اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950705137995989

از ابتدای سال تاکنون درپایتخت

هفت پروژه عمرانی به بهره برداری رسید

کد: 13950705137995989

https://goo.gl/EG60Cw

، تهران , (اخبار رسمی): چهار پروژه عمرانی با حضور شهردار تهران ،معاون فنی وعمران و اعضای شورای شهر به بهره داری رسید و بدین ترتیب پروژه های عمرانی افتتاح شده از ابتدای سال تاکنون به هفت پروژه رسید.

هفت پروژه عمرانی به بهره برداری رسید

به گزارش اخبار رسمی علیرضا جاوید معاون فنی عمران شهرداری تهران در این مراسم که در محوطه دریاچه شهدای خلیج فارس برگزار شد با اشاره به نامگذاری پروژه تاج سد شهدای خلیج فارس با نام نمادین گذر موج، اظهار کرد: نام این پروژه یاد آور تلاقی آن با دریاچه شهدای خلیج فارس است به طوری که در این پروژه گذرگاه عابر پیاده و دوچرخه نیز در جوار جنگل زیبای چیتگر احداث شده و نمای این پروژه به کوهساران شمال تهران که نماد صلابت ایران اسلامی است منتهی می شود.
جاوید با تشریح معماری پروژه تاج سد دریاچه شهدای خلیج فارس گفت :گذر موج دومین فاز پروژه دریاچه شهدای خلیج فارس است که شامل مجموعه سازه های فلزی قوسی شکل است به طوری که معماری نشات گرفته از امواج دریاچه در آن به کار گرفته شده است.
وی با اشاره به موفقیت پروژه دریاچه شهدای خلیج فارس درسطح جهانی گفت: این پروژه سال گذشته توانسته است رتبه چهارم در اجلاس جهانی مدیریت پروژه را در کشور پاناما به دست آورد و هم اکنون مقاله این پروژه نیز در سمپوزیومی که در کشور ژاپن برگزار می شود در حال پایش است.
به گفته معاون فنی عمران شهرداری تهران پروژه دریاچه شهدای خلیج فارس از مگا پروژه های قرنی و ماندگار تهران است که زمینه ارتقا کیفیت زندگی در شهر تهران به عنوان یک شهر جهانی را فراهم می کند.
وی با بیان اینکه تصفیه خانه دریاچه شهدای خلیج فارس سومین فاز پروژه دریاچه شهدای خلیج فارس است ،گفت :فاز تصفیه فیزیکی تا پایان مهر ماه به بهره برداری می رسد و این در حالی است که تا پایان دی ماه فاز تصفیه شیرایی نیز به آن الحاق شده و به این ترتیب شش و نیم میلیون متر مکعب آب دریاچه شهدای خلیج فارس بنا به معیارهای زیست محیطی تصفیه می شود.
وی در ادامه با معرفی پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید خرازی وخیابان اردستانی گفت:این پروژه در منطقه 22 واقع شده است و یکی از مجموعه تقاطع های غیر همسطحی است که در مسیر این بزرگراه واقع شده به طوری که با راه اندازی آن زمینه تسهیل دسترسی شهروندان از بزرگراه های شهید خرازی تا محلات منطقه 22 را فراهم می کند.
جاوید با معرفی سیستم هوادهی تونل نیایش گفت :شفت هوادهی در مجاورت تونل نیایش قرار دارد که زمینه افزایش ایمنی و پدافند غیر عامل تونل را فراهم می کند.
معاون فنی عمران شهرداری تهران با تاکید بر اینکه پروژه تونل نیایش جزو پروژه های ماندگارشهرداری تهران است،گفت: رمز موفقیت این پروژه ها فقط در کمیت وکیفیت آنها نیست بلکه این پروژه ها در دوره تحریم های ظالمانه علیه کشور ایران به بهره برداری رسیدند که این موضوع بر افتخارات این پروژه ها که نماد کارآمدی این دوره از مدیریت شهری بوده و به افتخار آفرینی این دوره می افزاید.
وی در ادامه به تشریح یکی از فازهای پروژه شهید بروجردی پرداخت و گفت: امروز تقاطع غیر همسطح محلی این پروژه به نام شهید میرزایی به بهره برداری رسید.
جاوید با تاکید بر اینکه با افتتاح این طرح ها، اقدامات عمرانی امسال به هفت پروژه می رسد،تصریح کرد: این پروژها به همراه دهها پروژه عمرانی در سطح مناطق توسط معاونت فنی و عمرانی وشرکت تابعه به بهره برداری رسیدند.
