اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950624125335039

فروشگاهی که در 45 کشور 23 هزار شعبه دارد

داستان موفقیت استارباکس و شبکه های اجتماعی

کد: 13950624125335039

https://goo.gl/FzGyXu

، تهران , (اخبار رسمی): Starbucks بزرگترین کافی‌هاوس دنیاست که در سال 1971 شروع به کار کرده است. در حال حاضر دارای 23132 شعبه‌ در مکان‌های مختلف است.

نتایج به دست آمده در استفاده از شبکه های اجتماعی توسط استارباکس

استار باکس به دلیل عملکرد ضعیف مالی در نیمه‌ی دوم 2008 شروع به استفاده از رسانه‌های اجتماعی به عنوان ابزاری برای برقراری ارتباط با مشتریان استفاده کرد

به گزارش روابط عمومی صبا سل، Starbucks بزرگترین کافی‌هاوس دنیاست که در سال 1971 شروع به کار کرده است. در حال حاضر دارای 23132 شعبه‌ در مکان‌های مختلف؛ 12937 عدد در ایالات متحده آمریکا، 2004 عدد در چین، 1416 عدد در کانادا، 1135عدد در ژاپن و 849شعبه در انگلستان است. استارباکس در مجموع در 45کشور دنیا حضور دارد. در بخش فروشگاه استارباکس محصولاتی مانند، انواع قهوه دمی و فوری، چای، چاشنی، سس و افزودنی‌ها به صورت نکتار(سس کارامل، نکتار وانیل، نکتار نعنا، …)، تجهیزات مربوط به قهوه(قهوه ساز، فنجان، …) قابل خریداری است.
استار باکس به دلیل عملکرد ضعیف مالی، در نیمه‌ی دوم 2008 شروع به استفاده از رسانه‌های اجتماعی کرد. هدف این زنجیره از این کار، ایجاد مزیت رقابتی بود و از رسانه‌های اجتماعی به عنوان ابزاری برای برقراری ارتباط با مشتریانش استفاده کرد. موفقیت تلاش Starbucks زمانیکه MyStarbucks به عنوان پذیرفته شده‌ترین برنامه‌ی رسانه‌ی اجتماعی، در سال 2008 جایزه ی Forrester Groundswell را دریافت کرد، برای همگان به‌نمایش گذاشته شد.

استفاده‌ Starbucks از رسانه‌های اجتماعی

 

مدیریت دانش برای مشتریان

مدیریت دانش برای مشتریان

مدیریت دانش درباره‌ مشتریان
Twitter مسیری برای پشتیبانی از معرفی محصولات و سرویس‌های جدید و رویدادها به Starbucks می‌دهد. امکان جمع‌آوری دانش از مشتریان از طریق توئیت‌هایشان که درواقع انتظارات، پسندها و ناپسندهای مشتری را بیان می‌کند، را فراهم می‌کند. Starbucks به صورت ممتد از وضعیت مشتریان آگاه است و به سرعت پتانسیل‌های آسیب‌رسان به مجموعه را شناسایی کرده و مدیریت می‌کند.

Facebook

به Starbucks کمک می‌کند دانش مرتبط با محصولات، موقعیت، فرهنگ سازمانی تامین کند و با این کار مشتری را درکنار خود نگه دارد. نظرسنجی مستقیم از مشتریان درباره‌ نظرات، ترجیحات و بازخوردهایشان را امکان‌پذیر می‌کند. جمع آوری دانش درباره‌ رفتار، ترجیحات، انتظارات، سطح رضایت و واکنش‌های مشتری را تسهیل می‌کند. 
Foursquare به Starbucks اجازه‌ی تامین روزانه‌ دانش برای کاربرانش، مبتنی بر موقعیت مکانی، محصولات و ... می‌دهد. مشتریان در مورد موقعیت‌های مکانی، دانش‌هایی برای Starbucks وارد می‌کنند. موردی یافت نشد. 
MyStarbucks به Starbucks اجازه می‌دهد ایده‌های پذیرفته شده‌ی مشتری را با ذکر شرح وضعیت "در حال بررسی"، "بررسی شده"، "به زودی"، "راه‌اندازی شده" تامین کند دانش از سمت مشتری به صورت ایده‌های خلاقانه و نو، به سمت Starbucks برای پیاده سازی جریان می‌یابد که این به معنی بالارفتن "طراحی با همراهی مشتری" است.  تمایل کاربر برای مشارکت، با ارزش‌گذاری روی آنها به عنوان ارزیابی‌کنندگان افزایش یافته، درنتیجه می توان دانش باارزش‌تری از مشارکت‌های مشتریان استخراج کرد. 

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

صباسل

صباسل استارتاپی است که در سال 1392 و با هدف ارائه خدمات رسانه دیجیتال، توسط بعضی چهره‌های شناخته شده صنعت ارتباطات کشور تأسیس شد. چهار حوزه اصلی فعالیت صباسل عبارتند از: - سرویس‌های ارزش افزوده موبایل - پخش ویدئو بر روی تلفن همراه - صباد؛ سامانه تبلیغات تلفن همراه - انتشار و بومی سازی محتوای تلفن همراه

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش