اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950703135695608

در اتاق بازرگانی ایران مطرح شد

گسترش همکاری ICT بخش خصوصی ایران و هند

کد: 13950703135695608

https://goo.gl/EP3IiY

، تهران , (اخبار رسمی): در جلسه کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق بازرگانی ایران با هیات تخصصی فعالان هندوستان ، طرفین بر لزوم گسترش همکاری ها در عرصه ICT تاکید کردند.

گسترش همکاری ICT بخش خصوصی ایران و هندوستان

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان فناوری اطلاعات ایران،  عبدالرضا  بهادری فرد ، در این جلسه اظهار داشت: ایران و هندوستان با وجود قدمت تاریخی و فرهنگی ، مشترکات زیادی داشته و این مهم زمینه ساز همکاری های مشترک دو کشور را در ابعاد مختلف فراهم می آورد.

معاون توسعه صنعت و اعتبار سنجی سازمان فناوری اطلاعات ایران با بیان این که دولت یازدهم امکانات و پتانسیل خوبی را برای سرمایه گذاران بخش خصوصی فناوری اطلاعات و ارتباطات به وجود آورده است گفت: ایران با وجود 37 میلیون کاربر اینترنت پرسرعت و 76 میلیون مشترک تلفن همراه ، بیش از 57 هزار کیلومتر فیبر نوری  و جمعیت جوان فرصت مناسبی را برای سرمایه گذاری در این بخش فراهم کرده است.

بهادری فرد فرصت های سرمایه گذاری در بخش کاربردهای فاوا در کشور را گسترده عنوان کرد و گفت: مشارکت در اجرای برنامه های توسعه دولت الکترونیکی ، مشارکت در پیاده سازی زیر ساخت های اینترنت اشیا، مشارکت در اجرای برنامه های توسعه بانکداری الکترونیکی از جمله این موارد است.

وی همچنین ایجاد پیام رسان های ایرانی ، توسعه موتور های جویشگر ایرانی ، ارتقای ظرفیت و هم افزایی شرکت های تولید نرم افزار  و بازی های رایانه ای و توسعه نرم افزار های کاربردی در جامعه با تمرکز بر گوشی های هوشمند را از جمله اهداف سرمایه گذاری در بخش سرویس و نرم افزار در کشور ایران دانست.

وی در ادامه با بیان این که  سهم فناوری اطلاعات و ارتباطات در توسعه اقتصاد دنیا روز به روز در حال افزایش است ادامه داد: فعالان بخش خصوصی  ایران و هندوستان با تعامل هم می توانند فعالیت های مهمی را در بخش نرم افزار های کابردی و تولید محتوا ایفا کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان فناوری اطلاعات ایران

سازمان فناوری اطلاعات ایران نهادی است دولتی وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که با ایجاد و بکارگیری سازوکارهای لازم، حوزه ی فناوری اطلاعات کشور از بخش های دولتی، عمومی و خصوصی را از طریق اعمال سیاست ها، مقررات، استاندارد ها و ... بر پایه مصاح، منافع و امنیت ملی و عمومی، سازماندهی، هدایت و راهبری و کنترل می کند و به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران منافع و مصالح ملی و سیاست های ابلاغی در حوزه فناوری اطلاعات را از طریق نهادها و مجامع بین المللی ذیربط پیگیری می کند. ماموریت این سازمان شامل هدف گذاری، هدایت، نظارت راهبردی، ساماندهی و توسعه امن، ایمن و پایدارفناوری اطلاعات کشور در راستای تامین منافع، مصالح، امنیت ملی، رفاه عمومی و توسعه همه جانبه و پایدارکشور می شود .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]