اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950703134855500

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران:

اقتصاد دولتی سودی برای مردم ندارد

کد: 13950703134855500

https://goo.gl/b9d472

، تهران , (اخبار رسمی): مهمتر از رشد اقتصادی، پایدار بودن آن در تمام شاخص های اقتصادی است، اما یکی از بخش هایی که تاکنون در روند رشد اقتصادی شریک پیشرفت شاخص های کل نبوده، حوزه مسکنی است که سال ها در رکود به سر برده و امیدهای حداقلی برای رشد آن وجود دارد.

اقتصاد دولتی سودی برای مردم ندارد

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران،  محمد امیرزاده، عضو هیات نمایندگان اتاق تهران درباره رونق بخش مسکن گفت: من تصور می کنم که این تصمیم جدید بانک مسکن برای افزایش مقدار وام برای ساخت و خرید مسکن، خودش محرک  این بازار است و با مسکن شیب ملایمی رونق می گیرد.

به اعتقاد امیرزاده، بخش عمده ای از رونق مسکن همیشه درگیر تقاضاست. او ادامه داد: اصولا یکسال قبل و بعد از انتخابات اصولا بازار دچار تردید می شود و این مساله شامل حال رونق بخش مسکن هم خواهد شد. به غیر از این مساله، رونق مسکن در حال شکل گیری است.

امیرزاده همچنین گفت: البته باید توجه کرد که فصل زمستان، همیشه رکودی شامل حال بازار مسکن می شود. ضمن اینکه باید دقت کرد دیگر بحث مهاجرت ها مانند سال های ابتدایی انقلاب نیست و شهرنشینی و تقاضای مسکن به آن صورت افزایش پیدا نمی کند. بنابراین آهنگ رشد مسکن، با آرامش رخ خواهد داد.

براساس صحبت های این عضو هیات نمایندگان اتاق تهران، شهرها اشباع شده اند و شیب مناسب و رشد جمعیت و درصد مهاجرت دیگر پایین آمده است. بنابراین دیگر تغییری شدیدی در این زمینه خر نخواهد داد.  

او همچنین درباره پایدار شدن رشد اقتصادی با وجود رونق مسکن گفت: اصولا سیاست ها و نگرش ها اقتصادی کلی است و تنها منتج به بخش مسکن نمی شود. عدم تزریق پول به پیمانکاری و سازندگی و کار، ندادن کار به بخش خصوصی جلوی تحرک های اقتصادی و رشد را می گیرد. این در حالی است که تمام این فاکتورها در همه جای دنیا هم امتحان شده و جواب داده است.

براساس صحبت های امیرزاده، وقتی اقتصاد دولتی می شود سودی برای مردم و جامعه ندارد. اما الان در ایران پیمانکارهای بخش خصوصی در چند سال اخیر، با توجه به پرسنل و مشتری ها و خانوارهایی که تحت پوشش خود دارند، پول هایشان را نگرفتند. این مساله می تواند بخشی از مشکلات رونق و پایدار ماندن رشد اقتصادی باشد.

امیرزاده تاکید کرد: برای پایدار ماندن رشد اقتصادی باید در کل اقتصاد کشور تغییری رخ دهد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]