اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950629131285500

مدیریت نمایشگاه های بین المللی کار دولت نیست

کد: 13950629131285500

https://goo.gl/47lMlh

، تهران , (اخبار رسمی): مدیریت نمایشگاه های بین المللی خارجی و داخلی باید به دست اتاق های مشترک و تشکل های قوی باشد زیرا اینها موتورهای بخش خصوصی هستند تا بخش خصوصی را به دنیا نشان دهند بنابراین مدیریت مراکز تجاری و برپایی این نمایشگاه ها، کار دولت نیست.

مدیریت نمایشگاه های بین المللی کار دولت نیست

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، رضا عباسقلی، مدیر کل دفتر امور نمایندگی‌های سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه تاسیس مراکز تجاری در خارج از ایران به عنوان یکی از اولویت‌های مهم در دستور کار قرار گرفته است، گفت: قرار است در این مراکز تجاری، نمایشگاه‌های دائمی به منظور عرضه کالاهای ایرانی توسط تجار و بازرگانان مدنظر قرار گیرد و اولویت تاسیس این مراکز نیز کشورهای همسایه و نیز کشورهای آفریقایی است. براساس صحبت های عباسقلی، سازمان توسعه تجارت ایران مجوزهای لازم را به منظور فعالیت بخش خصوصی در زمینه تاسیس مراکز تجاری خارج از ایران صادر می‌کند و بخش خصوصی نیز با انجام سرمایه گذاری‌های مختلف موظف است در چارچوب خاص و تعیین شده‌ای گام بردارد.

به این ترتیب این مراکز تجاری شامل ترکیه، آذربایجان، عمان، قزاقستان، پاکستان، افغانستان، عراق و ارمنستان در کشورهای همسایه و کنیا، نیجریه، غنا و آفریقای جنوبی در آفریقا می شود. برگزاری نمایشگاه‌های دائمی در این مراکز تجاری مربوط به کالای خاصی نیست و هر ایرانی که تصور می‌کند کالای او قابلیت صادرات دارد می تواند در این نمایشگاه‌ها حضور یابد تا بدین ترتیب به جای تردد چندباره و نیز هزینه‌های مختلف با مدیریت و برنامه‌ریزی صحیح از هدررفت هزینه‌ها جلوگیری شود.

بخش خصوصی و تولیدکننده های داخلی همیشه از هزینه بر بودن نمایشگاه های خارجی و عدم حمایت دولت در این زمینه گله داشته اند. اما حالا سوال اصلی این است که این مراکز در این کشورها چقدر می تواند در بازاریابی و شناساندن کالای ایرانی به کشورهای خارجی موثر باشد. شریف نظام مافی، رییس اتاق ایران سوییس در این باره به سایت خبری اتاق تهران گفت: اگر این مراکز در دست دولت مدیریت شود، این نمایشگاه ها نمی توانند کاری از پیش ببرد. چرا که مدیریت دولتی ضعیف خواهد بود و هم برای بخش خصوصی همچنان از زاویه هزینه ها مشکل ایجاد خواهد شد. بنابراین برپایی این مراکز با مدیریت دولتی، نتیجه مطلوبی نخواهد داشت.

به گفته نظام مافی، مدیریت این مراکز باید به دست اتاق های مشترک و تشکل های قوی باشد، اینها موتورهای بخش خصوصی هستند تا بخش خصوصی را به دنیا نشان دهند. او ادامه داد: به هرحال، به اعتقاد من مدیریت مراکز تجاری و برپایی این نمایشگاه ها، کار دولت نیست.

رییس اتاق ایران-سوییس همچنین درباره سفر هیات ایرانی به سوییس گفت: فردا هیاتی متشکل از 38 شرکت با ریاست آقای پدارم سلطانی، نایب رییس اتاق ایران به سوییس می روند. در این سفر، دولت سوییس، اتاق بازرگانی زوریخ و ژنو میزبان هیات ایرانی خواهند بود. هیات ایرانی در این سفر از شرکت های مختلف و دانشگاه پلی تکنیک بازدید می کند. همچنین نشستی با دو، سه بانک سوییسی برگزار خواهد شد.

نظام مافی تاکید کرد: نکته قابل توجه در این سفر این است که همه این 38 شرکت، شرکت های کوچک هستند. این نشان دهنده این است که شرکت های بزرگ ایران نه تنها علاقه ای برای حضور در این نشست ندارند، بلکه حرفی هم برای گفتن ندارند. به هرحال این مساله حائز اهمیت است که شرکت های کوچک ایران پیش قدم هستند و در این هیات ها حضور پیدا می کنند و حرفی برای گفتن برای حضور در بازارهای خارجی دارند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]