اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950628129545517

گستردگی نظام دستفروشی به زیان اقتصاد است

کد: 13950628129545517

https://goo.gl/irovhm

، تهران , (اخبار رسمی): مسئولیت صدور مجوز و کنترل و نظارت بر نمایشگاهها با اتاق های اصناف و سازمان های صنعت، معدن و تجارت است اما متاسفانه کار به جایی رسیده که هر کس از راه می رسد، اقدام به برگزاری نمایشگاه می کند.

گستردگی نظام دستفروشی به زیان اقتصاد است

به گزارش اخباررسمی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به این مطلب که خرید کالا در آستانه ی فصل بهار و پاییز اوج می گیرد و عده ای با سوء استفاده از این شرایط اقدام به برگزاری نمایشگاه می کنند، افزود: اکثرنمایشگاه های فعلی دارای مجوز نیستند و مسئولان مربوطه برخوردی با برگزاری این نمایشگاه ها ندارند.

رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه اتحادیه های صنفی قدرت اجرایی برای برخورد با دست اندرکاران برگزاری این نمایشگاهها ندارند، گفت: هیچ گونه کنترل و نظارتی بر روی کیفیت و قیمت اجناس  این نمایشگاهها صورت نمی گیرد و نظارت و کنترل سازمان بازرسی اتاق اصناف، اتحادیه های مربوطه، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و سازمان تعزیرات نیز در چنین نمایشگاه های حاکم نیستند.

وی با تاکید بر اینکه انبارهای ما مملو از کالاهای ایرانی است، این سوال را مطرح کرد که چرا اجازه می دهیم که چنین بهم ریختگی در برگزاری نمایشگاه ها ایجاد شود و عده ای بتوانند در کنار بنگاه های ضابطه مند نمایشگاه برگزار کنند. 

فاضلی در عین حال گفت: برخی از بنده ایراد می گیرند که چرا بیش از حد انتقاد می کنید؛ من انتقاد نمی کنم، من به عنوان یک خادم در ساختار صنفی کشور همواره در تبعیت از رهبری از دولتها حمایت کردم؛ در بدترین شرایط و علی رغم تمامی ناملایمات، گله و شکایتی از بازار نشنیدید و بهم ریختگی در نظام بازار نمی بینید که یقینا این امر نشانه ی قدرت و مدیریت اتحادیه های صنفی و اتاق های اصناف است.

*بانکها بنگاه های کشور را بیکار کردند

رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه گسترش نظام بانکی به نفع اقتصاد کشور نیست و بهره 20 درصدی نظام بانکی دردی از تولید دوا نمی کند، گفت: اغلب منابع بانکها در نهادها و ارگان هایی مورد سرمایه گذاری قرار گرفته که دیربازده هستند در حالی که نقدینگی موجود نظام پولی و مالی کشور باید در حمایت از تولید ملی قرار می گرفت اما متاسفانه بانکها بنگاه های کشور را بیکار کردند و خودشان به بنگاه داری مشغول شدند.

*بانکها در اعطای تسهیلات به تولید رغبتی ندارند

وی تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از بانک های ما در اعطای تسهیلات به بخش تولید رغبتی ندارند؛ البته عزم و اراده ای از سوی برخی دستگاهها وجود دارد که مبارک و میمون است اما در هر حال ما راه درازی در پیش داریم.

فاضلی همچنین گستردگی نظام دستفروشی و فروش کالای قاچاق توسط دستفروشان اشاره کرد و هشدار داد که گستردگی نظام دستفروشی برای اقتصاد کشور بسیار خطرناک و در حکم سمی مهلک است.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت از بنگاه های کوچک و متوسط در کشور تاکید کرد: هم اکنون در تمام کشورهای توسعه یافته و اغلب کشورهای در حال توسعه اس ام ای ها یا بنگاه های کوچک و متوسط حرف اول را  می زنند و این بخش یک چهارم بخش اشتغال زای دنیا را به خود اختصاص داده است.

به گفته رئیس اتاق اصناف ایران، کشورهای فرانسه، ایتالیا، چین و کره جنوبی اعتبارات و تسهیلات ویژه ای برای بنگاه های کوچک و متوسط قائل هستند اما ما فقط برای این بنگاه ها موانع و مشکل ایجاد کردیم. 

وی ادامه داد: علی رغم آنکه اقتصاد کشور ما از سال 91 تا 93 با رکود شدیدی مواجه بود اما متاسفانه در اخذ مالیات این سال ها، بنگاه های ما را تحت فشار قرار دادند.

فاضلی تولید با کیفیت را در گرو نوسازی و بهسازی ماشین آلات و ابزارآلات بنگاه های تولیدی دانست و گفت: نقدینگی یک بنگاه کوچک و متوسط در حال حاضر اجازه نوسازی ماشین آلات و تجهیزات را نمی دهد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق اصناف ایران

اصناف و بازاریان همواره به عنوان قشری از جامعه شناخته میشوند که در بستر تحولات اقتصادی و اجتماعی جایگاه و کارکرد گسترده و در عین حال موثری در حوزه های مختلف داشته اند. در اقتصاد ایران اصناف به عنوان آخرین حلقه اقتصادی اهمیت ویژه ای در رشد و پویایی اقتصاد کشور داشته و به دلیل گستردگی ارتباط مستقیم با آحاد مردم مثابه قلب اقتصادی جامعه عمل می کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]