وی با اشاره به تحقق دستور شهردار تهران برای افتتاح پروژه ها گفت : طبق دستور شهردار محترم تهران از فرودین ماه امسال، هر ماه حداقل یک پروژه عمرانی باید به بهره برداری برسد که این مهم در هفت ماه اول سال اجرا شده و تا پایان سال ادامه پیدا می کند.
معاون فنی عمران شهرداری تهران در ادامه با اشاره به عملکرد موفق این دوره از مدیریت شهری در تهران گفت: تا سال 84 طبق طرح های توسعه شهری، تهران به 50 درصد از زیر ساخت های توسعه شهری دست پیدا کرده بود اما در طول 11 ساله این دوره از مدیریت شهری، رشد زیر ساخت های پایتخت به 85 درصد ارتقا پیدا کرده است.
وی با اشاره به برخی آمارها در این زمینه گفت: تا سال 84، تنها 304 کیلومتر از شبکه بزرگراه های تهران تحقق یافته بود که این میزان هم اکنون به 535 کیلومتر طول بزرگراه های احداث شده در پایتخت می رسد که این رقم رشد 77 درصد در زمینه طول بزرگراه ها را در این مدت نشان می دهد.
جاوید با اشاره به افزایش پل ها و تقاطع های غیر هم سطح گفت :تقاطع های غیر همسطح از 157 عدد به 357 عدد رسیده است که رشد کمی 113 درصدی در این زمینه را نشان می دهد.
وی با اشاره به موفقیت های مدیریت شهری در زمینه تونل های شهری گفت : زمانی تهران فقط از یک کیلومتر تونل امیر کبیر بهره مند بود اما امروز شهر تهران 20 کیلومتر تونل تحقق یافته دارد به طوری که این ها در قالب چهار تونل به بهره برداری رسیده است و بزودی با افتتاح تونل شهدای غزه در محور بزرگراه شهید حکیم ، این پروژه نیز به مجموع تونل های شهر تهران اضافه می شود و بدین ترتیب ارتقا تونل های شهری از یک کیلومتر به 20 کیلومتر رسیده و رشد کمی 1900 درصدی تحقق پیدا می کند.
معاون فنی عمران شهرداری تهران با اشاره به رشد کمی اعتبارات عمرانی در 11 سال اخیر گفت :تا قبل از سال 84 از نیمه سال 70 تا نیمه سال 80 در مجموع اعتبارات عمرانی مصوب شده 650 میلیارد تومان بود اما طی 11 ساله اخیر مدیریت شهری، میزان اعتبارات عمرانی و زیر ساختی در مقیاس شهری به 13 هزار و 400میلیارد تومان افزایش یافته که نشان دهنده رشد 20 برابری شاخص کمی است.
جاوید با تاکید بر اینکه محاسبه شاخص کمی به تنهایی عادلانه نیست و باید نرخ تورم را در محاسبات محسوب کرد، گفت :بر اساس نرخ تورم که هر سال بانک مرکزی آن را اعلام می کند ،محاسباتی را انجام دادیم که نشان می دهد از ابتدای دهه 70 تا 80 در مجموع اعتبارات عمرانی بالغ بر 6300 میلیارد تومان بود و در مقایسه با این دوره از مدیریت شهری مجموعه اعتبارات عمرانی از سال 84 تا 95 به 23هزار میلیارد تومان رسید.
وی افزود: بررسی این ارقام نشان می دهد روند رو به رشد اعتبارات عمرانی با احتساب تورم و عملکرد همراه بوده به طوری که با همکاری شورای شهر تهران وتدابیر شهردار تهران محقق شده است .
معاون فنی عمران شهرداری تهران با تاکید بر اینکه توجه به پروژه های زیر ساختی وعمرانی تهران رشد سه ونیم برابری داشته است گفت :این روند نشان دهنده توجه ویژه به عمران و آبادانی کلانشهر تهران در این دوره از مدیریت شهری است.
جاوید تاکید کرد: از نیمه سال 84 تا کنون 108 پروژه در مقیاس شهری افتتاح شده است که می توان گفت هر ماه یک پروژه به بهره برداری رسیده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران

معاونت فنی و عمرانی، یکی از معاونت های شهزداری تهران است که وظیفه ساخت، تجهیز و راه اندازی و نگهداری محدثات شهری را بر عهده دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه