اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950627128605517

دستفروشی و روزبازارها عمده مشکل اصناف

کد: 13950627128605517

https://goo.gl/q1Nqva

، تهران , (اخبار رسمی): به ازای هر 19 نفر یک واحد صنفی در بابلسر وجود دارد اما در حال حاضر حذف قانون سقف صنفی رایج ترین و اصلی ترین مشکل تمامی اتاق های اصناف است.

دستفروشان و روزبازارها عمده ترین مشکلات اصناف

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف ایران، نعمت اله رکیده نایب رئیس اتاق اصناف بابلسرگفت: بابلسر دارای 38 اتحادیه صنفی و 6 هزار واحد صنفی است.

وی فعالیت گسترده  دستفروشان را یکی از بزرگترین معضلات اصناف و بازاریان بابلسر برشمرد و افزود: متاسفانه مسئولان شهری  با وجود پیگیری های مجدانه اصناف و ماده 55 قانون شهرداری تاکنون اقدامات قابل قبولی را صورت نداده اند.

نائب رئیس دوم اتاق اصناف بابلسر با بیان اینکه این شهرستان میدان میوه و تره بار و کشتارگاه صنعتی ندارد و اقلام مورد نیاز این واحدها، از بابل تهیه می شود؛ اظهار کرد: با توجه به توریستی بودن بابلسر ساخت میدان میوه و تره بار و کشتارگاه صنعتی یکی از مطالبات عمده اصناف این شهرستان است.

رکیده در ادامه ساخت مرکز نمایشگاهی در بابلسر را از مطالبات دیگر مردمی و اصناف این شهرستان عنوان و اذعان کرد: بابلسر در تمام فصول بویژه در 4 ماه از سال پذیرای تعداد قابل توجهی از مسافران و توریست های خارجی است که می توان از این فرصت برای تقویت بازار و نمایش ظرفیت ها، صنایع دستی، توانمندی ها و تولیدات بومی بهره برد.

وی ضمن اشاره به در دست اقدام بودن و پیگیری های اصناف برای ساخت شهرک صنفی مبل سازان و آلومینیوم کاران بابلسر خاطرنشان کرد: زمین ساخت این شهرک شناسایی و تعیین شده است و امیدواریم با حمایت مسئولان شهری و استانی و تخصیص تسهیلات به این بخش در آینده ای نزدیک شاهد آغاز ساخت این شهرک باشیم.

عضو هیات مدیره اتاق اصناف بابلسر فعالیت روزبازارهای گوناگون در بابلسر را یکی از معضلات اصلی اصناف این شهرستان قلمداد و تصریح کرد: متاسفانه در این شهرستان روزبازارهای گوناگونی از جمله: دوشنبه بازار، سه شنبه بازار و پنجشنبه بازار فعالیت می کنند که باید بعداز ظهربازارها در محلات را نیز به این بازار ها اضافه کنیم که موجب لطمات فراوانی به بازار بابلسر است.

رکیده، حذف قانون سقف صنفی را رایج ترین و اصلی ترین مشکل تمامی اتاق های اصناف استان اعلام و عنوان کرد: میانگین جهانی تعداد واحدهای صنفی به جمعیت، یک واحد صنفی به ازای هر 800 نفر است که این نرم در ایران یک واحد صنفی به ازای هر 25 نفر و در بابلسر یک واحد صنفی به ازای هر 19 نفر است.

نائب رئیس اتاق اصناف بابلسر در پایان با بیان اینکه حذف قانون سقف صنفی به صورت روزافزون به تعداد واحدهای صنفی بدون توجه به ظرفیت بازار می افزاید؛ متذکر شد: با حذف قانون سقف صنفی عملا قدرت اجرایی از اتحادیه های صنفی گرفته شد و باید در مقابل درخواست هر تعداد متقاضی، اقدام به صدور پروانه کسب کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق اصناف ایران

اصناف و بازاریان همواره به عنوان قشری از جامعه شناخته میشوند که در بستر تحولات اقتصادی و اجتماعی جایگاه و کارکرد گسترده و در عین حال موثری در حوزه های مختلف داشته اند. در اقتصاد ایران اصناف به عنوان آخرین حلقه اقتصادی اهمیت ویژه ای در رشد و پویایی اقتصاد کشور داشته و به دلیل گستردگی ارتباط مستقیم با آحاد مردم مثابه قلب اقتصادی جامعه عمل می کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]