اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950724157796161

خرید هواپیما از بوئینگ به مرحله نهایی رسید

تلاش کانادا برای فروش هواپیما به ایران

کد: 13950724157796161

https://goo.gl/35oG5T

، (اخبار رسمی): همزمان با اعلام ‌توافق شرکت هواپیماسازی بوئینگ بایک بانک آمریکایی برای تامین مالی هواپیماهای خریدشده توسط ایران بامشارکت بانک ژاپنی، مدیرشرکت هواپیماسازی بمباردیرکانادا،گفت: برای فرصت‌های موجوددر بازارایران کمی دیرعمل کردیم،اما بعدازلغو تحریم‌به رقبای خود می رسیم .

تلاش کانادا برای فروش هواپیما به ایران

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی ایران، نیمه‌ ماه جاری مدیر ارشد شرکت هواپیماسازی بوئینگ خبر داده است که در مراحل نهایی کارهای مربوط به ساختار معامله با مشتریان ایرانی قرار داریم و درعین‌حال با دولت آمریکا درزمینهٔ فرایند دریافت مجوز همکاری می کنیم.

یک منبع مطلع در دولت از توافق شرکت هواپیماسازی بوئینگ با یک بانک آمریکایی جهت تأمین مالی خریدهای ایران از طریق یک بانک ژاپنی خبر داده است.

از زمستان سال گذشته به این‌سو وزارت راه و شهرسازی برای خرید بالغ‌بر 238فروند انواع هواپیمای ایرباس، بوئینگ و ای‌تی‌آر با شرکت‌های فرانسوی و آمریکایی وارد مذاکره شده و تفاهمنامه‌هایی را در این رابطه امضا کرده است.

حدود 100فروند از این هواپیماها بوئینگ، 20فروند ‌ای تی آر و حدود 118فروند نیز ایرباس است.

یکی از مشکلات این خرید تعلل آمریکایی ها برای صدور مجوز اوفک بود که چندی پیش وزارت خزانه‌داری این کشور مجوز 17فروند را صادر کرد. نحوه تأمین مالی و موانع حقوقی یکی دیگر از مشکلات خرید هواپیماهاست که به نظر می رسد بخشی از آن‌ها در حال برطرف شدن است.

از سوی دیگر مدیر شرکت هواپیماسازی بمباردیر کانادا از مذاکرات این شرکت با ایران برای فروش هواپیما خبر داد و گفت: نگران به‌دقت آوردن سهم خود از سفارشات جدید در ایران نیستیم.

طبق گزارش گلوب‌اند میل، مدیر شرکت هواپیماسازی بمباردیر کانادا گفت: این شرکت در دنبال کردن فرصت‌های موجود در بازار ایران کمی دیر عمل کرده، اما بعد از لغو تحریم‌های کانادا علیه ایران، خواهد توانست به رقبای خود برسد.

وی اقدام استفان دیون، وزیر امور خارجه کانادا در اوایل امسال مبنی بر لغو تحریم‌ها را در کمک به دسترسی به بازار این کشور مفید خواند.

بلمار گفت، هم‌اکنون تیم‌هایی از این شرکت در ایران حضور دارند. درحالی که شرکت‌های ایرانی به‌دنبال مدرنیزه کردن صنعت حمل‌ونقل خود هستند، این شرکت مستقر در مونترال فرصت‌هایی را برای فروش خدمات ریلی منطقه‌ای و فروش جت‌های مسافربری و هواپیماهای سری سی به ایران مشاهده می کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان هواپیمایی کشوری

سازمان هواپیمایی کشوری اعمال حاکمیت برصنعت حمل ونقل هوایی راعهده داراست همین بس که پس ازانقلاب شکوهمند اسلامی به رغم مشغله های هشت سال دفاع مقدس و اخراج کارشناسان خارجی،کلیه اموربه دست توانای متخصصین ایرانی انجام وفرودگاههای کشوراز 22فرودگاه قبل ازانقلاب که حمل بارومسافردرآن انجام می گرفت به 70فرودگاه عملیاتی وآمارجابه جایی مسافر از قریب به 3میلیون نفر به حدود 20 میلیون نفردرسال افزایش یافته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان