اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950703134615989

همزمان با بازگشایی مدارس صورت می‌پذیرد

آغاز بهره‌برداری از 4 پروژه عمرانی پایتخت

کد: 13950703134615989

https://goo.gl/0qUC8q

، تهران , (اخبار رسمی): هفته نخست مهرماه سال جاری و همزمان با فرارسیدن فصل بازگشایی مدارس، 4 پروژه عمرانی فرامنطقه‌ای با حضور دکتر محمدباقر قالیباف شهردار تهران به بهره‌برداری خواهد رسید

آغاز بهره‌برداری از 4 پروژه عمرانی پایتخت

به گزارش اخبار رسمی  به نقل از معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران،علیرضا جاوید معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ضمن اعلام خبر فوق افزود: متعاقب تکمیل عملیات احداث تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید خرازی با خیابان اردستانی، اتمام عملیات اجرای تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید بروجردی با خیابان شهید میرزایی و همچنین آماده سازی و راه اندازی ایستگاه مکمل تهویه تونل نیایش، پروژه محوطه سازی و احداث ابنیه تاج سد دریاچه شهدای خلیج فارس موسوم به "گذر موج" نیز آماده بهره‌برداری شده است. به این ترتیب با برگزاری مراسم رسمی آغاز بهره‌برداری از این 4 پروژه مهم عمرانی طی هفته جاری، تعداد پروژه های عمرانی به ثمر نشسته در سال 1395 با احتساب مسیر جنوب به شرق تقاطع بزرگراه امام علی(ع) با بلوار ارتش به عدد 8 خواهد رسید.
 جاوید با بیان آنکه تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید خرازی با خیابان اردستانی شامل یک دستگاه پل روگذر 103 متری با 4 رمپ و لوپ است، یادآور شد تقاطع مذکور از جمله تقاطع‌های مهم بزرگراه شهید خرازی در محدوده منطقه 22 است و بهره‌برداری از آن سبب تقویت ارتباطات شمالی- جنوبی در این مقطع از بزرگراه خواهد شد.
وی گشایش ترافیکی تقاطع خیابان شهید میرزایی را سبب تقویت ارتباطات شمالی- جنوبی در مسیر پروژه احداث بزرگراه شهید بروجردی دانست و با تاکید بر اینکه افتتاح این تقاطع از قطع ارتباطات عرضی شهروندان ساکن در حاشیه بزرگراه و عواقب اجتماعی و فرهنگی ناشی از گسست محلات جلوگیری خواهد کرد، افزود: با توجه به انسداد ترافیکی در مسیر بلوار الغدیر، بهره‌برداری از پل تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید بروجردی با خیابان شهید میرزایی کاهش مشکلات ترافیکی این پروژه بزرگراهی را به دنبال دارد.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، ایستگاه مکمل تهویه تونل نیایش را سیستمی متشکل از 2 شفت عمودی، یک تونل ارتباطی به طول 100 متر و 8 دستگاه فن محوری دانست و تاکید کرد این سیستم قادر است هوای آلوده تونل نیایش را در شرایط اضطراری تخلیه کرده و به تزریق هوای تازه داخل تونل کمک کند. در واقع با بهره‌برداری از این پروژه، ضریب ایمنی تونل نیایش به ویژه در صورت وقوع آتش‌سوزی‌های گسترده افزایش می‌یابد.
به گفته مهندس جاوید پروژه محوطه سازی و نصب ابنیه فلزی تاج سد دریاچه شهدای خلیج فارس (پروژه گذر موج) یکی از مهمترین اقدامات مربوط به گام دوم پروژه احداث این دریاچه است. بخش اصلی پروژه شامل سازه ای قوسی شکل به ارتفاع حدود 15 متر می‌باشد و سایر بخش های سازه تاج سد را قوس های کوچکتر در طرفین سازه اصلی تشکیل می دهند به طوری که 3 سازه قوسی در غرب و 4 سازه قوسی در شرق سازه اصلی قرار می گیرند؛ سازه‌هایی که هرچه از قوس اصلی فاصله می‌گیرند، کوچک و کوچکتر می‌شوند تا به لحاظ جنبه های معماری، تداعی‌کننده موج‌هایی باشند که در اثر برخورد سنگ به سطح آب ایجاد شده است. در قسمت میانی تاج سد، بخش منظرگاه که زیر بزرگترین سازه قوسی شکل قرار دارد، اشراف کامل به دریاچه 130 هکتاری غرب پایتخت را برای بازدیدکنندگان از این مجموعه فراهم می‌کند. این سازه با معماری خاص و نورپردازی مناسبی که در پروژه محوطه سازی و احداث ابنیه تاج سد دریاچه شهدای خلیج فارس ایجاد کرده، جاذبه‌ای توریستی یافته است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران

معاونت فنی و عمرانی، یکی از معاونت های شهزداری تهران است که وظیفه ساخت، تجهیز و راه اندازی و نگهداری محدثات شهری را بر عهده دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه