اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950631132565989

در کنفرانس ساپورو ژاپن

دریاچه شهدای خلیج فارس معرفی می‌شود

کد: 13950631132565989

https://goo.gl/l79ME3

، تهران , (اخبار رسمی): مهمترین چالش‌ها و همچنین نوآوری‌های مربوط به طراحی و ساخت دریاچه شهدای خلیج‌فارس، در نهمین کنفرانس سدهای منطقه شرق آسیا در ژاپن ارائه و بررسی خواهد شد.

دریاچه شهدای خلیج فارس معرفی می‌شود

به گزارش  اخبار رسمی  به نقل از روابط عمومی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، جانشین مجری طرح‌های ویژه سازمان مهندسی و عمران شهر تهران ضمن اعلام خبر فوق افزود: همزمان با برپایی چهارمین سمپوزیوم گروه آسیا- اقیانوسیه و نهمین کنفرانس سدهای منطقه شرق آسیا که با شعار "توسعه فناوری‌های نوین احداث سدها و مخازن سدها؛ اقدامی برای نسل‌های آینده" در شهر ساپورو ژاپن برگزار می‌شود، مهمترین چالش‌ها و نوآوری‌های طراحی و ساخت دریاچه شهدای خلیج فارس طی مقاله‌ای با همین عنوان ارائه و بررسی می‌شود.

 مهدی ذوالفقاریان محورهای اصلی مقاله ارائه شده از سوی شهرداری تهران که به عنوان یکی از مقالات برگزیده روز نخست همایش ارائه خواهد شد را شامل مباحثی از قبیل احداث مسیر انتقال آب از رودخانه کن تا مخزن دریاچه به طول حدود 7 کیلومتر، کنترل کیفیت آب دریاچه، ایجاد لایه آب‌بند با ژئوممبران و همچنین مسائل مرتبط با کنترل و پایش مستمر وضعیت سد دریاچه دانست و افزود: ملاحظات ایمنی در رابطه با پایداری، پایش امور مربوط به نگهداشت و همچنین استفاده از ابزار دقیق در زمینه بهره‌برداری فنی از سازه سد دریاچه شهدای خلیج فارس، از مواردی است که به دقت در این مقاله تشریح شده است.
به گفته مهندس ذوالفقاریان، معرفی و بررسی فناوری‌های نوین طراحی و احداث سدها، افزایش طول عمر مفید و همچنین ایمنی و مدیریت ریسک این سازه‌ها از مهمترین محورهای نهمین کنفرانس سدهای منطقه شرق آسیا به شمار می‌آیند.
گفتنی است پروژه احداث دریاچه 132 هکتاری شهدای خلیج فارس پیش از این نیز طی مقاله‌ای با عنوان "بررسی اثرات زیست محیطی و اجتماعی دریاچه‌های انسان ساخت با مطالعه موردی پروژه احداث دریاچه شهدای خلیج فارس" در سمپوزیوم سالیانه متخصصان منابع آب و سدسازی دنیا در ژوهانسبورگ مورد معرفی قرار گرفت. لازم به ذکر است سد خاکی دریاچه مصنوعی غرب پایتخت به‌طول تقریبی 760 متر و ارتفاع حدود 12 متر در جنوب این پهنه وسیع آبی احداث شده است. ایجاد منظر و چشم‌انداز از فضای روی سد به‌سمت دریاچه و معماری خاص رواق و کوشک بالای تاج سد که اخیرا آماده بهره‌برداری شده، این سد خاکی را به یکی از زیباترین سازه‌های هیدرولیکی کشور تبدیل کرده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران

معاونت فنی و عمرانی، یکی از معاونت های شهزداری تهران است که وظیفه ساخت، تجهیز و راه اندازی و نگهداری محدثات شهری را بر عهده دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه