ها که در حال حاضر قولنامه ها توسط اتحادیه چاب می شود. در استان یزد 70 درصد معاملات به صورت نسیه و قسطی صورت می گیرد و حتی برای پرداخت حق کمیسیون ها چک می دهند لذا باید برای این قبیل موارد که دغدغه اصلی شهرستان ها است، تدبیری اندیشیده شود.

وی با تاکید بر اینکه مالیات باید بر درآمد باشد و برابر با هر قراردادی که در سامانه خرید و فروش نمایشگاه ثبت شود، مالیات پرداخت خواهیم کرد، افزود: به دلیل تخلفات زیادی که در این حوزه انجام گرفته است مردم با دیدی دیگری به این صنف نگاه می‌کنند؛ با ایجاد این سامانه تمام مسایل حاشیه ای در این صنف حذف می شود ضمن اینکه  مشکلات حذف سند و تعویض پلاک حل خواهد شد.

ضیایی اظهار کرد: در حال حاضر یک خودرو 10 بار معامله می‌شود و به علت هزینه های کلان دفتر خانه سند نمی‌زنند که این مساله مشکلات عدیده ای را برای اتحادیه ایجاد می کند.

وی افزود: متاسفانه مبالغی که برای تعویض پلاک گرفته می شود ، ثابت نیست ؛ چرا باید هرساله نرخ تعویض پلاک و سند زدن افزایش یابد در حالی که در شرایط رکود قرار داریم و با اجرایی شدن این سامانه باید تلاش کرد تمام کار خرید و فروش در تعویض پلاک به اتمام برسد و دیگر نیازی به رفتن دفترخانه نباشد و روند بروکراسی را از معاملات خرید و فروش خودرو حذف کرد .

ضیایی با بیان اینکهیکی از مزایای اجرای طرح کدداران کردن معاملات خودرو حذف نمایشگاه داران بدون پروانه و فاقد مجوز است، گفت: هدف اصلی از اجرای سامانه ثبت معاملات شفاف سازی خرید و فروش ها است و با این کار بانک اطلاعاتی خرید و فروش ها را خواهیم داشت .

وی تاکید کرد: اجرای طرح سامانه ثبت معاملات باید به صورت قانون در آید و مجلس در این راه کمک کند چون اجرایی شدن این طرح هم به نفع نمایشگاه داران خودرو و هم به نفع خریداران است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق اصناف ایران

اصناف و بازاریان همواره به عنوان قشری از جامعه شناخته میشوند که در بستر تحولات اقتصادی و اجتماعی جایگاه و کارکرد گسترده و در عین حال موثری در حوزه های مختلف داشته اند. در اقتصاد ایران اصناف به عنوان آخرین حلقه اقتصادی اهمیت ویژه ای در رشد و پویایی اقتصاد کشور داشته و به دلیل گستردگی ارتباط مستقیم با آحاد مردم مثابه قلب اقتصادی جامعه عمل می کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]