اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950704136755980

اجرای طرح تفکیک از مبدا در تمام مدارس پایتخت

کد: 13950704136755980

https://goo.gl/0vV4Ac

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با اشاره به طرح "استقبال از مهر" شهرداری تهران به مناسبت بازگشایی مدارس، بیان کرد: توزیع مخازن ویژه پسماند خشک به کلیه مدارس شهر تهران آغاز شده است و تا 15مهرماه سال جاری طرح تفکیک از مبدا در تمام مراکز آموزشی به اجرا درخواهد آمد.

اجرای طرح تفکیک از مبدا در تمام مدارس پایتخت

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان مدیریت پسماند،  جعفری مدیرعامل سازمان با تبریک سال نوی تحصیلی به تمامی دانش‌آموزان، مربیان و اولیا، اظهار داشت: هرساله با آغاز فصل پاییز، مجموعه شهرداری با اجرای طرح "استقبال از مهر" به پیشواز سال تحصیلی جدید می‌رود و با پاکسازی و آماده‌سازی مدارس و اطراف آن، شرایط را برای ورود دانش‌آموزان مهیا می‌کند؛ در همین راستا سازمان مدیریت پسماند نیز عزم خود را جزم و از بیستم شهریورماه سال جاری برای اجرای هرچه باشکوه‌تر و موفق‌تر این طرح، همت گماشته است.

وی با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته با ادارات مدیریت پسماند مناطق 22گانه شهر تهران به منظور انجام اقدامت لازم در راستای اجرای تفکیک در مبدا در سطح کلیه مدارس، تصریح کرد: در مهرماه سال جاری، برای جمع‌آوری پسماندهای خشک مدارس و تفکیک در مبدا آن‌ها، مخازن آبی رنگ 120 و 240 لیتری ویژه پسماند خشک به تعداد کافی در تمام مدرسه‌های شهر تهران توزیع می‌شود. هم‌چنین براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده با مسوولان مدارس، ماشین‌های جمع‌آوری پسماند خشک در ساعت‌های مقرر به مدارس مراجعه نموده و پسماند‌های خشک آن‌ها را تحویل می‌گیرند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند از بازبینی و نصب مجدد، تعمیر و شست‌وشوی مخازن 1100لیتری ویژه پسماند تر مکانیزه در نزدیکی مدارس و مراکز آموزشی خبر داد و گفت: به منظور نظافت مدارس، سرایداران  پسماند تر جمع‌آوری شده را به این مخازن تعبیه شده در نزدیک‌ترین محل به مدارس و مراکز آموزشی منتقل می‌کنند.

وی ادامه داد: در جهت فرهنگ‌سازی برای گسترش طرح تفکیک در مبدا و تشویق دانش‌آموزان به اجرای این امر، کلبه‌های بازیافتی نیز در برخی مدارس مستقر شده است که متصدی مربوطه به ازای دریافت پسماندهای خشک از دانش‌آموزان، جوایزی را به آن‌ها اهدا می‌کند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند به انتخاب نمادین یک مدرسه از میان مدارس هر منطقه و برگزاری کارگاه‌های آموزشی در آن‌ها با موضوع ضرورت تفکیک در مبدا پسماندها از سوی سازمان مدیریت پسماند به مدت 10روز، اشاره کرد و گفت: در همین خصوص سه کارگاه مجزا برای دانش‌آموزان، والدین و مربیان این مدارس برگزار و اطلاعات لازم به آن‌ها ارائه می‌شود. هم‌چنین کارشناسان ادارات مدیریت پسماند مناطق نسبت به برگزاری کلاس‌های آموزشی پیرامون مدیریت پسماندهای خانگی در تمامی مدارس مناطق22گانه تهران اقدام خواهند کرد؛ به طوری که کلیه دانش‌آموزان پایتخت تحت پوشش آموزش‌های تفکیک در مبدا قرار می‌گیرند.

در ادامه دکتر جعفری با اشاره به مرکز آموزش تخصصی و نمایشگاه دائمی سازمان مدیریت پسماند، خاطرنشان کرد: این مجموعه آمادگی کامل برای آموزش دانش‌آموزان و همکاری با مدارس شهر تهران را داراست و تاکنون نیز در حوزه اطلاع‌رسانی و افزایش آگاهی شهروندان به ویژه محصلان و دانشجویان نسبت به بهینه سازی مدیریت پسماند بسیار موفق عمل کرده.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران

سازمان مدیریت پسماند شهر تهران متولی اصلی مدیریت بر چرخه دفع پسماند و بازیافت پسماند در شهر تهران است. این سازمان در سال 1389 از ادغام سازمان بازیافت و تبدیل مواد شهرداری تهران و سازمان خدمات موتوری تشکیل شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | محیط زیست