اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950627128345517

برگزاری نمایشگاه فقط با مجوز اتاق اصناف

کد: 13950627128345517

https://goo.gl/Fwq1y0

، تهران , (اخبار رسمی): هر نمایشگاه عرضه کالا که با هر عنوان برگزار می شود، باید از اتاق های اصناف و سازمان های صنعت، معدن و تجارت مجوز بگیرد.

برگزاری نمایشگاه فقط با مجوز اتاق اصناف و وزارت صمت

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف ایران، علی عوض پور دبیرکل اتاق اصناف ایران گفت: اتاق های اصناف و همچنین سازمان های صنعت، معدن و تجارت متولی نظارت بر عرضه کالا به صورت فروش فوق العاده در واحدهای صنفی و همچنین برگزاری نمایشگاه هستند.

وی با بیان اینکه با توجه به افزایش تولید کالاهای مورد نیاز مردم در کشور، اکنون نیازی به برگزاری نمایشگاه نیست، افزود: آنچه اکنون به صورت فروش های فصلی اما تحت عنوان نمایشگاه به مردم کالا عرضه می شود، فاقد مجوز قانونی از اتاق های اصناف است و از استانداردهای لازم هم برخوردار نیستند ضمن اینکه بعضا کالاهای غیربهداشتی، قاچاق و غیر استاندارد در این مراکز عرضه می شود.

عوض پور ادامه داد: اکنون برخی دستگاه ها و نهادهای غیرمرتبط با بخش اقتصاد، بدون مجوز اقدام به برگزاری نمایشگاه های فصلی کرده اند در حالی که برگزاری نمایشگاه حتما باید با مجوز اتاق های اصناف و سازمان های صنعت، معدن و تجارت باشد.

وی همچنین بر اجرای قانون تاکید و تصریح کرد: چنانچه ضرورتی به عرضه بیشتر محصول در زمان های خاص احساس شود، اتاق های اصناف با همکاری اتحادیه های صنفی، مجوزهای لازم را برای فروش فوق العاده به واحدهای صنفی خواهد داد که در صورت نیاز، ظرفیت های لازم هم در این خصوص پیش بینی شده است.

عوض پور گفت: نمایشگاه هایی که به صورت قانونی و با مجوز اتاق اصناف برگزار می شود، زیر نظر اتحادیه های صنفی ذیربط و همچنین بازرسی و نظارت کامل بر کیفیت و قیمت کالاها خواهد بود؛ در حالی که نمایشگاه های فعلی غیرمجاز و بدون مجوز از اتاق هیچ یک از مشخصه های مذکور را ندارند و تحت نظارت  و بازرسی نخواهند بود.

وی افزود: با توجه به وضعیت مناسب تولید نوشت افزار به لحاظ کمیت و کیفیت و همچنین انباشت کالا در انبارها، اکنون در خصوص عرضه نوشت افزار نه نیازی به فروش فوق العاده و نه نیاز به برگزاری نمایشگاه است.

عوض پور ادامه داد: اتاق اصناف ایران تاکنون مجوز برگزاری نمایشگاه در شهریور ماه را صادر نکرده و تاکید بر برگزاری نمایشگاه های تخصصی در چارچوب مشخص و استاندارد دارد.

دبیرکل اتاق اصناف ایران در خصوص اصلاح قانون نظام صنفی نیز اظهار کرد: قانون نظام صنفی تاکنون چند بار اصلاح شده که آخرین آن مربوط به سال 1392 است اما با توجه به تغییر رویدادهای اقتصادی بازار ، اتاق اصناف ایران در راستای نوین سازی اصناف و بازار، پیشنهادات اصلاحی خود را به صورت کارشناسی با همکاری دبیرخانه هیات عالی نظارت بر سازمان های صنفی در دست تهیه دارد.

عوض پور افزود: در خصوص پیشنهادات مطرح شده برای اصلاح قانون نظام صنفی، جلساتی نیز با اعضای کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی نیز برگزار شده و نمایندگان مجلس نیز از اصلاح قانون توسعه ای نظام صنفی استقبال کرده اند.

وی اظهار کرد: به نظر می رسد قانون نظام صنفی فعلی جوابگوی نیاز بازار و اصناف نیست و در تلاش هستیم که با جمع بندی و تکمیل پیشنهادات اصلاحی، آن را به دولت و مجلس شورای اسلامی ارائه دهیم تا پس از آن شاهد از بین رفتن مشکلات اجرایی صنوف باشیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق اصناف ایران

اصناف و بازاریان همواره به عنوان قشری از جامعه شناخته میشوند که در بستر تحولات اقتصادی و اجتماعی جایگاه و کارکرد گسترده و در عین حال موثری در حوزه های مختلف داشته اند. در اقتصاد ایران اصناف به عنوان آخرین حلقه اقتصادی اهمیت ویژه ای در رشد و پویایی اقتصاد کشور داشته و به دلیل گستردگی ارتباط مستقیم با آحاد مردم مثابه قلب اقتصادی جامعه عمل می کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]