اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950704137265364

مدیرعامل بانک قوامین عنوان کرد

بانک مرکزی ضربه گیر مشکلات اقتصادی

کد: 13950704137265364

https://goo.gl/Ie2EjA

، تهران , (اخبار رسمی): بانک مرکزی با هوشمندی وارد صحنه بین‌المللی می‌شود و از بروز صدمات ناخواسته اقتصادی به کشور جلوگیری می‌کند.

نتاج

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از روابط عمومی بانک قوامین، غلام حسن تقی نتاج مدیر عامل این بانک در خصوص پیوستن ایران به کارگروه اقدام مالی FATF به ایبنا اظهار داشت: به‌طور طبیعی ارتباط با شبکه بانکی بین‌الملل الزاماتی دارد و مسئولان کشور نیز باید این الزامات را تا جایی که خطوط قرمز کشور به آن‌ها اجازه می‌دهد، رعایت کنند.

مدیرعامل بانک قوامین تصریح کرد: در خصوص اقدامات FATF بهترین راهکار این است که اجازه دهیم بانک مرکزی با هوشمندی، درایت و وقوفی که بر کلیت این قضیه دارد توقعات و ویژگی‌های موردنظر اشخاص ذی‌صلاح را تأمین کند.

وی افزود: همچنین بانک مرکزی با آشنایی که از شرایط تعیین‌کننده در روابط بین‌الملل دارد بهتر از هر نهادی می‌تواند در این بخش با بیشترین اثربخشی عمل کند.

نتاج با تأکید بر رویه نادرست برخی از بخش‌های مختلف کشور در خصوص تعیین تکلیف برای بانک مرکزی در خصوص پذیرش قواعد کارگروه اقدام مالی FATF اظهار داشت: تمام بخش‌های مختلف کشور باید با پذیرش بانک مرکزی به‌عنوان نهاد ناظر پولی در روابط داخل و خارج کشور همچنین در عرصه بین‌الملل اتخاذ بهترین تصمیم در این خصوص را به وی بسپارند.

وی یادآور شد: بانک مرکزی در خلال این سال‌ها اثبات کرده توان لازم برای مدیریت صحنه بین‌المللی را دارد و با توجه و بررسی نقدهای دلسوزانه در این مسئله بهترین راه‌حل را انتخاب و عملیاتی می‌کند.

نتاج خاطرنشان کرد: تجربه برخی کشورها نشان داده است قبول چشم‌بسته تمام الزامات FATF موجب شده تا در آن کشورها تعدادی از اشخاص برجسته سیاسی در عمل از انجام هرگونه عملیات پولی و بانکی منع و مجبور به استفاده از فیزیک پول شوند یا تنها در صندوق‌های که از سوی دولت برای آن‌ها تعریف‌شده فعالیت‌های مالی انجام  دهند.

وی افزود: از این‌رو با این رویه در برخی از کشور تمام اطلاعات چهره‌های برجسته سیاسی افشاشده است و به‌طورقطع بانک مرکزی ایران با هوشمندی و استفاده از تجربیات دیگر کشورها در خصوص پذیرش الزامات FATF از بروز چنین حوادثی در کشور جلوگیری خواهد کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بانک قوامین

انک قوامین در ابتدای دهه 70 حضور در نظام پولی وبانکی کشور را با نام صندوق قرض الحسنه ناجا تجربه کرد و پس از آن درسال 79 با تغییر نام به موسسه پس انداز وقرض الحسنه قوامین برگی نو در دفتر خدمات بانکی باز نمود و رسالت خود را از خدمت رسانی به کارکنان ناجا به عموم مردم تسری داد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه