اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950704136995517

انتقاد انجمن برنج از قیمت بالای برنج

گرانی برنج در تهران غیرطبیعی است

کد: 13950704136995517

https://goo.gl/Jmy6yT

، تهران , (اخبار رسمی): دبیر انجمن برنج با بیان اینکه دلیل گران‌فروشی برنج در تهران عدم نظارت و کنترل است، گفت: مسئولان باید پاسخگو باشند که چرا اجازه می‌دهند این همه در حق مصرف کنندگان اجحاف شود.

گرانی برنج در تهران غیرطبیعی است

به گزارش اخباررسمی به نقل روابط عمومی اتاق اصناف ایران، جمیل علیزاده شایق درباره عدم کاهش قیمت برنج در تهران، اظهارداشت: قیمت برنج در شمال کشور نسبت به دوماه قبل کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه سالیان سال است که در اوایل مردادماه و با آغاز فصل برداشت قیمت برنج کاهش پیدا می‌کند، اضافه کرد: حدود 90 درصد از سطح زیرکشت برنج (500 هزارهکتار) در دو استان گیلان و مازندران است و بنابراین با آغاز فصل برداشت و عرضه محصول به بازار قیمت‌ها افت می‌کند چراکه همه تولید این مناطق در محدوده زمانی کوتاهی وارد بازار می‌شود و آن را اشباع می‌کند.  

دبیرانجمن برنج کشور تصریح کرد: بنابراین باید سوال کرد چرا در شهرهای بزرگی مانند شیراز، اصفهان، مشهد، تبریز  و تهران چنین اتفاقی رخ داده و نرخ‌ها افزایش چشمگیری یافته است؟

به گفته شایق تا عید امسال، تفاوت قیمت بین مراکز تولید و عرضه چندان زیاد نبوده و حدود 10 درصد بوده اما از نوروز 95 این اختلاف بسیار چشمگیر شده است.

وی با بیان اینکه درحال حاضر شرایط قیمت درتهران بدتر از سایر نقاط کشور و غیر طبیعی است، گفت: نباید شرایطی ایجاد کرد یا حرفی زد که این قیمت‌ها برای فروشندگان تهرانی، طبیعی و منطقی به نظر برسد.

دبیرانجمن برنج کشور با اشاره به اینکه سازمان‌های نظارتی خواب هستند، افزود: یکی باید پاسخگوی این مساله باشد که چرا قیمت برنج در شمال گران نیست اما در تهران این همه افزایش یافته است؟

شایق ادامه داد: بالاخره باید یک دلیل منطقی برای این مساله بیاورند که چرا قیمت را این همه بالا برده‌اند که البته هیچ دلیلی ندارند و این امر به هزینه حمل و نقل نیز مربوط نیست چون هزینه‌های حمل آنقدر نیست که این همه بر نرخ برنج در تهران تاثیر داشته باشد.

وی سود عادلانه برای فروشندگان را بین 10 تا 15 درصد اعلام و اضافه کرد: دلیل گران فروشی برنج در تهران عدم نظارت است، مسئولان باید پاسخگوی این مساله باشند که چرا اجازه می‌دهند این همه در حق مصرف کنندگان اجحاف شود؟

دبیرانجمن برنج کشور به این پرسش که درحال حاضر قیمت این محصول در شمال کشور چقدر است؟ پاسخ داد: قیمت بهترین نوع برنج با حداقل خرده ( 2 تا 3 درصد) و بدون حتی یک دانه ناخالصی در شمال 9400 تومان است.  

شایق با اشاره به اینکه این قیمت بهترین نوع برنج و سقف آن است، تصریح کرد: نرخ ارقام پرمحصول  در شمال کشور حدود 4 تا 5 هزار تومان است.

به گفته وی برخی افراد زمانی که برنج را از شمال به تهران می‌آورند آن را با برنج‌های دیگر مخلوط و سپس به مشتریان عرضه می‌کنند. ‌

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق اصناف ایران

اصناف و بازاریان همواره به عنوان قشری از جامعه شناخته میشوند که در بستر تحولات اقتصادی و اجتماعی جایگاه و کارکرد گسترده و در عین حال موثری در حوزه های مختلف داشته اند. در اقتصاد ایران اصناف به عنوان آخرین حلقه اقتصادی اهمیت ویژه ای در رشد و پویایی اقتصاد کشور داشته و به دلیل گستردگی ارتباط مستقیم با آحاد مردم مثابه قلب اقتصادی جامعه عمل می کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]