اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950705138305541

به مناسبت روز جهانی گردشگری

آثار گردشگری بر ساختار یک کشور

کد: 13950705138305541

https://goo.gl/RTguUr

، تهران , (اخبار رسمی): گردشگری باعث می شود فرهنگ یک ملت در معرض دید دیگر ملت ها قرار گیرد و نقاط ضعف و قوت آن پررنگ شود.

چرا گردشگری مهم است؟

شهرهای گردشگرپذیر پیوسته در حال تغییر و تحول و بالا بردن کیفیت کالاها و خدمات خود هستند تا تجربه ‌و خاطره خوبی برای گردشگران خود بسازند

به گزارش روابط عمومی فلایتیو، 27 سپتامبر، برابر با 5 مهرماه، روز جهانی گردشگری است. ثبت این روز به نام روز جهانی گردشگری، در سال 1970 به تصویب سازمان جهانی گردشگری رسید، تا بهانه ای باشد برای گرامیداشت صنعتی که سبب پیشرفت و پویاییفرهنگ ملت های مختلف در سراسر جهان است.

به بهانه این روز بهتر است مروری بر تأثیرات و اهمیت این صنعت جهانی داشته باشیم، تا بیش از گذشته برای استفاده از ظرفیت های توریستی و گردشگری کشورمان ایران تلاش کنیم.

تأثیرات فرهنگی و اجتماعی

تأثیر متقابل فرهنگی و اجتماعی گردشگران و مردم بومی یک شهر یا کشور بر یکدیگر، شاید مهم ترین دستاورد این صنعت مهم جهانی باشد.

احتمالا شنیده اید که ناصرالدین شاه قاجار پس از سفر کردن به اروپا بود که به فکر اصلاح برخی امور فرهنگی و اجتماعی در ایران افتاد. سفر ناصرالدین شاه به اروپا را شاید نتوان به معنای امروزی آن یک سفر توریستی دانست، اما نتیجه آن حاصل تأثیر همان چیزی است که در یک سفر توریستی اتفاق می افتد.

از آنجا که گردشگری بستری برای کنار هم زیستن انسان هایی با فرهنگ و سنت های متفاوت فراهم می کند، سبب آشنایی افراد با دیگر فرهنگ ها، نزدیک شدن آنان به یکدیگر و آموختن ویژگی ها و خصوصیات خوب یکدیگر می شود.

گردشگری باعث می شود فرهنگ یک ملت در معرض دید دیگر ملت ها قرار گیرد و نقاط ضعف و قوت آن پررنگ شود. چرا که افراد در سفرهای توریستی و گردشگری نه به دنبال کار و تجارت هستند، نه خرید و خوشگذرانی. گردشگران حرفه ای تنها در پی کشف فرهنگ، تاریخ، هنر و آداب و رسوم کشوری هستند که به آن سفر کرده اند.

به همین خاطر گردشگری را می توان یکی از بهترین راه ها برای غنای فرهنگی و اجتماعی مردم یک کشور و ترویج زبان و آداب و رسوم آنان دانست.

تأثیرات اقتصادی

صنعت گردشگری پس از صنعت نفت و خودروسازی، سومین صنعت پول ساز و درآمدزای جهان به حساب می آید. این موضوع نشان دهنده پتانسیل های بالای این صنعت برای رشد و شکوفایی اقتصادی کشورهای مختلف است.

اما این سود چگونه عاید یک کشور می شود؟

معمولا هزینه هایی که توسط یک گردشگر صورت می گیرد باعث افزایش درآمد ملی کشورها می شود. این هزینه ها عبارتند از هزینه غذا، تفریح، محل اقامت، حمل و نقل، گشت ها و تورهای داخلی و خرید کالاهای بومی و سوغاتی از شهرهای مختلف. این هزینه ها با آوردن ارز به کشور میزبان، به رونق اقتصادی آن کمک می کند. زیرا باعث ایجاد شغل در آن کشور و افزایش درآمد و تولید داخلی آن می شود.

توسعه صنعت گردشگری علاوه بر رونق تولید و ایجاد فرصت های جدید شغلی، اثرات مثبت دیگری نیز در سطح کلان دارد. از آن جمله می توان به افزایش عواید دولت اشاره کرد؛ افزایش تولید در بخش های مختلف که در اثر توسعه گردشگری ایجاد شده، باعث افزایش مالیات های غیرمستقیم دولت خواهد شد. علاوه بر این، تحقیقات نشان می دهد توسعه صنعت گردشگری باعث کاهش نابرابری توزیع درآمد نیز می شود.

تأثیرات شهری

رواج گردشگری در شهرها چشم‌ اندازهای شهری را تا حد زیادی تحت‌ تأثیر خود قرار می ‌دهد. به همین خاطر است که بسیاری از شهرهای توریستی در فضاهای شهری مانند سبک و کیفیت کافه ‌ها، رستوران ‌ها، حمل و نقل عمومی و ... استانداردهای بالایی دارند.

شهرهای گردشگرپذیر پیوسته در حال تغییر و تحول و بالا بردن کیفیت کالاها و خدمات خود هستند تا تجربه ‌و خاطره خوبی برای گردشگران خود بسازند. این موضوع باعث می شود تا کیفیت و استانداردهای زندگی برای شهروندان خود آنها نیز بالا برود.

فلایتیو، سامانه ای است که گردشگری را برای مسافران راحت تر کرده است، چرا که تمام پروازهای داخلی و خارجی و بلیط قطار را به صورت آنلاین پوشش می دهد و به مسافران امکان بررسی و مقایسه قیمت ها و رزرو بلیط پرواز یا قطار را می دهد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فلایتیو

فلایتیو، سیستم رزرو آنلاین بلیط هواپیما و قطار است که با آن می توانید در هر کجا و هر زمان، بهترین قیمت های پروازهای داخلی و خارجی را ببینید و خرید کنید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی