اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950705138315500

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی کشور:

کارخانه ارج در سکوت فرورفته و همچنان تعطیل است

کد: 13950705138315500

https://goo.gl/aNSsv2

، تهران , (اخبار رسمی): حالت سکوت درباره ارج وجود دارد و کارخانه خوابیده و تولیدی هم ندارد و تکلیف کارگران کارخانه هم مشخص نیست.

کارخانه ارج در سکوت فرورفته و همچنان تعطیل است

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، باوجود قول مسئولان برای احیا مجدد کارخانه ارج یکی از قدیمی ترین کارخانه های تولید لوازم خانگی در کشور که خبر تعطیلی و فروش آن چندماه پیش منتشر شد، حبیب الله انصاری دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی کشور در گفت و گو با سایت خبری اتاق تهران می گوید این کارخانه همچنان تعطیل است و در سکوت کامل فرو رفته و برای راه اندازی مجدد آن هنوز هیچ کاری صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: کارخانه ارج مثل آزمایش سهامش دولتی و برای بانک ملی است و برخلاف دلیلی که پیش از این برای تعطیلی این کارخانه اعلام شده مسئله اصلی که ارج قربانی آن شده زمین این کارخانه هست که در یکی بهترین نقاط قرار گرفته و ارزش بالایی دارد و متاسفانه نگاهی که منتج به تعطیلی کارخانه شد، فروش زمین بود. مسئولان این کارخانه پیش از این حتی یک بار به خاطر زمین تصمیم به انتقال این مجموعه به جاده ساوه گرفته بودند که این هم ساده انگارانه بود و در نهایت متوقف شد. 

انصاری با اشاره به اینکه ارج امکانات بلقوه ای برای احیا و شروع به کار مجدد دارد، افزود: این کارخانه ریشه در چندین دهه نگاه مثبت مردم به تولیداتش داشته و دارد و همین حالا هم خیلی از خانواده حاضر نیستند که محصولات قدیمی ارج را که در خانه های خود دارند، کنار بگذارند و عوض کنند بنابراین اعتماد عمومی و نگاه مصرف کنندگان به این کارخانه مهم ترین دارایی آن است که نشان می دهد امکان احیا آن وجود دارد. ارج را نباید رها کرد و مسئولان این کارخانه و وزارت صنعت، معدن و تجارت باید توجه داشته باشند که ارج یک برند کشوری بوده و هست. این مجموعه تنها یک برند تجاری نبود، همان گونه که مثلا کارخانه بوش برای آلمان است و مصرف کنندگان در سطح دنیا این کارخانه و محصولاتش را با آلمان می شناسند، ارج هم یک با نام کشورمان شناخته می شد.» او یکی دیگر از نقاط قوت این کارخانه برای احیا مجدد را کارگران با سابقه و تکنسین های این مجموعه بر می شمارد و می گوید:« افرادی در این مجموعه مشغول به کار بودند که سال ها تجربه کار دارند و خود این موضوع یکی از نقاط ارزشمند این مجموعه است که امکان احیا مجدد آن را ممکن می کند ولی مهم این است که نگاه به این کارخانه با سال ها تجربه تغییر پیدا کند.»

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی کشور با بیان اینکه دوبار به بازدید کارخانه ارج رفته و با مدیران کارخانه گفت و گو کرده است، می گوید:« درحال حاضر هنوز تکلیف کارخانه ارج از سوی مسئولان آن مشخص نشده و معلوم نیست چه برنامه ای برای آینده آن دارند. الان یک حالت سکوت درباره ارج وجود دارد و کارخانه خوابیده است و تولیدی هم ندارد و تکلیف کارگران کارخانه هم مشخص نیست به خصوص کارگران قدیمی که سال هاست در این مجموعه کار می کنند.»

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]