اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950629131435541

چطور ارزان ترین بلیط هواپیما را بخریم

کد: 13950629131435541

https://goo.gl/3ugbXm

، تهران , (اخبار رسمی): برای کسانی که دائم در حال سفر کردن هستند، خرید بلیط هواپیما با قیمت مناسب، یکی از دغدغه های اصلی است.

چطور ارزان ترین بلیط هواپیما را بخریم؟

متوسط اختلاف قیمت میان بهترین روز و بدترین روز هفته برای خرید بلیط هواپیما در اروپا چیزی حدود 236 دلار (تقریبا 700 هزار تومان) است

به گزارش روابط عمومی فلایتیو، این در حالی است که با انجام چند دستور العمل ساده و رعایت نکات زیر به راحتی می توانید بلیطی ارزان برای پرواز خود تهیه کنید.

این نکات را بخوانید و رعایت کنید تا در هزینه های سفرتان صرفه جویی شود.

 قیمت بلیط مورد نظرتان را زودتر و پیوسته چک کنید

شاید باورتان نشود اما متوسط اختلاف قیمت میان بهترین روز و بدترین روز هفته برای خرید بلیط هواپیما در اروپا چیزی حدود 236 دلار (تقریبا 700 هزار تومان) است. یعنی مثلا ممکن است اگر شما روز دوشنبه اقدام به خرید بلیط هواپیما کنید بتوانید بلیط مورد نظرتان را 200 هزار تومان ارزان تر از قیمت همان بلیط در روزهای دیگر بخرید.

به همین خاطر بهترین راه این است که از چند ماه قبل از سفر، به صورت پیوسته قیمت بلیط هواپیمای مورد نظرتان را چک کنید تا اگر یک شرکت هواپیمایی آفر ویژه ای برای آن بلیط در نظر گرفته فرصت را از دست ندهید.

چون شرکت های هواپیمایی از طریق سیستم های پیچیده کامپیوتری، برای تنظیم کردن نرخ بلیط ها، آفرهای ویژه ای روی برخی بلیط ها می گذارند و قیمت آن را پایین می آورند.

از آنجایی که این موضوع قاعده و قانون خاصی در شرکت های هواپیمایی ندارد، با چک کردن مداوم قیمت بلیط می توانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

 بلیط خود را بهترین زمان خریداری کنید

بر اساس یک بررسی در اروپا در سال 2015، بلیط هواپیما در 49 روز از سال (حدود 7 هفته) قیمتی متوسط داشته و در بقیه روزهای سال گران تر و یا ارزان تر از حالت معمول بوده است.

با وجود متفاوت بودن این آمار در کشورهای مختلف، به خوبی می توان فهمید که انتخاب زمان مناسب در خرید بلیط هواپیما تا چه حد می تواند در نرخ آن تأثیر گذار باشد.

بر اساس یک قانون نانوشته، شما اگر بلیط هواپیمای خود را خیلی زود (حدود 5 ماه قبل) و یا خیلی دیر (از یک هفته مانده به پرواز) تهیه کنید، احتمال اینکه بتوانید بلیط خود را با قیمتی ارازن تر خریداری کنید بالا می رود.

 قیمت بلیط هواپیما بعضی روزها ارزان تر است

حواستان باشد روزی که شما برای پرواز خود انتخاب می کنید، تفاوت زیادی در قیمت بلیط هواپیمایتان ایجاد می کند. برای کشورهای اروپایی که شنبه و یکشنبه تعطیل هستند، ارزان ترین روز هفته برای خرید بلیط هواپیما سه شنبه و چهارشنبه، و گران ترین روز هفته جمعه و شنبه است (قیمت بلیط میان این روزها حدود 29 دلار فرق دارد).

در ایران هم که روزهای تعطیل پنجشنبه و جمعه هستند، این اختلاف قیمت میان روزهای دیگر وجود دارد.

یعنی برای مثال اگر شما بلیط هواپیمای خود را برای روز یکشنبه خریداری کنید، ممکن است بلیط تان حدود 100 هزار تومان ارزان تر از همان بلیط برای روز پنجشنبه شود.

 حواستان به تعطیلات و مناسبت ها باشد

از آنجایی که مهم ترین فاکتور تعیین کننده در قیمت بلیط هواپیما، میزان تقاضا برای آن است، خرید بلیط هواپیما برای تعطیلات و مناسبت های خاص مانند عید نوروز، تعطیلات تابستانی و ...، سخت تر و گران تر از بقیه زمان هاست.

اگر محدودیت خاصی برای سفر نداشته باشید، با انتخاب زمان هایی که پیک سفر نیستند (low season) می توانید بلیطی بسیار ارزان تر از زمان پیک سفر خریداری کنید.

قیمت بلیط هواپیما برای اروپا، در ماه های فوریه و مارچ، به دلیل اینکه قبل از تعطیلات تابستانی هستند، بسیار مناسب است.

در ایران هم فلایتیو تخفیف ویژه خود را در قالب یک پرواز عیدی به مسافرانی که از فلایتیو در شهریور ماه بلیط تهیه کرده باشند، ارائه کرده است. به این صورت که می توانید با خرید یک بلیط در شهریور ماه در قرعه کشی عید تا عید، یعنی از عید قربان تا عید غدیر خم فلایتیو شرکت کنید و یک بلیط هواپیما عیدی بگیرید. برای خرید بلیط و شرکت در قرعه کشی به  فلایتیو مراجعه کنید.

 بلیط شرکت های مختلف هواپیمایی را چک کنید

اگر می خواهید بلیط هواپیمای ارزانی برای سفر خود تهیه کنید، با چک کردن و مقایسه شرکت های مختلف هواپیمایی می توانید به بهترین گزینه برسید.

فلایتیو با ایجاد سیستم خرید آنلاین بلیط هواپیما، این کار را برای شما راحت کرده است. برای این کار کافی است به سامانه خرید آنلاین بلیط هواپیما، فلایتیو مراجعه کنید و با مشاهده و مقایسه بلیط های هواپیمایی مختلف از شرکت های متفاوت، ارزان ترین و مناسب ترین آن را انتخاب کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فلایتیو

فلایتیو، سیستم رزرو آنلاین بلیط هواپیما و قطار است که با آن می توانید در هر کجا و هر زمان، بهترین قیمت های پروازهای داخلی و خارجی را ببینید و خرید کنید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی