اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950624125945989

درایستگاه‌ها، پایانه‌ها و مسیرهای اتوبوس‌های تندرو رقم می خورد

ارتقای کیفیت پروژه‌های روسازی حمل ونقل

کد: 13950624125945989

https://goo.gl/Nkb82D

، تهران , (اخبار رسمی): کیفیت پروژه‌های روسازی ایستگاه‌ها، پایانه‌ها و مسیرهای بی آر تی، با اجرای دستورالعمل جدید ارتقا خواهد یافت.

ارتقای کیفیت پروژه‌های روسازی حمل ونقل

به گزارش اخبار رسمی به نقل از پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، معاون فنی و مهندسی سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران ضمن اعلام خبر فوق افزود: پروژه مطالعاتی تدوین دستورالعمل همسان روسازی ایستگاه‌ها، پایانه‌ها و مسیرهای بی ‌آر تی به پایان رسیده و راهکارهای مربوط به اجرای آن مشخص شده است. به این ترتیب مرمت و بهسازی این دسته از زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی، به زودی با استفاده از دستورالعملی همسان و اعمال راهکارهایی علمی و در عین حال اقتصادی، متحول خواهد شد.

عباس فرهادیه مشکلات موجود در مسیرهای اتوبوس‌های تندرو را ناشی از عدم تناسب طراحی روسازی با میزان بار وارده بر معابر فوق دانست و افزود: راهکارهای همسان به منظور ایجاد روسازی مناسب در ایستگاه‌ها، پایانه‌ها و مسیرهای بی آر تی با در نظر گرفتن معیارهای فنی و اقتصادی و البته شرایط محیطی و عملکردی این خطوط تدوین می‌شوند تا شرایط تمام مسیرهای در حال بهره برداری و نیز پروژه‌های احداث مسیرهای جدید به دوام و کیفیتی قابل قبول برسد.

 فرهادیه با بیان آنکه تجربیات کشورهای مختلف جهان در زمینه احداث و نگهداشت مسیرهای اتوبوس‌های تندرو مورد استفاده کارشناسان فعال در تدوین این دستورالعمل قرار گرفته است، یادآور شد در این راستا از نقطه نظرات و تجربیات مدیریت شهری سایر کلانشهرهای کشور و همچنین کارشناسان صاحب‌نظر در این زمینه بهره برداری شده و همچنین قرار است معاونت ‌های فنی و عمرانی مناطق 22گانه نیز در مورد جزئیات اجرایی پیش نویس تهیه شده اعلام نظر کنند.

گفتنی است بروز عوارض، خرابی‌ها و ناهموار شدن مسیرهای بی‌ آر تی به ویژه در محل توقف اتوبوس‌ها از جمله مشکلاتی است که ضمن صدمه به ناوگان اتوبوس‌های تندرو، سبب تحمیل هزینه‌های اضافی روکش و لکه‌گیری مکرر آسفالت می‌شود. استفاده از بتن الیافی، روسازی با بتن غلتکی (RCC) و همچنین به کارگیری قطعات پیش ساخته بتنی، از گزینه‌های مطرح شده در نتایج مطالعات مذکور است که باید با لحاظ معیارهایی همچون هزینه، سرعت اجرا و دقت و کیفیت عملیات اجرایی مورد ارزیابی و انتخاب قرار گیرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران

معاونت فنی و عمرانی، یکی از معاونت های شهزداری تهران است که وظیفه ساخت، تجهیز و راه اندازی و نگهداری محدثات شهری را بر عهده دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه