اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950705138696161

نماینده مردم لنگرود در مجلس عنوان کرد

اقدام به‌ موقع برای رفع موانع برای خرید هواپیما

کد: 13950705138696161

https://goo.gl/WF9D6V

، (اخبار رسمی): لاهوتی با بیان اینکه کار مذاکره کنندگان برای خرید هواپیما سخت و پیچیده بود و آنها کشوری را راضی به فروش هواپیما به ایران کردند که سال‌ها حتی حاضر به فروش قطعات هواپیما هم به ما نبود، می گوید: این خرید بزرگ یک بار دیگر بر لزوم به روز رسانی نظام بانکی و بیمه‌ای تاکید می‌کند.

اقدام به‌موقع برای رفع موانع برای خرید هواپیما

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری،  مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس ، مذاکره برای خرید هواپیما را اقدام بزرگی دانست و گفت: درحالی ایرباس و بویینگ با فروش هواپیما به ایران موافقت کردند که سال‌های طولانی حتی راضی به فروش قطعات به ما نبودند و ما به بازار جهان می‌رفتیم و قطعات را از راه‌های غیررسمی و خیلی گران خریداری می‌کردیم.

نماینده مردم لنگرود در مجلس، ادامه داد: درحال حاضر از 236 فروند هواپیمای موجود 100 فروند آن زمین‌گیر هستند و برای همین اعتقاد داریم این خرید یک فرصت است و باید از این قسمت آن به بعد را با مدیریت داخلی به بهترین شکل ممکن به پایان رساند.

به گفته لاهوتی حمل و نقل هوایی ما به مرحله خطر رسیده است و هواپیماهای ما متوسط عمر خود را طی کرده‌اند و این برای مسافر خیلی خطرناک است که سوار چنین هواپیمایی شود.

اقدام به موقع وزارت راه در رفع موانع برای خرید هواپیما

لاهوتی هم چنین با اشاره به کارشکنی‌های انجام شده در طول این دو سال از سوی کشورهای مخالف و با هدف لغو قرارداد خرید هواپیما، گفت: اقدام خوب و به موقع وزارت راه و شهرسازی در رفع موانع  پیش آمده برای خرید هواپیما جای تقدیر دارد.

وی گفت: در پاسخ به آنهایی که این مذاکرات را دست چندمی و سهل عنوان می‌کردند باید بگویم لازم است قبول کنیم مذاکرات برای خرید هواپیما، مذاکره با آمریکا بود که به عنوان دشمن ایران شناخته می‌شود و از آن گذشته لابی صهیونیستی را هم در پشت پرده ماجرا داشتیم. ما نرفته‌ایم از دوست کالا خریداری کنیم که توقع آسان کردن شرایط و دادن وقت و امتیاز را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در این شرایط سخت کار مذاکره کنندگان هم سخت و پیچیده بود، تصریح کرد: باید خسته نباشید گفت به تیم مذاکره کننده هوایی ایران که با همت و تلاش و هوشمندی کامل مقابل میز مذاکره نشستند و حتی در خصوص جزیی ترین موارد خرید هواپیما و رنگ صندلی‌ها هم گفت و گو کردند.

این عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این خرید بزرگ یک بار دیگر بر لزوم به روز رسانی نظام بانکی و بیمه‌ای تاکید می‌کند، گفت: سال های طولانی بخاطر تحریم‌های یکجانبه و تلاش دشمن برای دور نگه داشتن ما از جامعه جهانی استانداردهایمان از استاندارهای جهانی فاصله گرفته است و این وضعیت خریدهای بزرگ تجاری را برای ما سخت می‌کند.

سیستم حمل و نقل هوایی در حال طی سخت‌ترین روزهای خود است​

لاهوتی با اعتقاد بر اینکه خرید هواپیما پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد این را هم گفت که مجلس در این شرایط به طور کامل در همراهی با مذاکره کنندگان است و سعی دارد با رفع خلاءهای قانونی مشکلات داخلی را رفع نماید.

وی با بیان اینکه شرکت‌های هواپیمایی تا کنون ما را به رسمیت نمی‌شناختند و آخرین استانداردهای خود را به ما نمی‌دادند، گفت: اینها مشکلات سی چهل ساله است و یک هفته ای حل نمی‌شود، ضمن  اینکه از اینجای کار به بعد باید خلاء های قانونی حل شود تا با بانک‌های جهان بتوانیم راحت تر ارتباط داشته باشیم.

نماینده مردم لنگرود با بیان اینکه سیستم حمل و نقل هوایی در حال طی سخت ترین روزهای خود است و به فرسودگی رسیده است، گفت: نگاه‌های سیاسی کشورهای فروشنده هواپیما به ایران برای ما کافی است و این درست نیست که در داخل کشور نیز پروژه خرید هواپیما درگیر مسایل سیاسی شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان هواپیمایی کشوری

سازمان هواپیمایی کشوری اعمال حاکمیت برصنعت حمل ونقل هوایی راعهده داراست همین بس که پس ازانقلاب شکوهمند اسلامی به رغم مشغله های هشت سال دفاع مقدس و اخراج کارشناسان خارجی،کلیه اموربه دست توانای متخصصین ایرانی انجام وفرودگاههای کشوراز 22فرودگاه قبل ازانقلاب که حمل بارومسافردرآن انجام می گرفت به 70فرودگاه عملیاتی وآمارجابه جایی مسافر از قریب به 3میلیون نفر به حدود 20 میلیون نفردرسال افزایش یافته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان