اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950624125895464

مشوق صادرات لبنیات تنها برای روسیه نیست

کد: 13950624125895464

https://goo.gl/vAMexW

، تهران , (اخبار رسمی): معاون امور دام وزیر جهاد کشاورزی از زوایای دیگری درباره پرداخت مشوق صادراتی لبنیات پرده برداشت.

مشوق صادرات لبنیات تنها برای روسیه نیست

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی وزارت جهادکشاورزی، معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی درخصوص مبلغ اختصاص یافته با صادرات، گفت: این مشوق که تا سقف 200 میلیارد تومان تعیین شده،‌ تنها برای روسیه نیست و کارخانه‌هایی که محصولات خود را به عراق یا افغانستان صادر می‌کنند نیز مشمول این مشوق خواهند شد.

حسن رکنی درباره امکان ورود تخلف در اخذ یارانه توسط برخی کارخانه‌های لبنی و بروز تبعیض میان آن ها افزود: در هر بخشی ممکن است تخلف وجود داشته باشد، اما کارشناسان باید با تیزهوشی و بررسی‌های کارشناسانه تنها به شرکت‌هایی مشوق بدهند که صادرات واقعی داشته باشند؛ بنابراین لازم است تدابیر مقتضی برای به حداقل رسیدن خطای کار در این زمینه اندیشیده شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 597 هزار تن انواع فرآورده‌های لبنی به کشورهای مختلف صادر شد، خاطرنشان کرد: در پنج ماهه نخست سال، طبق آمار گمرک 298 هزار تن صادرات محصولات لبنی صورت گرفته که پیش‌بینی می‌شود این مقدار تا پایان سال به بیش از 600 هزار تن برسد؛ ضمن اینکه تراز کلی تجارت در دام و طیور در این مدت 267 میلیون و 498 هزار دلار مثبت بوده است.

به گفته معاون امور دام وزیر جهاد کشاورزی، اگرچه مشوق صادراتی لبنیات تاکنون تخصیص داده نشده، اما طبق آخرین پیگیری‌های وزارت جهاد کشاورزی در روز گذشته از سازمان مدیریت، قرار است این مبلغ به‌زودی به صنعت لبنیات اختصاص داده شود.

رکنی ادامه داد: در تدوین آیین‌نامه مخصوص به صادرات از کارشناسان بخش خصوصی نیز کمک گرفته می‌شود و در صورت تأمین اعتبار 200 میلیارد تومانی، جهش صادراتی 20 درصدی اتفاق خواهد افتاد.

وی تصریح کرد: هرچند روسیه برای خرید لبنیات از ایران قوانین سختگیرانه‌ای دارد، اما تاکنون چندین کارخانه موفق به اخذ مجوز شده و به احتمال زیاد این تعداد در آینده نزدیک بیشتر خواهد شد؛ ضمن اینکه نخستین قرارداد صادرات محموله 100 تنی شیرخشک به این کشور نهایی و بخشی نیز حدود دو ماه پیش ارسال شده است.

رکنی یادآور شد: پرداخت مشوق صادراتی برای هر محصول متفاوت است؛ به‌عنوان مثال، یارانه‌ای که برای ماست یا دوغ اختصاص داده می‌شود، درباره پنیر و شیرخشک فرق می‌کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت جهاد کشاورزی

بخش کشاورزی و توجه به توسعه و عمران روستا ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، همواره مورد اهتمام و تایید قانونگذاران ، برنامه ریزان و دستگاه های اجرایی و محور توسعه اقتصادی و اجتماعی بوده و تحولات وسیعی در عرصه کشاورزی و روستاها و مناطق عشایری به وجود آمده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]